18 august i 2007?
Det verker att våra gammal tråd är stängt! så, här har vi en ny!
en tråd för oss som ska gifta oss på 18 Augusti 07... lite planneringstjata och stöd för varandra!
Det verker att våra gammal tråd är stängt! så, här har vi en ny!
en tråd för oss som ska gifta oss på 18 Augusti 07... lite planneringstjata och stöd för varandra!
hej sahlena !
vilket klänning var det? har du en länka?
skor är inte lätta att hitta... jag hade lite tur och hittade fina skor från en tjej här på BT!
spännande med bröllopsresa... har du ingen aning?... vi åker 22/08 och kommer tillbaks 5/09! mauritius för oss!
ska du köpa ringen redan nästa vecka eller bara provar? jag vet vilken ring jag ska ha också med jag forsökar att vänta köpa till maj... hhmm...
nu, i morese ska jag pyssel en lite med festprogram medan m2b läsar tidningar!
Kul för er som skickat ut inbjudningarna och börjat fa svar! Jag har precis beställt lite olika sorters papper; förhoppningsvis kommer de i nästa vecka, sa att vi kan sätta oss ned och börja testa med stämplar etc...planen är att vi ska skicka ut inbjudningarna i början av april. OSA datum blir den 28:e juni (dagen därpa flyger vi till Tyskland för att bestämma meny etc, sa till dess behöver vi veta hur manga som kommer). Vi skickade ut Save the Date kort före jul, sa alla vet ju redan vilket datum som gäller!
Tree,
Har du pratat med dina farföräldrar och fatt reda pa varför de inte kan/vill komma ännu? Trakigt för dig om anledningen är snalhet, men det känns igen...jag ocksa snala släktingar...
Apropa skor sa har jag nu äntligen bestämt mig; det blir Freya fran Rainbow Collection. Var och provade skorna i rätt storlek pa John Lewis i onsdags (tidigare hade jag provat en storlek för stor) och de var väldigt bekväma trots att det är 7 cm klack, sa nu har jag beställt dem. De ska färgas, sa det tar dock ett par veckor innan jag far dem...Har även beställt min slöja, vilken jag dock ocksa far vänta pa ett tag eftersom den ska skickas fran USA...men den som väntar pa nagot gott...
Mauritsius - Maldiverna...maste tillsta att jag ocksa brukar blanda ihop de tva... Det later iaf härligt! Vi kommer nog bara att aka pa en kort resa till Italien eller liknande och väntar med den riktiga bröllopsresan/smekmanaden tills december. Vi har nämligen kompisar som ska gifta sig i Kina da och ett annat kompispar planerar att gifta sig pa Antigua bara en manad senare. Maste spara pengar och semesterdagar till det...
Tree:
Om du går in på www.dynastyuk.co.uk/acatalog/Bridal_Page_1.html W4006. Den är det!!
Jag tänkte nog testa skor från nån dans affär.Tror jag. Man ska ju ha dom hela dan och halva natten, så dom måste ju va sköna.. Jag har ganska svårt att hitta skor. Har fått breda ankfötter..
Jag är bra nyfiken på resan men vill ändå inte veta..jag tror inte jag blir besviken.
Vi ska bara kolla på ring men det klart hittar vi en som är rätt kanhända vi slår till.
Har varit karl/barnfri hela helgen men nu vill jag att dom ska komma hem.. det är så tyst lugnt här...
Vi åker till Barcelona på bröllopsresan. Åker den 21 eftersom vi vill hinna hem från bröllopet (som hålls på gotland) och pakca om hemma isthlm innan vi åker.
Har hittat ett jättefint hotell i Barcelona www.boriabcn.com Just nu längtar jag nästan mer efter resan än bröllopet! ;)
Åh, blir lite avundsjuk på er som åker på bröllopsresa. Just nu är jag så ressugen. Vi har valt bort bröllopsresa av flera skäl.
1. Min sambo gillar INTE att resa (konstig typ!)
2. Mycket utgifter ändå!
3. Bekvämlighet - vi ska ha festen på annan ort, så det blir väldigt mycket packande och fixande ändå.
4. Skolan börjar på måndagen, vi har en sjuåring som ser fram mot skolstart. Det går ju att engagera mormor, men det känns lite svårt att vara borta just den veckan då de båda ska tillbaka till dagis och skola.
Jag har precis börjat ångra vårt datum, för det kommer alltid att vara svårt att åka iväg just då, pga skolstart. Hm, lite svårt att ändra datum nu!
Och jag är så ressugen, och det är säkert väldigt speciellt att åka som NYGIFTA. Nu föreslog min sambo att vi skulle åka till landet ensamma (lämna barnen med mormor), men det är inte mycket till bröllopsresa tycker jag
sahlena
fin klänning!
Zandra
ingen svar från farföräldrar när jag ringar... kankse imorgon!
kankse du kunde kombinera den antigua bröllop med er egna bröllopsresa?
jag var väldigt förtjust i ett par rainbow skor men de kostade så mycket!
PennyJenny
hotelet ser ut så lyxlig! so cool!
Tant Brud
det är synd att du har ingen resa att ser fram emot... jag förstår att det är inte bra timing att åke bort när barn börjar skola.. men det finns ingen andlending att du inte kan åka flera veckor (eller månader) senare i stället!... om du kan 'convince' din m2b att resa någonstans utomlands...
tree: Jag har inte tänkt på att man kan åka flera månader senare! Men känns det fortfarande som bröllopsresa då?
Jag vill nog känna lite lyxkänsla, att det står "honeymoon" på biljetten och att alla ler men så kanske det inte är ändå.
En weekendresa kanske vi skulle unna oss ändå.. om jag kan övertala min sambo
det är klart att man kan har det senare... vi hade tänkte att åke på hosten i stället så att vi kunda resa till maldiverna (det regnar i augusti)... resabureau sa att smekmånadsoffert på hotelet är tillåtet till typ 6 -12 månader efter bröllopet, så det måste vara ganska vanligt... det är vanligt att många hotel ger 2 nätter gratis om man boka 7 eller 10 natter eller brud stannar grattis eller nåt likadant för newlyweds...
och det är klart att du kunda ta lite resa direkt efter bröllopet... kankse till en spa hotel?!! m2b friade på Yasaragi på Hassludden... helt romantisk ställ kan jag säga!
tree>>>Visst gör det?! Jag är supernöjd med att ha hittat det, så vi får hoppas att det känns lika bra när vi kommer ner.
Jaa, nu kanske det blir bröllopsresa i alla fall. Har liksom bara valt bort det. Men det är ju som Tree säger, man kan ta det lite senare.
Frågade min sambo och han ville åka till Island! Eller Skagen. Skagen låter mer romantiskt. Kanske Paris? Vi får se. Nu ska jag reka lite inför en förlängd weekendresa, typ två veckor efter bröllopet, så hinner vi landa lite hemma mellan också. jippi