• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar vi aladåber, ägg, simmare och pluss

Här fortsätter vi. Vi kom upp i över 12000 inlägg om hur man märker av när man blivit gravid. Och hur man blir gravid. Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • Page

Hur går det för er Drömma? (Ja, jag är lite senil!)

• A.M.

Drömma och Page: Är bara här en kortis ... NUPP & KUB (ultraljud o blodprov) kostade 1500:- på min mödravård (MamaMia) - fast inte för mig för jag är över 35. Helt ok om det hade kostat för mig också - det är mindra oro man köper precis som Page skriver ...

Hej på er!

• Drömma

Det "tråkiga" med den här möjligheten är att vi som tycker att det kan va värt 2 lax för att sova lungt kan göra det medans den som verkligen inte har de pengarna helt enkelt inte har den valmöjligheten.

Ngn som vet ngn klinik i Sthlm?

• Drömma

Aha, Mamma Mia. Min uppkoppling verkar vara lite seg.
    Ska kolla upp möjligheten i alla fall (och kolla med gubben vad han tycker förstås)

• Page

Man kan kanske köpa en billigare barnvagn och lägga pengarna på ett test om man vill känna lite lugn!

Ok, vi är väl inte de största "fatton" men vi har inte heller särskilt mycket pengar men jag känner att jag hade gärna sparat några månader för att få göra de tester jag vill.

• Drömma

Eller låta bli att köpa alla de, förmodligen onödiga, prylarna som man kan lockas av. Å andra sidan med tanke på vad de flesta bröllop kostar så går ju klänningen och vagnen på ett ut, ett nupp-test är ju som en brudbukett...

• Drömma

Kom på att det hjälper ju inte nu när man redan gift sig men dom en jämförelse bara på vad mindre nödvändiga saker kan kosta (t ex en blomsterkvast), sorry alla som planerar bröllop, inte meningen att trampa er på tårna heller...

• sweetstreet

Sweet is back!!!! :)

Fast jag måste springa mellan datorn och jobb :o så vi får se hur mycket jag hinner skriva här nu...

• Page

Jo men det finns massor med saker man kan spara in pengar på.

Jag tycker att det är ganska intressant med människor som säger att de aldrig har några pengar över och de bor i nya villor, har nya bilar och åker på semester 3 gånger varje år. Man får leva efter sin egen ekonomi och inte grannens. Och prioritera därefter.

Jag vägrar dock att känna skuld för att jag eventuellt tar mig råd med något (oavsett om det handlar om tester, semestrar eller andra saker). Jag har jobbat hårt (hahaha, eller min man) för det och sparar när det behövs.

Svar på tråden När märker man av det?