• tree

18 august i 2007?

Det verker att våra gammal tråd är stängt! så, här har vi en ny!

en tråd för oss som ska gifta oss på 18 Augusti 07... lite planneringstjata och stöd för varandra!

• Svar på tråden 18 august i 2007?
  • PennyJenny

Nope, vi har inte enats om ringar ännu. Jag vill ha Eva Attlings "from here to etirnity" ringar, men de kostar 10 000 styck. vilket min blivande tycker är mycket. Sedan är han inte säker på att han gillar den tjocka ringen. Så vi har problem med ringarna. :(

• Tant Brud

Jo, vi har bestämt ringar. Vi är inte förlovade ännu, men ska göra det. Min sambo vill bara ha en ring, så det får bli förlovningsringen. Det är lite spännande, han har mina ringmått och önskemål, och jag får se fram mot en överraskningsförlovning... förhoppningsvis innan 18 augusti! (Han är en sån som gärna skjuter upp saker)

• tree

Tant Brud
    konstigt! du planerar din bröllop för 18 augusti men du är inte förlovad en?!.... det låter till mig att du är förlovad men du väntar för ringen...eller?...

• Tant Brud

Nej, vi är inte förlovade ännu, men vi har ju levt ihop i många år, och hade väl aldrig valt att förlova oss om vi inte skulle gifta oss. Ja, vi förlovar oss bara för ringarna.

• tree

jag är engelsk så det är helt konstigt... om man lova att gifta sig med varandra... då är man förlovad... även om man har inte ringen än!... men jag forstår att du vänta för en riktigt friari innan du säga att du är fölovad! spännande!

• PennyJenny

Så har man även bokat in hår och make-up och nagelfixning några dagar innan bröllopet. Skönt att ha det gjort med tanke på att gotland inte svämmar över med make-up folk och annat och tiderna snabbt blir uppbokade.

• PennyJenny

Jaha, har tror man att ens blivande inte vill ha en traditonell fest med tal och allt för han inte vill stå i fokus (vilket var vad han sa och han är inte en person som trivs i rampljuset i normala fall) så vi planerar fest med buffé och inga tal och ingen sång, när det kryper fram att han inte vill höra sin pappas tal! (Han är rädd att det ska bli pinsamt, svärfar är väl inte världsbäst på att hålla tal, men så illa tror jag samtidigt inte att ett bröllopstal blir heller, speciellt inte om han får tidsbegränsning). Så nu är vi inne på 3 rätters, skifta bordsplacering vid varje rätt (var någon som skrev om det och sambon tände dirket på det) och troligen tal. Ojdå, så det kan gå. Men hey, jag är glad för det är vad jag vill ha! :) Dags att börja fundera på annan mat med andra ord.

• Finlands tjejen

Hej på nytt.

pennyjenny: Du skrev att du bokat frisa och smink. i princip har jag det också. En av mina bästa vänner skall fixa håret åt mig, mina tärnor (två) och näbbarna (tre)+sminket förstoss. Vi skall träffas på morgonen vid oss och fixa allt. Skulle bara måsta börja kolla vilken yp av frisyr jag skall ha så hon får laga ett par provkamningar, så skall jag bestämma mig. Det e bra då man har en vän som kan fixa det för det första är det billigare och för det andra lovade hon att sätta upp håret på olika sätt åt mig före så jag ser det på riktigt och sedan kan välja vilken jag vill ha.

Är det många som skall ha två ringar? Alltså skall era m2b ha en vigselring och en förlovningsring. Min m2b skall bara ha sin förlovningsring. Har funderat på kalevala ring utan sten.

• tree

jag har bokat en frisör som ska komma hem till mig på bröllopsdagen... och jag ska till henne i juni för en prov uppsättning... spännande!... måste bestämma mig hur jag vill har det!...

jag ska ha en vigselring också... m2b bara förlovningsring

• chihiro

vi har två ringar båda två

Svar på tråden 18 august i 2007?