18 august i 2007?
Det verker att våra gammal tråd är stängt! så, här har vi en ny!
en tråd för oss som ska gifta oss på 18 Augusti 07... lite planneringstjata och stöd för varandra!
Det verker att våra gammal tråd är stängt! så, här har vi en ny!
en tråd för oss som ska gifta oss på 18 Augusti 07... lite planneringstjata och stöd för varandra!
Välkommen jojo02
Hur går det för dig?
Tackar. Det går ganska bra. Kyrka och lokal bokat. Fotograf och frisör=klart. Ringen är köpt. Har jag missat något? Vet vilken klänning jag vill ha, men inte beställt än. Har skickat de flesta inbjudningarna nu i veckan, bara några stycken kvar.
mina farfar och farmor har skickat osa och tackat nej till bröllopet! utan minar föräldrar och bror är de de ändå familj jag har kontakt med och har bjudat in! jag är så besviken... de skickade en cheque för 75 euros... guilt money eller hur?!
Vad tråkigt för dig Tree. Jag förstår att de var speciellt viktiga för dig om du nu inte har många andra släktingar som kan komma. Hade de någon bra anledning?
Hoppas att du ändå kan se fram emot bröllopet och alla andra trevliga gäster som kommer :)
tree
Tråkig! Vi vet at min M2Bs farmor inte kommmer (även om det bara är nogon timmes bilresa), hon känner sig för gammal. Är det en såndan årsak till at dom inte kommer?
nej de är inte så gammalt... 75 bara... och de resar till frankrike varje år för ett par veckor... de har inte gett nån anledning än... jag måste prata med dem och fråga... synd... den enda bra sak är att det spara pengar att vi hade ränkat som spenderat... men det hjälper mig inte att känner mig bättre!
Hm, ja då är det synd, tree.
Jag är också rädd at många inte kommer (lång resväg för många, dyrt med flyg, tidsproblem att hinna fram och tilbaks på en helg), och vet inte om det har nån betydelse om vi bjuder på allt eller inte.
Så som det är nu bjuder vi på båttur (vigselen), middag och all dryck, frukost dagen efter, inga transportkostnader forutom resan dit. Men vi kan inte bjuda på övernattningen (som är på samma ställe som festen), den måste vi ta 200-250kr för, det är vandrarhemsstandard så alla får inte egna rum, och det är ingen rum med eget bad. Sänkläder och handduk kostar 75 kr i tillägg. Är vi snåla? Kommer folk takka nej på grund av detta? Det kostar oss hur som hälst 26000 att hyra lokalen med övernattingen, och om 55 gäster betalar 200kr "tjäner" vi 11000kr... Är jag snål?
Daia Gräddnos
det låter till mig att du är generos att betala en del av overnattningskost... vi ska inte göra det!... jag har aldrig varit till en bröllop och hade hotel betalad (även en del)...
jag tror att det är kostnaden som är anledningen att de kommer inte... de har altid varit snål... det här är första gången i mitt hela liv som jag har fått penger från mina farfar/mor
tree
Kanske lika bra att dom inte kommer då, annars hade det kanske blivit prat från dom om kostnadene? Min M2Bs morbror och fru är extremt snåla, vi hade inte ens tänkt att bjuda dom så inte skulle behöva att tacka nej pga at dom "inte har råd", men så kom han ihåg att dom är hans gudföreldrar (heter det så?) så nu "måste" vi bjuda dom...
det är så svårt med familj!