18 august i 2007?
Det verker att våra gammal tråd är stängt! så, här har vi en ny!
en tråd för oss som ska gifta oss på 18 Augusti 07... lite planneringstjata och stöd för varandra!
Det verker att våra gammal tråd är stängt! så, här har vi en ny!
en tråd för oss som ska gifta oss på 18 Augusti 07... lite planneringstjata och stöd för varandra!
Vi bjuder dom i familjen som vi har kontakt med. Det är hur som hälst en liten familj på båda sidorna. Vi bjuder inga barn. Av 55 gäster är hälften familj. Ingen från våra fedrars släkter, faktiskt, kun från morssidorna.
vi har bjudit 57, halv är familj... bara 6 på min sida och resten från m2b sida... plus vänner...
tree
På min sida bjuder vi 16 familjmedlemmar, på min M2Bs sida 9-10stk. Han bjuder fler venner.
Daia Gräddnos>>nä, snåla tycker jag verkligen inte att ni är! Vi kommer oxå ta betalt för de som bor hos oss i anslutning till festlokalen och de får betala mer än era. Så känn ingen skuld över det.
PennyJenny
Vad för "standard" är det på eran övernattning, och vad betalar gästarna? Fråger fordi jag undrar om vi skall ta 250 eller 200kr pr person (dom får väja om dom vil ha egna sängkläder/handduk eller vandrarhemmets till 75kr uppepå denne pris)?
Du kan själv kika på bilderna gotland.net/pub/trakumla-boende-fest/
När de hyr ut tar de 350 för de enklare rummen som har sängar på var sin sida om ett sängbord och 550 för de lite finare rummen uppe (de med dubbelsäng på bilden). De kan sedan hyra sänglinne och handdukar för ca 40 kr tror jag det är.
PennyJenny
Så fint! Det är nog lite bättre standard hos er! Men det är inte jättedårlig hos på "vårat" vandrarhem hellre, så jag undrar bara vad man kann ta. I vanliga fall tar vandrarhemmet 250kr (+75 för sängkläder) pr natt...
Trodde att vi var helt säkra på vår gästlista och inte hade några problem med avgränsningar och så. Så kom jag på en kompis och hennes kille som jag glömt. Okej, 2 personer mer är ju inte hela världen. Så pratar jag med mamma idag. Och vips så ska vi nog bjuda 8 till. Det är släkten på pappas sida. Jag har inte så mycket kontakt med dem (är uppväxt på gotland och de bodde alla i Härnösand när jag var liten). Farmor och farfar finns inte i livet längre. Men mamma berättade idag att pappa gärna ville ha några från "sin" sida där oxå, och det kan jag ju förstå. Och ju mer jag tänker på det destom mer rätt känns det att även de 8 ska bjudas in. För det är ju inte som att det gör en enorm skillnad på festen och jag tror inte heller att alla 8 kommer. Och vips så växte listan med 10 namn. *s* Men det gör inget.
PennyJenny
Hur många gäster ska ni ha?
Våran gästlista är just nu på 57 personer, skal ha max 60, men så vet vi at några vi bjuder inte kommer på bröllopet (vi skickar inbjudning endå) så som en gammal farmor som inte vill åka bil så långt, och et par som bor på NZ och har sagt att dom inte kann komma. Tänk om vi helt plötsligt bara har 40 gäster eller nåt, blir ju tråkigt...
Hej, här är en till som står brud med sin älskade den 18/8.
Vi bokade kyrkan för en vecka sedan - så jag har mest börjat samla information om allt från blommor till lokal...
Vi har nu 170 gäster på listan... han har stor släkt och min far har panik över att det blir så många
Jag fick panik när jag ser att många har fått svar på sina inbjudningar redan - våra är inte tryckta än - hjälp.
Dessutom är av mina allra bästa vänner dubbelbokad på ett annat bröllop, samma dag, i en annan del av landet - jag vill inte gifta mig utan henne, men vad gör man. Hon har redan tackat ja till detta, så nu har jag ingen frisör heller... Detta datum är det mest optimala för oss. Hade ni bytt datum?