• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar vi aladåber, ägg, simmare och pluss

Här fortsätter vi. Vi kom upp i över 12000 inlägg om hur man märker av när man blivit gravid. Och hur man blir gravid. Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • Page

Oj, nu drog alla och då är det bäst att jag sticker jag med! Det enda sättet att hålla sig borta från alla möjliga olika konstiga monologer!

Tittar in senare och ser om Sweet är här!

• Bröllopstokiig

Hej...

Suttit i konferens hela dagen och ska ut på krogen och äta nu...
    Full rulle!

Ville bara säga hej!
    Kan den 4/3, ser fram emot det. Mig spelar det ingen roll om det blir Pizza eller brunch!

• Bröllopstokiig

Eller Sabai... eller vad det än blir

• sweetstreet

Ojoj så är man ensam i tråden igen!!
    Denna morgonen är jag senare än vanligt så det är inte så konstigt.

Jättekul att Page är tillbaks!!!! Hoppas kunna "chattra" lite med dig senare när du titar in igen! :)

Mindre,
    är jätteglad att du kommit tillbaks från "mörkersidan"!! :) :) En extrakram till dig ändå!

Kul med alla nya i tråden också!

• sweetstreet

Eh, när jag läste ikapp så var det en amssa inlägg jag ville svara på, men nu har jag totalt glömt bort allt... Snopet! :(
    Så är det alltid!

• _ilsa_

Säger hej så du inte behöver känna dig ensam sweetstreet
    Förstår att du befinner dig i USA?

• sweetstreet

Jo, kom på nu att ni pratade Nupp.
    Jag har faktiskt kompisar som fick väldigt dåligt nuppbesked så de beslutade sig för abort. Det var deras första graviditet så självklart var det jättejobbigt beslut.

Men idag har de iallafall två friska barn så det slutade ju bra ändå.

Jag har även kompisar med barn som har kromosomsjukdomar och även en annan sjukdom. De som fick barn med kromsomskador gjorde inte nupp innan eftersom båda mammorna var såpass unga när de var gravida. Ena var bara ca 25.
    Till dem sa de på sjukhuset att de flesta som får barn med kromosomskador idag är just "yngre" par eftersom man inte automatiskt screenar med nupptest för alla, samt även äldre par som kasnke gör nupp och/eller fostervattensprov men ändå beslutar sig för att behålla barnet.

• sweetstreet

Jag tycker det är jätteviktigt att man inte fördömer folks beslut oavsett vad de beslutar.

Tror även det kan var svårt att veta hur man själv verkligen skulle reagera vid ett sådant besked. Tror mycket beror på omständigheter och kanske har man innan beskedet tänkt sig annorlunda, men när man väl står där kanske det ändå itne blir som man tänkt?

*funderar*

• Drömma

Tycker inte heller att det finns rätt eller fel när det gäller ett sådant val. Däremot tycker jag det är dumt att man inte testar alla som vill nu när tekniken att förutspå ev "avvikelser" finns. Så var och en har möjlighet att ta ställning till hur de vill göra.

• Page

Drömma, Dummt är väl lika med dyrt förmodligen. Det skulle kosta multum att ta de testerna för "unga" mödrar.

Jag har inte kollat upp (hmm, anglicism månne??) det men jag antar att det kommer kosta mig extra att ta de olika testerna eftersom jag är under 35 år. Fast det känns som struntsamma, jag betalar gärna för lite lugn och ro.

Vi har bestämt att vi kommer ta bort eventuella foster med skador men man vet aldrig hur man reagerar när det väl är dags. Då kanske det inte spelar någen roll. Det känns bara bra att veta att man har möjligheten att förbereda sig.

Svar på tråden När märker man av det?