• tree

18 august i 2007?

Det verker att våra gammal tråd är stängt! så, här har vi en ny!

en tråd för oss som ska gifta oss på 18 Augusti 07... lite planneringstjata och stöd för varandra!

• Svar på tråden 18 august i 2007?
  • oddmolly

PennyJenny: vilken skön inställning du har! En del i min omgivning frågar om jag inte är stressad inför bröllopet, men herregud, det är ju jättelänge kvar! Och som du säger, skit samma hur servetterna viks, finns roligare saker att fokusera på och jag känner ingen anledning till oro för detaljerna. Vi pratade i helgen om vigseln och om att man har "genrep" i kyrkan. Vi ska ha en borgerlig vigsel i en trädgård och inget genrep på förhand. Det får bli som det blir, lite mer spännande så också! Jag menar, hur fel kan det gå. Allt med hela bröllopet kan ju gå fel i och för sig, men har man bara inställningen att det blir bra, så blir det nog alldeles förträffligt! Oj nu svamlar jag iväg, sorry för det.

Våra inbjudningar går också iväg nu i veckan, ska bli spännande att se om det blir några reaktioner från de som inte redan vet!

Har alla det mesta mer eller mindre på banan redan eller har ni saker som ni inte alls tagit tag i ännu?

Vi har i princip allt om inte planerat och klart, så i alla fall någotsånär på banan. Rätt skönt att ha mycket gjort långt i förväg tycker jag, så slipper man förhoppningsvis en hel del stress mot slutet.

• Daia Gräddnos

oddmolly

Det er just det med stess på slutet jag vill undivka. Og vi kommer inte göra "provgrej" på vigselen, kan bli hur som hälst beroende på väder, vind och vad vi kan hitta på känns det som, inget annat planerad enn at den blir borglig, att skepparen på båten skal seia det obligatoriska och at det skal växlas ringar. Men musik? Alternativ vid regnväder? Nej, det har vi inte fixad enn...

• PennyJenny

oddmolly>>> Ja, jag har annat att stressa upp mig över. ;) Sedan är det nog annat ljud i skällan några dagar inna bröllopet, men det är en annan sak. Fast jag hoppas att jag kan fortsätta vara avslappnad kring det, för det är inte jag att stressa upp mig över detaljer och framförallt att bry mig om och ge vikt åt detaljer.

• BröllopA

oddmolly, daia, pennyjenny
    Vi pratade en präst som inte ville ha "genrep" för om något inte blir som på genrepet så tror man att det är fel och blir besviken, men alla vigslar esr ju olika ut så i stort sätt allt är "rätt". Sund inställning tycker jag!!!
    Vi har det mesta klart även vi för att slippa allt på slutet!
    Jag är mest orolig för att jag har glömt vad jag planerat när det väl är dags !

• BröllopA

oddmolly
    De vänner jag har pratat med har sagt att man tror att det ska bli en anstormning när inbjudningarna går ut, men oftast blir det stiltje!!!
    Många svarar inte förrän väldigt sent!!!
    Men några nyfikna kan man hoppas hör av sig !

• Daia Gräddnos

BröllopA

Låter bra, det där med at var vigsel är unik.

Jag har sånn ångest för at nåt skal henda med båten eller skepparen=vigselförrettaren(som är gammal och nyskild... - skepparen altså:)), och at det är så många månader kvar til augusti att nån ting händer (typ at han lägger ned sin verksamhet eller nåt). Vi vil ju gärna skriva på vår inbjudan nåt med båten, och om den inte blir med i programmet helt plötsligt...

Eller at vigselförrettaren blir sjuk, tveksamt att kommunen fixer en ny på en lördag bara så där...

• BröllopA

Daia
    Jag får väl bli skeppare!!!
    Var är det ni ska åka båt??? Finns det inget annat företag man kolla upp och ha som back-up???
    Har ni skrivit nåt avtal med mannen? Kanske inte hjälper om det skulle hända nåt, men jag tror det kommer gå bra!!!
    Alla brukar göra sitt bästa just när det gäller bröllop !

• Daia Gräddnos

Så liten ort, inga andra, ingen plan B. Men skal väl klara oss! Vil ju bli gift eller hur?

• BröllopA

Daia
    Det kommer du bli...som min M2B säger...bara han och jag och prästen är där så löser sig allt!
    Man måste nog ställa in sig på allt inte kommer att klaffa, men att det ändå kommer bli bra !

• PennyJenny

Jaha, då var tiderna för make-up och frisör bokade och tiderna för konsultationen bestämda. Hade bokat in det preliminärt tidigare men idag ringde båda tjejerna från salongen och bestämde alla tider. Känns bra. Och det blev bra med tid för att hinna gå och klä om (gör inte det på salongen) och äta lite innan vi ska träffa fotografen. Toppen!

Var och tittade på ringen jag hade besätmt mig för. Har bara sett den på nätet, men i verkligheten var stenarna lite för klena(Schalins Tropic Trinidad) så det blir nog till att gå och få en liknande gjord med större stenar. Suger lite att det kommer kosta 2000 mer, men jag vill att det ska glimra lite lagom. Inte bling, blinga, men man ska ju inte bli förvånad när jag säger att det sitter diamanter på ringen för att man inte ser dem. ;)

Svar på tråden 18 august i 2007?