18 august i 2007?
Det verker att våra gammal tråd är stängt! så, här har vi en ny!
en tråd för oss som ska gifta oss på 18 Augusti 07... lite planneringstjata och stöd för varandra!
Det verker att våra gammal tråd är stängt! så, här har vi en ny!
en tråd för oss som ska gifta oss på 18 Augusti 07... lite planneringstjata och stöd för varandra!
Hej,
Vårt datum är oxå 18 aug och korten är klara! Det var jätteroligt att göra och vi räknade ut att våra kort kostar ca14kr, inkl porto så att göra dom själv är verkligen värt besväret!
Vi tänkte skicka dom i mitten-slutet av April...det är ju ändå semestertider och semesterscheman som ska läggas! Eller vad tror ni?
Finlandstjejen
Jag skickar gärna bild på våra om du vill få inspiration! Jag tyckte det var jättekul och skulle kunna göra om det fleeera gånger !
Ett tips som gör dom jättefina är att använda enbossing!
Vi bjuder 60 pers och har räknar med typ 1-2 glas vin till förrätt och 2-3 till varmrätt. Till kaffet är det avec. Sedan har vi en betalbar där man kan köpa öl, vin och grogg till självkostnadspris så vi bjuder inte på allt dricka, det skulle bli för dyrt.
Var och köpte delar av inbjudningskorten i torsdags och idag ska jag iväg och köpa det andra pappret som ska vara gördeln runt. Så vi gör våra själva, tycker sånt är kul. Har nog fått ihop vår lilla praktiska lista oxå så vi ska kunna få ut inbjudningarna snart.
Var med mamma och köpte tyg till min klänning i lördags. Och med en gång kändes bröllopet mer verkligt. Mamma ska ju sy min klänning (skönt med mor som är sömmerska) så vi kunde verkligen köpa fint sidentyg från Simbra siden här i sthlm. Och ändå blev det inte så dyrt. 2500 för en fin broderad bit som ska sitta i överdelen (ska ha empirskuren klänning) och ett fint sidentyg med lite trådstruktur i kjolen. Enklet och fint. Och dessutom så betalade mamma för tyget! :)
hej alla!
oi det har varit en stund sen jag har skrivit här!
spännande för ni alla som ska sticker ut inbjudningar snart! det ahr vi redan gjort och ahr fått 20 JA TACK så länge! kul...
det är rätt svårt att beräkna drycks åtgången tror jag... vi hoppas för 1 glas vitt med entre, 2 stora glas rött med huvudrätt, plus avec/kaffe med tårta... då blir det betalbar under kvällsfesten
på jobbet har vi varit frågat redan när vi skulle ta semester under sommaren... samma på m2b jobb... så kankse det är bra att informera era gäster om bröllopsdatum nu om ni inte ska sticka ut inbjudingar för några veckor...
vi har klpt tärna klänningar från usa (mina föräldrar bor där) och de kommit idag! så fint! färg och kvalitet är mycket bättre än jag hade kommit ihåg! vi ska prova klänningar tillsammans i 2 veckor... röligt! tärna ska hälpa mig att justera ringer i underkjöl till klänningar...de är justbara. det ska vara en fin dag faktiskt. vi sk ut också och träffa en florist och diskutera buketter och har nån fin lunch ute... kul...
PennyJenny
din klänning låter så fint! har du bild av nåt likande att vi kan peka(titta) på?!
Vad duktiga ni är! Själv känner jag att det är väldigt mycket kvar att planera, även om allt det viktiga är klart. Tror det kan bli mycket att göra til sommaren. Sätter ni av tid til sommaren eller? Vi funderar på en eller två veckor semester innen bröllopet för att hinna fixa saker (men vi bor jo en lång bit bort från vart bröllopet ska va).
vi ska ta en vecka innan brollopet för sista minuter saker... just nu dock vi tänkte på att köpa ett hus... bjudgivning börjar imorgon... så vi vill ha så mycket som möligt med bröllopsplannering gjört i god tid!
Vi fixar det mesta redan nu och det är bland annat för att vi bor i sthlm men gifter oss på gotland. Så vi är tvugna att fixa med det mesta vid givna tidpunkter när vi är på ön. Sedan tar vi de sista detaljerna när vi åker ner en vecka innan bröllopet. Men jag känner att detaljerna inte är så viktiga, bara vi blir gifta, ser och känner oss fina, får fina foton, god mat och dryck och har en trevlig fest så är det mesta annat av mindre betydelse. Vilken vikning det blir på servetterna skiter jag i och jag bryr mig inte så nog om hur vinglasen ser ut typ. ;)
Tree>
Vi har inte berättat för våra gäster...mer än närmsta familjen! Det ska bli en överraskning med inbjudningarna! Så vi får nog skicka iväg dom snart !
Va roligt när folk börjar svara !
Vi bor oxå i Stockholm, men gifter oss 40 mil härifrån så det mesta är klart!!! Ska dit nästa helg och prata meny, kul!
Usj, blir stressad av att vi inte har vigselen klar og inte skickad inbjudningar...
Daia>>