18 august i 2007?
Det verker att våra gammal tråd är stängt! så, här har vi en ny!
en tråd för oss som ska gifta oss på 18 Augusti 07... lite planneringstjata och stöd för varandra!
Det verker att våra gammal tråd är stängt! så, här har vi en ny!
en tråd för oss som ska gifta oss på 18 Augusti 07... lite planneringstjata och stöd för varandra!
Ojdå vad dumt med frimärkena, visste inte heller att de hade höjts, men köpte den på en affär så de hade koll som tur var. (Min sambo är från Danmark)
Hoppas att det löser sig så att ni inte får tillbaka en bunt
tree: Det ordnar sig säkert med breven ska du se, det "värsta" som kan hända är att mottagaren får en lapp med uppmaning att betala mellanskillnaden, och det är ju lite pinsamt när det är inbjudan.
Men fram kommer de!
Själva håller vi på att fila på inbjudningslistan, vi har inte ens bestämt riktigt vilka som ska bjudas.
Hur många ska ni ha på festen?
Vår lokal tar max 75, och nu har vi mellan 66 och 78 på bjudlistan. Antar att vi måste bestämma oss snart, och skriva inbjudning och skicka ut. Innan påsk är ambitionen...
Tant Brud
Vi bjuder ca 55. Maxgränsen är 60 på vandrarhemmet, men festlokalen kan ta fler. Inte klar inbjudningslista enn, och vi skickar nog inte ut inbjudningarna för i maj... Eller jag vet inte, måste ju ha lite mer information klart för gästarna innan vi kann skicka ut nåt:)
Våran lista varierar hela tiden, vi kan inte riktigt bestämma oss för hur många vi ska bjuda eftersom vi inte vet exakt vad maten kommer kosta :-P Vi vill bjuda så många som möjligt men ekonomin spelar ju in..men för oss ligger det runt ett 50tal
vi har bjudit in 57 till middagen... och dessa gäster kommer från längstbort... mästan..
det skulle vara riktigt pinsamt om gäster skulle vara tvungen att betala den 1kr till!... det är inte värd att skicker den notiferingslapp även!
men vi får se... alla i skåne borde ha fått inbjudningar igår och de i england idag... spännande!
tree: Jag tror INTE att de kommer att få ett sådant där kvitto, men om de nu får det, så skulle jag vända det till något roligt, försöka ta upp det i välkomsttalet "våra engelska vänner som har fått betala EN krona för att bli bjudna" eller något sådant, eller starta "insamling" eller liknande, just för att skämta till det.
Men jag är inte så formell av mig heller.
Det känns skönt att höra att alla inte har gästlistan klar. Att skicka inbjudningskorten kan man ju inte göra förrän gästlistan är klar.
Gifter oss på Gotland, i Träkumla kyrka och har fest mitt emot. Vi bor själva i sthlm, men jag är därifrån. Vi har bokat kyrka, festlokal med boende (inte för alla dock) och fotograf. Festvåningen har en egen kock som vi nog tar hjälp av, annars blir det catering.
Alla som ska bjudas in är informerade om bröllopet så de kan planera in det (eftersom merparten av våra gäster kommer från fastlandet så behöver de få veta i god tid för att boka båt/flyg, boende med mera). Har skissat på det grafiska materialet (är utbildad inom sådant och gör det själv). Mamma är sömmerska och syr klänningen. Solist till kyrkan är bokad. Så det känns ganska lugnt här.
välkommen PennyJenny! vi är så många nu i den här tråden!
Oj va ni har skrivit mycke sedan jag var här sist:)
Kul att flera har hittat hit.