• Mrs Lavoillotte

oskulder...?

jag undrade hur många oskulder det finns här ?
    och hur många som bara har varit ihop med dera man/m2b??
    eftersom jag är nyficken tänker jag också fråga:
    hur gamla är ni?

• Svar på tråden oskulder...?
  • Mrs Lavoillotte

ja och det är väl väldigt skönt att inte kunna jämföra honom för vem vill det säga eller tycka att sin man är sämre än någon annan...

• njoy

He he..Ja vad trist om man måste gå genom livet och tänka att "Han är ju inte den bästa jag har haft, men han är ju iallafall duktig på att städa" *skratt*

Självklart ligger ju lite av det sexuella på kemin och dragningskraften, men det mesta har nog att göra med att man vågar ta för sig och tala om vad man tycker om..Så länge man bara "nöjjer" sig så blir det ju inte bättre..Och det är ju verkligen en sak som handlar om förtroende- att verkligen våga säga till sin partner vad man tycker om och inte i sovrummet

• Mrs Lavoillotte

här blev det tyst...
    några andra finns det väl ute som vill dela med sig sina tankar!

• FruChristine

Gifter mig i sommar och är OSKULD!

Det har varit lite jobbigt att vänta men samtidigt ska det bli så otroligt underbart att äktenskapet får en så stor innebörd och att det blir en så stor förändring. Vi har inte bott ihop heller.

Är väldigt stolt över det faktiskt. Även om det inte är direkt trendigt i det här landet.

Har haft många möjligheter att "bli av med" min oskuld om jag velat men har verkligen bestämt mig för att spara något av det mest intima som finns till min älskade

•  Miss Cee

"varför göra det vem som helst bara för att göra det? "

Det är väl knappat _det_ som är alternativet?! det är nog extremt få som gör det med vem som helst bara för att göra det. de flesta av oss är nog betydligt mera nogräknade än så, även om vi inte ser det på samma sätt som ni.

...

Dessutom, är sexet dåligt så kommer ni att veta det. Jag lovar att om det är så dåligt att ni inte fungerar så kommer ni inte att leva i villfarelsen om att han är skitbra. Så att undvika att testa någon annan för att sedan kunna tro att man har det skitbra fungerar inte. Sorry.

...

Ursäkta mina morbida fantasier, men jag måste fråga: Om ni skulle drabbas av otur och antingen bli änkor eller mot alla odds skilja er, tänker ni leva ensamma resten av livet då? Eller bara aldrig mer ha sex? Och
    hur kommer det då att kännas att ett nytt äktenskap aldrig kan bli lika fint som det första? Det måste ju kännas betydligt värre för den man som kommer som nummer två, eftersom han då VET att ni ser ert gemensamma sexliv som värt mindre än det ni hade med förra mannen?
    I motsats till "oss andra", där vi vet att partnern haft ett liv innan men att det inte var värt mer eller mer speciellt än det vi har ihop idag..

Ni satsar ju verkligen allt på ett kort.

• HalmstadNilla

Jag är inte oskuld men har aldrig haft någon annan än min m2b... Det var stort för mig att gå emot mina principer att inte ha sex före äktenskapet men vi förlovade oss i samband med att vi ahde sex så... Vi hade ju redan lovat varann att vara tillsammans för alltid.. Vi var ju för unga för att gifta oss då...

•  Miss Cee

Menar inget illa med min fråga. Men när jag har folk i närheten som kan besvara de här frågorna så måste jag ju passa på.

Tycker bara att resonemanget blir ganska tröstlöst när man drar det fullt ut.

• njoy

Miss Cee: Nu vet jag inte om jag missförstog frågan och den var nog inte direkt riktad till mig eftersom jag inte är oskuld när vi gifter oss..(Men har bara varit med min M2B)
    Men om jag skulle gifta om mig någon gång eller skaffa en ny så blir det nog för mig precis som för dig..Säkerligen lika fint..Jag "sparade" ju som sagt inte min oskuld medvetet och har aldrig tyckt att det vi har tillsammans är finare än det någon annan har bara för att jag var oskuld..
    Min sambo var dock inte oskuld men det är inte heller något som stör mig direkt..

Kanske kan bolla över frågan till någon som sparat sig till bröllopsnatten..

• Esmie

Jag & min m2b tog varandras oskulder. Han är kristen & hade tänkt vänta tills giftermål, men eftersom vi bägge visste att det var dit vi var påväg så.. ja.. :)

• Jenny_Åland

Jag är inte oskuld men min blivande man som jag ska gifta mig med är min allra första pojkvän så jag har inte varit med någon annan än han. Så det där med att inte kunna jämföra han med någon annan gäller för mig med :)

Svar på tråden oskulder...?