• tree

18 august i 2007?

Det verker att våra gammal tråd är stängt! så, här har vi en ny!

en tråd för oss som ska gifta oss på 18 Augusti 07... lite planneringstjata och stöd för varandra!

• Svar på tråden 18 august i 2007?
  • PennyJenny

Och bestämma oss för ring såklart, det måste vi göra. Har faktiskt hittat några helt okej som jag inte smäller av när jag ser prislappen på.

• kraman

PennyJenny
    Ja visst känns det skönt att man nu kan slappna av och känna att det viktigaste är fixat och det börjar ta form. som du säger, detaljer kan man ju inte fixa förran man vet hur manga som kommer och förran man sett lokalen! Min ring har inga stenar och da blir det billigare:)

• tree

kraman
    man hittar underklädder efter man har valt klänningen...

för mig behöver jag ingen BH sedan allt sitter bra i klänningen utan... och jag tänkte att det skulle vara varmt nog i sugusti redan! hehe... så jag har köpt knickers (vet inte ord på svenska), strumpahållerar (suspenders) och strumpaband... har itn visat till m2b heller! det ska vara en annan överaskning! inte säkert om jag skulle ha ivory eller naturel hold ups... vi får se...

60 JA! oi! vi ha bjudit in 'bara 57'! nästan alla Ja så länge kommer från de i england också.. bara m2bs närmesta familj och ett par från sverige...

PennyJenny
    kul att din mamma ska göra klänningen... ahr du bestemnt vilket design?

• Daia Gräddnos

Tills nu har vi

Bokad:
    -festlokal
    -catering+meny+servering+tårta
    -vigselförrettare+båttur
    -övernatting för alla gäster+oss själv
    -fotograf
    -frisörsalong+smink
    -hyrkläder til mannen
    -privatlektioner i rumba som vi skall dansa til våran låt

Köpt:
    -brudklänning, slöja, skor
    -brudpar til tårtan
    -allt material til inbjudningarna+frimärken
    -lite pynt til festlokalen

Beställt:
    -vigselring

Nu fattas bara en "plan" så att vi kan göra ett infoblad som vi kan skicka med inbjudningarna - så kan vi skicka dom.

Sen måste vi göra annat som kan venta, t.ex spellista (datormusik), festprogram, hur vigselen skal se ut och vart den skal va, hur fotografering skal va, andra småsaker...

• kraman

PennyJenny
    Lyllo dig som inte behöver ha bh. Min KLänning ar axelbandslös och da maste jag ha axelbandslös BH ocksa och da far jag forstas 'strut-tuttar' i alla sana. Fast det är även empireskärning sa da kanske inte jag heller behöver BH. Ska testa utan. TAck for tips. (knickers=trosor). Sedan undrar jag: behöver man nylonstrumpor? Det blir ju som du sa nog rätt varmt i augusti, sa kan man inte ga barbent om man har lang klänning? Eller blir det finare med strumpor? Eller obekvämt i skorna kanske?

• PennyJenny

Kraman>>>Det är tree som inte behöver bh, jag måste ha det om jag vill ha någon byst överhuvudtaget! Tack gode gud för vadering. ;)

tree>>>Ja, det är jättekul. Hon är sömmerska till yrket så jag vet att det blir jättebra. Har kikat en hel del på en amerikans sajt med plus size brudklänningar (drar 48) och sett massa fina klänningar, men det blir nog någon form av empiskruen klänning med ärm (mina vobbelarmar ska inte vara på display). Så mamma ska skissa på en modell med inspiration från ett antal klänningar där och så ska vi titta på tyg nästa vecka.

• Daia Gräddnos

PennyJenny

Älskar vadering, måste bara hitta nåt jag kann ha under klänningen som värkligen ger push-up till det lilla jag har...

• Finlands tjejen

hej
    har inte varit inne på länge? vad ni har skrivit mycket. går det framåt eller bakåt för er???

• tree

hej finlands tjejen! allt gå framåt för alla tror jag! hur går det för dig?

• kraman

Sorry PennyJenny,
    Jag blir alldeles kass pa bade läsning och skrivning här inne. Kan för mycket bröllopsplanering orsaka ordblindhet mann tro?

Och jaa vad roligt med en mamma som kan 'skissa' upp lite modeller efter inspiration. Önskar jag själv had en san konstnärlig adra.

Tree,
    blir det inte 'häng' utan BH??? Vet ej om mina taxöron tal sant. Ska prova ända, votre skönt att slippa ha struttuttar.

Svar på tråden 18 august i 2007?