• tree

18 august i 2007?

Det verker att våra gammal tråd är stängt! så, här har vi en ny!

en tråd för oss som ska gifta oss på 18 Augusti 07... lite planneringstjata och stöd för varandra!

• Svar på tråden 18 august i 2007?
  • tree

Daia Gräddnos
    oi! det är tufft! vi ha en tva:a med 67 just nu, plus stort balkong... det är helt ok, men det är i solna, och nu jobbar vi både söderut... snart ska vi slippa att pendla!

• Daia Gräddnos

Det är min gamla "singel-lägenhet" sen studietiden. Nu har vi flyttat til min hemort, och ser efter hus. Min M2B jobbar, och jag holler på att avsluta min mastergrad (kan aldri sluta plugga...). Skal lemna inn artikelen i juni, så då blir det mindre stressigt...

• Lokatten

Tree: Kul med husköp! Jag är uppväxt i Tullinge, bott där i 20 år. Vilken adress har huset ni köpt?

• tree

hej Lokatten!
    kul! jag vill inte ligger ut adressen här men det är en lite väg av kedje hus i tullinge centralt...

vi har itne hört så mycket från dig på sistone. hur går planneringen?
    idag åkte vi ut till ingarö och hittade en fin strand när vi planera att åke till dagen efter bröllopet med alla gäster för en BBQ!

vi har en spännande vecka att ser fram emot.
    tisdag: smaka bröllopstårta
    torsdag: hus besiktning
    fredag: sticker handpenning för huset, och traffa en florist
    lordag: 2 florist träffar, och provar klänningar med tärna och forsöka att göra underkjöl att passar (den har justbära ringar)

• sahlena

Tree:mina svärisar bor i tullinge, sitter där just nu och skriver.. Tänkte på dig igår när vi åkte hit. (Kanske ni köpt nåt av just dessa hus i trädgårdsstaden)
    Var in till stan med svärmor och svägerska, var ute efter tyg till tärnklänningarna. Men handlar nog senare, det var nåt grymt mycket folk så det blev hemfärd vid ett.

• Miss Lilly

Nu har jag precis varit o psotat inbjudningarna!! Skönt... vi har osa 1/7...
    Vi har bjudit 150 personer... M2b har stor släkt o vi har många vänner. Men... vi bjuder inte barn. Vi har lagt i en "iläggs-lapp" med info om vår webbsida och att vi vill att de respekterar vår önskan om en barnfri fest. Hur har ni gjort?
    dessutom önskar vi oss inget utan skrev på samma lapp att "vi skulle bli galda om man ville ge ett bidrag till vår bröllopsresa".
    De vi prata med här i sverige är jättepositiva till barnfritt, men vi vet inte riktigt hur släkten i Finland reagerar.. Vi var på bröllop i Finland förra året. 200 pers o ca 40 barn som sprang omkring o skrek.. Älskar barn, men vill inte ha det så...
    Vad säger ni Brudar??

• Daia Gräddnos

Miss Lilly

Inga barn blir bjudna til våran bröllopsfest (vilken glädje har barn av att va på vuxenfest - om det är det man har?)

Vi måste ordna våra inbjudningar nu snart känns det som, verkar som dom flesta i denna tråd redan har skickat sine (nån som inte har skickat inbjudningar enn?)

Vi önskar oss inget (kan inte ta med pryler från festen och hem - lång resa) så vi kommer ha OSA til tärna/bestman och sen om nån fråger vad vi önskar oss så berättar dom vart man kan sätta inn penger til bröllopsresa (låter som et trist alternativ) - vet inte om vi vill skriva det i inbjudan - eller är jag bara lite "konservativ" - hur tänker ni andra?

• Miss Lilly

Daia Gräddnos:

Vi skrev så här på vår iläggs-lapp som jag printade på silvrigt papper och fäste i inbjudan med 2 silverstjärnor (silver, vitt och svart är vårt tema)
    Kära Gäst/-er

På denna webb-sida hittar ni all information ni behöver
    om tider, hotell, vägbeskriving, hålla tal mm
    xxxxxx.weddingannouncer.com/

Önskelista har vi ingen, men vi skulle bli oerhört glada om ni vill
    bidra till vår Bröllopsresa.. Vi åker i väg redan den 19/8!!
    Vårt konto finns på Handelsbanken.
    Kontonummer: xxxxxx Clearingnr: xxxx

Barn är välkomna till vigseln, men kvällen vill vi fira med
    våra vuxna vänner (undantag ammande barn).
    Vänligen respektera vår önskan!
    .....så hoppas vi att alla gäster förstår. 2 av 3 bröllop vi var på förra året hade gjort ungefär lika, dvs önskat pengar till resan och inga barn på festen... lycka till med din inbjuda, det blir nog kanon!!!

• chihiro

Daia Gräddnos

Vi har inte skickat våra inbjudningar än, men vi har gjort i ordning dom i datorn så nu ska vi lyckas skriva ut dom och fixa och ordna...så dom går nog i väg om en vecka eller två hoppas jag.

• Daia Gräddnos

Miss Lilly

Ja, presis, det är nog ganska vanligt med barnfritt och penge-önskan!

Barnfritt blir det nog (ett eller två ammande barn kan ju plötsligt komma, men det er ok), men önsklistan är "problemet". Har tittat på tre bröllopsinbjudningar vi fick förra året, och ingen har skrivit nåt om önsken, det tok vi reda på när vi anmälde oss... Skal man lita på at folk frågar om sånt? Eller att dom då tror att vi inte önskar oss något speciellt, och köper nån vas?

Svar på tråden 18 august i 2007?