oskulder...?
jag undrade hur många oskulder det finns här ?
och hur många som bara har varit ihop med dera man/m2b??
eftersom jag är nyficken tänker jag också fråga:
hur gamla är ni?
jag undrade hur många oskulder det finns här ?
och hur många som bara har varit ihop med dera man/m2b??
eftersom jag är nyficken tänker jag också fråga:
hur gamla är ni?
Jag tycker att hela det här resonemanget med att man ska kunna jämföra hur bra sex är med olika personer känns väldigt tragiskt.
Det viktiga är att man träffar en person som man verkligen trivs ihop med och älskar av hela sitt hjärta. sen får man träna sig fram till bra sex.
Om man tycker att sex är så pass viktigt att det avgör val av partner har man definitivt fel fokus.
Sex blir vackert när man är med någon man verkligen älskar.
Miss cee: fattar inte ditt resonemang om ifall man skulle bli änka. Då kanske man vill börja om och hitta någon annan och det kan bli ett lika underbart förhållande.
När du blir gammal kommer du inse att sex inte är något att bygga en relation på. Det är såklart underbart och skönt men det är ett utryck för kärlek inte grunden för en relation.
Tycker det är tragiskt att det verkar finnas en allmän inställning att man ska "samla på sig" så många sexpartners som möjligt genom livet. För att ha nåt att jämföra sig med, för att få erfarenhet osv. För varje sexpartner du passerar blir sex lite mindre speciellt. Desto färre sexpartners desto mer blir det något unikt som blir det yttersta uttrycket för äkta djup kärlek.
Ni som sparar er till "den rätte"- stå på er det är inget fel bara för det går emot dagens samhällstrend!
Jenny Åland;
Hur går det ihop? Du är INTE oskuld, men din blivande är ändå din förste?
Kanske har fel men kan tanka mig att detta med alder har mycket med om man ar osuld/'bara' varit med sin blivande man. Blev sjalv av med osulden nar jag var 18 ar vilket ansags som sent - inget jag brydde mig om da jag inte var redo forran da. Ar nu snart 30 och skulle inte ha viljat vantat tills brollopsnatten. Hade jag gift mig som 18-20aring hade det varit en annan sak.
Blivande fru stålhandske
Jag menar förstås att han är den enda som jag har haft sex med. Kanske uttryckte mig lite otydligt
Jag ska gifta mig i sommar och har bara haft sex med min blivande. Är 22 år och var 20 när han "tog" (läs:FICK!) :) min oskuld. Jag tror det är precis som ni säger, att om man älskar varandra och har öppen kommunikation -varför skulle det bli dåligt i sängen? Man får väl prata med varandra och ta hänsyn och lära varandra tills det blir bra i så fall. Sex är underbart, och jag är glad att jag bara har haft det /kommer ha det med en person.
Men det verkar finnas fler oskulder här än vad man kunde tro! Det är ju inte så vanligt idag...
4:e maj
Du har en viktig poäng där.
Håller nästan med Miss Cee. Låter så romantiskt och fint att vänta med sexet till bröllopsnatten. Då förväntar sig paren att man ska "förenas" till ett och lämna tid och rum och allt annat tjoller.. De kommer att bli besvikna. För sex första gången är INTE BRA! Det gör ont, är obekvämt osv. Nu säger jag inte att det var så för alla, men för majoriteten. Och det gäller även om man verkligen älskar den man har sex med. Sex ÄR viktigt i de flesta förhållandena. Så är det bara. Så varför "förstöra" en så viktig nat som bröllopsnatten med att upptäcka att det inte var så fantastiskt...
Hmm... Inte tror jag att oskulderna går runt och tror att de kommer ha värsta brak-sexet på sin bröllopsnatt om det är första gången. Mer information än så har man väl fått idag när det pratas om sex överallt... Kan inte påstå att jag blev besviken efter första sexet. Även om det inte var särskillt skönt eller så, så var det ändå en väldigt häftig upplevelse att få vara så nära någon tycker jag. Det är det jag har med mig från den gången. Närheten.
Håller med dig Sussen2007. Men dem som gifter sig som oskulder säger innan att det de längtar mest efter är bröllopsnatten eftersom man ska få ha sex med varandra och överhuvudtaget för första gången. Det verkar vara så hemskt att förlora oskulden just då. Det ska ses som en lycklig tid och då ska man inte ha ont.
När man har sex första gången vill man bara att det ska ta slut för att det gör ont. Så ska det inte vara på bröllopsnatten. Det blir bättre efter några gånger. Jag respekterar andras åsikter och deras val om de vill vänta med sex till bröllopsnatten.. Det här är bara min åsikt
Jag har tre saker att säga om ämnet. Kan tillägga att jag själv inte är oskuld och min sambo är inte heller min första.
1) Det här får mig att tänka på säsongsstarten av Gilmore Girls i förra veckan. Ena tjejen där hade gift sig och båda hade väntat med sex tills bröllopsnatten. När de väl hade sex så var det på en strand, det krälade krabbor över dem, de hade sand överallt och en man med snorkel gick förbi. Hon var inte nöjd över huvud taget, trodde att sex aldrig någonsin var bra för kvinnor och ville aldrig göra det igen. :D Så kul! Det där skulle väl vara skräckexemplet - men som sussen2007 säger så vet väl de flesta idag att det sällan är bra första gången. :)
2) Jag kan inte riktigt hålla med om det här att det är bra att kunna jämföra sex man haft med olika personer för att tillslut välja den som är bäst. Visst skiljer det sig lite från person till person, men jag tror inte att bra sex är en talang man har eller inte har utan något man jobbar sig fram till. Alla kan bli bra på sex typ! ;) Vad som däremot gör mig tacksam över att jag haft fler pojkvänner än min sambo, är att jag lärt mig så otroligt mycket om mig själv och om män. Jag har lärt mig vilken sorts kvinna jag vill vara och jag har lärt mig vilken sorts man jag vill ha. Min allra första pojkvän trodde jag var den rätta, men när jag tänker tillbaka nu så var han totalfel. T.o.m. killen jag var tillsammans med i 2,5 år före min sambo är idag helt fel för mig. Han är inte den sortens man jag vill vara med helt enkelt.
3) Min sambo väntade med sex tills hans var 18 år, då han blev tillsammans med sin första tjej. Det tycker jag är fint och jag önskar att jag hade gjort detsamma - sparat mig till någon som verkligen var viktig för mig. Han vill uppfostra våra framtida barn till att sex är något viktigt och speciellt och att det är något som man bara väljer att dela med någon man älskar. Sen behöver man ju inte vara oskuld tills man gifter sig för det. Och det tycker jag är en väldigt sund inställning och jag vill gärna att våra barn blir sådana människor.