• tree

18 august i 2007?

Det verker att våra gammal tråd är stängt! så, här har vi en ny!

en tråd för oss som ska gifta oss på 18 Augusti 07... lite planneringstjata och stöd för varandra!

• Svar på tråden 18 august i 2007?
  • Sommarbröllop 07

Det känns ganska lugnt för oss också... Det nästa i ordningen är nog att hitta någon bra transport från Bromma Kyrka till Riddersviks gård. Tycker att det är så dyrt att hyra en bil, men det blir väl nåt sånt till slut...

Och så kanske man skulle titta på ring snart ;)

• Finlands tjejen

Har ni lång väg från kyrkan till det ställe där ni skall ha festen?

• Sommarbröllop 07

Finlands tjejen - Det är ungefär 1 mil... Så det är inte värt att ge sig på en bröllopspromenad i alla fall :)

Någon annan som just nu bara tycker att det är så himla långt kvar? Känner mig lite otålig men det kanske har med det trista vädret att göra...

• tree

Sommarbröllop 07
    jag känner mig samma... 170 dager kvar... det är så länge att vänta...

• Sommarbröllop 07

Jaaa jag är inne i en period när jag bara vill fixa allt på en gång!

Men vad ska jag sedan göra i resterande 5-6 månader? Kanske man ska spara lite på det goda. Det är ju trots allt inte så bråttom med skor mm ;)

• tree

vi (jag!) har gjort nästan allt nu så det känns en lite trågikt... menu ska bestämma oss på nästa!... och om vi ska har fyrverkerier eller inte... hmm... allting koster och ränkar upp snabbt!

• Sommarbröllop 07

Jo det blir ju ganska dyrt... Fyrverkerier verkar spännande, men det går nog inte in i vår budget. Speciellt inte efter att ha bokat bröllopsresan....

Vi har en del smågrejer kvar att fixa och köpa. Fast det måste ju vara ganska skönt att vara klar också, då kanske man kan få lite distans till bröllopet ett tag... Har blivit lite mycket på sista tiden :)

• Finlands tjejen

Jag har typ allt kavar...

E mitt uppe i att bygga hus (blir kalart i slutet av mars) så man kan som inte tänka på nått annat än bygget just nu, inte min m2b i alla fall.

Vi ha kommit så långt att jag i stort sätt bestämt klänning, bokat fotograf, kyrka och lokal, men där tar det slut. Har inte kollat på ringar, inte på meny, gästlistan är ganska klar...

vad de skall bli skönt då huset e klart så man kan börja tänka på bröllopet på heltid... nu e de bara gardiner, tapeter, möbler m.m som finns i mitt huvud.

• Sommarbröllop 07

Ah - jo jag vet allt det där om att bygga hus. Vårt blev klart i April förra året. Fast jag är nog mer inne på att det kommer att ta mer tid nu när våren kommer och man kan fixa ute. Tomten är ju det som är kvar att fixa för oss så att säga...

• tree

min underkjol kom igår! fint! nu måste jag prova klänningen med det... men jag behöver hjälp av min tärna så jag måste vänta... hon är förkylld just nu!

jag läste en annan tråd och det verker att många augusti brude har redan köpt vigselringer... har ni?

Svar på tråden 18 august i 2007?