18 august i 2007?
Det verker att våra gammal tråd är stängt! så, här har vi en ny!
en tråd för oss som ska gifta oss på 18 Augusti 07... lite planneringstjata och stöd för varandra!
Det verker att våra gammal tråd är stängt! så, här har vi en ny!
en tråd för oss som ska gifta oss på 18 Augusti 07... lite planneringstjata och stöd för varandra!
Presis, dom skorna jag köpte stod bredvid andra vita skor som var "brudskor" (sådana i sidentyg).
Zandra>>>Vilken då? För är det någon av kejdorna kan jag kanske skicka syrran att köpa dem... :)
Från skor til blommor, är det nogon av är som har en begränsad blombudget?
Vi hadde tänkt att använda gerbera som blomma (ljusrosa och riktigt orange) både i brudbukett och som enkla blommor i små skålar (avklippta blomhovud om ni forstår) på borden. Tänkte bara åka och köpa några, sen setta ihop några til en bukett til mig. Men det är kanske inte så enkelt? Hur gör ni?
Zandra - tyvärr tror jag att detta märke endast finns på bröllopsaffärer i Sverige, det är inte lika vanligt som i England.
Men det ordnar sig säkert!
Daia>>>Själv buketten kommer jag ta från floris, den är jag lite petig med. Men på borden och i kyrkan fixar jag det själv. I kyran ska vi bara ha de här rosavita lijorna i vaser framme på altaret och just inget mer och vid middagen så kommer vi ha ljusrosa och vita rosor eller nejlikor avklippta och nersatta i ett litet glas med lite sten i (så det blir små minivaser med 2-3 blommor i varje) och så bara ett band kring glaset kanske. På bordet kommer det ligga lite murgrönsslingor.
När har ni senaste OSA-datum?
Ska försöka få ihop inbjudningarna snart, men funderar hur lång tid man behöver?
PennyJenny
Era bordsdekorationer låter presis som våra. Vad är din blombudget?
vi ahr en tidigt osa datum... 4:e maj! men alla som är redan inbjudnad skulle resa från längsbort de de skulle formödligen vet om de skulle kommer... vi har tänkte att kanske flera kan inte komma pga det är lång att resa så kan vi inbjudnar flera andra om det finns 'plats'... och de skulle inte känner att de var inbjudnat på sista minuten hellre...
OSA-datum ja...
Funderar på att skicka ut inbjudningarna april (tänkte först maj, men osäker nu, många måste beställa flygbilletter etc, men alla dessa vet när vi gifter oss), och sen ha lite sen osa, f.eks så sent som 01.juli... Eller har jag helt fel?
Hm, vi tänkte senast 15 juli, men det kanske är för tajt. Vi tänkte att en del kanske hör av sig med en gång, speciellt de som absolut inte kan av något skäl, och då kan vi ev bjuda in några fler.
Vi har inte spritt budskapet så långt, för många kommer det nog bli en jätteöverraskning att öppna kuvertet!