• tree

18 august i 2007?

Det verker att våra gammal tråd är stängt! så, här har vi en ny!

en tråd för oss som ska gifta oss på 18 Augusti 07... lite planneringstjata och stöd för varandra!

• Svar på tråden 18 august i 2007?
  • blomsterbiet

Hej hej!

Jag ska oxå gifta mig den 18 augusti. Är jag välkommen in här?

• tree

blomsterbiet
    alla som gifter sig på 18/8 är välkommen!

• chihiro

Men ni som har skickat och ni som ska skicka när har ni satt som senaste osa datum ?? Håller på att färdigställa våra inbjudnigar och vet inte riktigt vad som kan tänkas vara passande.

• blomsterbiet

Kanon bra!

Vi har satt o.s.a. den 1 juli.

• Finlands tjejen

Funderade att ha osa före midsommar.
    Har inte skickat korten ännu, inte hälst lagat dem.
    men som sakt det är ju bara början av mars ännu. Dessutom har jag redan en vän (snartbrud?) som skall gifta sig på samma dag som jag ... jag tror ju inte att vi blir fler sån otur kan man ju inte ha så jag antar att många av mina vänner kan komma fast jag inte skickar ut korten jätte tidigt.

• Daia Gräddnos

Vi har hellre inte ordnat med inbjudningarna ennu. Tänkte skicka dom i maj... Men kanske dumt? Vi har ju skickat save-the-date-majl, så tror alla "vet".

• Daia Gräddnos

Det strular med vigselförrättaren (han är skeppare med vigselrätt, 73 år och nyskild från sin fru, har sold sin krog och har nu bara båten kvar), han är sälvklart jetteledsen (tror jag) och derför svårt att få tag i för tilfället, svårt att planera vigselen, och nu när vi inte riktig vet hur vigselen blir kann vi ju inte skicka ut inbjudningar med tider och så, vad struligt det blev...

• SnartBrud?

Min planering hittills är följande: Ringarna köpta, fotograferingen bokad, klänningen beställd (tar ca 4v till, kanske), kyrka och festplats bokad, skorna köpta, slöja hämtad av min kusin, gästlistan börjar vara klar...cateringen är på gång...kakan på gång...

Lite på väg, mycket kvar! Jag skall gifta mig ca 70 km från Vasa (finland) i en jättegullig kyrka som är på en klippa med underbar havsutsikt. Festen är ca 4 km därifrån på en "ö" (liten bro). Helt underbart ställe och passar oss precis eftersom vi båda är havsmänniskor!

• Finlands tjejen

Det där med gästlistan är svårt, var skall man dra gränsen. Vi har en lokal som har ett absolut max på 110 pers om man skall äta, om man inte vill sitta i olika rum. Det vill man ju inte så gärna.
    Vi har funderat på att bjuda ca 80 pers, barnen är inte medräknade. Men då kommer ju inte alla att komma, i alla fall tror jag inte det. Men om alla skulle komma och man räknar med barnen är vi nog över 100.

Vad gör man om man glömt någon???
    Har detta hänt någon????

• jojo02

Hejsan alla glada 18/8 brudar, här kommer en till. :)

Svar på tråden 18 august i 2007?