18 august i 2007?
Det verker att våra gammal tråd är stängt! så, här har vi en ny!
en tråd för oss som ska gifta oss på 18 Augusti 07... lite planneringstjata och stöd för varandra!
Det verker att våra gammal tråd är stängt! så, här har vi en ny!
en tråd för oss som ska gifta oss på 18 Augusti 07... lite planneringstjata och stöd för varandra!
en sak att tänke på är catering... vi måste betala för maten 1 månad innan bröllopet... så måste man har fått alla osa's förut...
Tack tree, det måste jag ju kolla med den firman innan jag bestämmer datum!
tree
Oj, det hade inte jag tänkt på hellre! Måste kolla upp det. Tack!
Fast man brukar få ha ett visst spelutrymme även om man betalar i förväg, det har jag i alla fall haft när jag har beställt i och med jobbet. Man anger hur många som kommer komma ungefär, man kommer överens om ett minimiantal för att få priset som överenskommits och kommer det mindre så får man betala ändå, kommer det fler får man lägga till men man håller sig inom en given ram (tex min 60 gäster, max 75) och så har man ett datum då man måste lämna definitift besked.
Nån som har bestämt meny?
Vi har beställt denne meny via cateringfirman:
Förrätt: Räk- och löjromstårta m/tilbehör
Varmrätt: Kalvytterfile m/tilbehör
Efterrätt: Vaniljpannacotta m/lime och sitronmarinerade bär
Tårta: Bakelser med en massa fyll och marsipan...
Kommer nog ha alt detta innan dansen och sen vickning på natten. Vil inte ha paus mellon bröllopsvals och tårta...
Och nu är det bara att planera vin och annan dryck...
Daia>>>>
Jo, vi har nog bestämt oss och vår är liknar er lite.
Förrätt: Lax och rombakelser
Varmratt: lammytterfilé med tillbehör
Dessert: troligen ska vi ha det och göra den själva och då blir det oxå pannacotta.
Kaffe, tårta och avec
Sedan kommer vi ha varmkorv med bröd som vickning. Varmkorv förekommer nästan alltid på sambons små släktsammankomster så det har en liten anknytning till familjen. Och så är det ju gott.
vi ha inte bestämmts oss maten än... det var lite för 'lyxlig' för vår smak så vi måste pratar med mästerköket!
men det blir
förätter (fisk kanske?)
huvudrätt (lamn eller kykling kankse?)
bröllopstårta plus kaffee/avec
samt vikning senare på klällen - korv med bröd!
PennyJenny,
Jag köpte mina skor pa John Lewis (finns ju i de flesta större städer) Beställde skorna (+ färgning) förra veckan, och fick information om det skulle ta närmare en manad innan jag skulle fa dem, men de levererades redan igar.
Pa tal om blommor; min syster är florist, sa jag behöver inte tänka sa mkt pa det. Hon har sett min klänning och vet vart färgtema, sa jag ger henne fria händer -skönt att överlata ett beslut till nagon annan! Hon ska dock endast göra brud - och tärnbuketten samt nagra corsage, bordsdekorationerna kommer att göras av en annan florist. Vi hade sadan tur att var bestman har en gammal klasskompis som äger en blomaffär, och den tjejen tyckte det var helt ok att min syster kommer dit och gör buketterna i hennes affär.
Vad gäller mat sa har vi inte hunnit tänka sa langt ännu. Menyn ska vi bestämma först i början av juli, sa vi har lite tid pa oss. Det är dock klart att det blir ngn slags löjromsförrätt samt hjotrons efterrätt, för de bada ingedienserna har mamma skaffat at oss redan i september i fjol. Da jag är född och uppvuxen i Norrland, men ska gifta mig i Tyskland, ville jag pa nagot sätt markera min anknytning, och jag tyckte det skulle passa bra med norrländska specialiteter...
Hej Brudar!
Har varit ute och rest i jobbet och inte varit on-line här något. Men, saker och ting börjar ta form, skönt. Dock grusar det bröllopsdrömmarna att min bästa vän inte kan komma. Vi pratade i telefon 1 timma förra helgen och hon säger att hon förstår - jag vet att hon gör det, men ändå - jag är ledsen och hon är ledsen Det går inte att flytta - då måste vi ta nästa år och det vill vi inte. Vi har m2b's farbror från Finland skall viga oss och detta är en av de få helger han kan, dessutom ska vi ha en sv-finsk präst från Sverige och hon har flyttat sin semester för dettta. Flyttar vi - krockar det med för mycket i mitt jobb men den största anledningen är att vi håller på med IVF - men det går inget bra, just nu tar vi en paus på 6 månader efter 6 misslyckade försök för att göra något roligt i stället - gifta oss - för att sedan börja igen på ny kula i september....
Men, lokalen är fixad, bandet kan, vi är nere på "bara" 140 gäster nu... inbjudningskorten trycks nästa vecka. Ska ev låna brudklänning av min Holländska kollega (!) beskrev hur jag ville att den skulle se ut och då sa hon att precis så hade hon när hon gifte sig - vill du låna Så hon tar med den till Bryssel om 2 veckor då vi ses där (ja, reser mkt i jobbet, för mkt i bland)...så det ser ganska ljust ut ändå!!
Zandra>>>Bra, då kan jag kanske skicka syrran att kika på det, hon jobbar i centrala London så då kan hon kila över till JL någon dag.
Vi var och kikade lite som hastigast på ringar idag, provade en rörring med en liten sten i och faktiskt, jag gillade den. Det var en helt annan känsla när den satt på än när jag tittar på bild. Så imorgon ska vi åka in till Gallerian och prova lite ringar båda två.