18 august i 2007?
Det verker att våra gammal tråd är stängt! så, här har vi en ny!
en tråd för oss som ska gifta oss på 18 Augusti 07... lite planneringstjata och stöd för varandra!
Det verker att våra gammal tråd är stängt! så, här har vi en ny!
en tråd för oss som ska gifta oss på 18 Augusti 07... lite planneringstjata och stöd för varandra!
Hej brudar,
Jag ska ocksa ha en axelbandslös klänning och hade tänkt köpa ngn snygg sexig korsettliknande sak, men blev avradd av expediten da hon menade att det blir alldeles för varmt med det under klännningen pa ett sommarbröllop och att livet har en inbyggd bh (hmmm...har aldrig tänkt pa det de tre ganger jag provat klänningen), men det skulle kännas jättekonstigt att inte ha bh...maste testa i maj när klänningen kommer in i butiken.
Jag har ocksa funderat pa om jag ska ha strumpbyxor eller inte; tror att jag kommer att välja stay ups med tanke pa att det nog blir ganska varmt, och att jag trots allt vill ha nagot i skorna sa jag inte far skavsar.
Vi har börjat med inbjudningskorten nu i veckan (hurra!), och hoppas hinna fa klart dem till helgen, sa att vi kan skicka dem ngn gang nästa vecka...ska bli spännande!
Ja stay-ups är nog bäst. Har ni nat förslag pa bra märken som faktiskt stannar uppe?
kraman
det finns bra stolt (support) i klänningen men inbyggt BH... ingen häng... men det beror på klänningen... en jah hade provat var inte så och det absolut behövde en BH/korsett...
Godkväll; ville bara berätta att idag ringde de fran brudaffären och berättade att klänningen kommit in!!! Den var beräknat till i början av maj, sa det var en härlig överraskning. *Lycklig*
Zandra
spännande!när ska du gå och hämtar/prova den?
Tree,
det ar mindre roligt: inte forran pa 3 veckor: jag kan inte mandag till fredag eftersom jag jobbar och de narmsta lordagarna ar de fullbokade...
Äntligen tilbaks efter en lååång vecka - flyttat 200mil. Vilken resa.
Skall forsöka skicka ut inbjudningar nångång i april.
Hur gör ni med önsklista? Vi kan inte ta med oss prylar (gifter oss så långt hemifrån), så vil önska oss penger (til bröllopsresa som vi inte har bestämt nånting om, inte plats och inte tid). Vill inte skriva nåt i inbjudan.
..länge sen jag skrev. har rest mer eller mindre 3 veckor i jobbet och kom hem i fredags.
Men.. våra inbjudningskort är färdigtryckta, kuverten får vi i veckan sen är det bara att posta dem. Vi var och tittade på vigselring igår. Jag har en förlovningsring i gult guld och vi bestämde oss för en vigselring till mig i vittt guld med 5 stenar - det var jättesnyggt i hop. Annars är kyrka lokal och präst klart Känns så bra, så bra...
hej på er alla
Vi skall börja laga inbjudnings korten nu och förhoppningsvis få dem skickade före maj.
E de nån som har nå bra tipps på hur man kan laga dem snygga och stilrena hemma?
Har gästlistan näst intill färdig, med en par frågetecken.
Hur många har ni bjudit och vad har ni räknat att de skall dricka. Vi har många vänner och de är ganska törstiga. Hade just flytt talko (använder ni det odet i Sverge?) det gick typ 110 öl på 8 pers. hade tänkt rekna 10 öl per pers på bröllopet men börjar bli osäker. vill ju att alla skall kunna dricka det de vill.
Finlands tjejen
Vi skal också börja göra inbjudningar. Har köpt kuvert och kartongaktigt papper i vitt, skal inte ha kort som kan vikas utan bara en sida (M65 tror jag formatet på kuvertet och kortet heter, dvs et A4 blad delad på i tre). Skal skal limma två olika tunna papper utanpå kartongkortet, et orange (färgtemat) och et hvitt genomskinligt, där texten står. Sen ett stämpel i två hörn av kortet och et på kuveret (et brudpar och en gerbera - blomtemat).
Låter som värdens bridezilla, men sannheten är att detta blev mycket billigt och enkelt för oss som har lite tid...
Hade tur och köpte stamps (kommer inte ihåg det svenske ordet) i valentintiden, så det blev orange och rosa stamps shaped as hearts!
Inte helt färdig med gästlistan här hellre... Och dryck, hur mycket? Svårt. Min M2B hade 30årsfest med kräftschiva i höstas, gick åt 5 liter snaps på 15 gäster, helt vansinnigt mycket då dom också drack vin, öl och vi hade bar efteråt...