• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar vi aladåber, ägg, simmare och pluss

Här fortsätter vi. Vi kom upp i över 12000 inlägg om hur man märker av när man blivit gravid. Och hur man blir gravid. Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • Page

Måste bara kommentera alkoholintag också!
    Jag är en riktig torris när man jämför med er "svampar". I vanliga fall brukar jag dricka en gång i kvartalet men sen i julas känner jag mig som ett riktigt fyllo eftersom jag har druckit något alkoholaktigt varje vecka.

• Page

Dumt att börja nu egentligen, eftersom alkohol sänker tydligen fertiliteten.
    Jag måste hitta ett jobb snart så jag får slut på dumheterna *låter sträng*. Jag vet att man inte blir alkis av några centiliter alkohol i veckan men som ni har nog förstått har jag en nojig personlighet.

• Page

Förresten Koko, jag har också klippt mig!! (Oj, stora händelser i livet när man är uttråkad som jag). Och nu blev jag så sugen på att göra en ansiktsbehandling så jag blir lika vacker som du.

Har du klippt någon ny frisyr eller var det toppning?

• Page

Sweeeet, var är du??? Jobbar du för fullt? HALLÅ? Stoppa mig från att prata strunt!!

• Drömma

Ja, det är säkert så att det är en ekonomisk fråga. Men det är så mkt annat som kostar massvis så frågan är om det är det mest "onödiga".

Page, jag har nog inte hängt med 100% i alla svängar. Är du eller är du på g att bli gravid? Går man till privatkliniker och gör NUPP-test? För just NUPP är väl bara en visuell mätning som inte skadar fostret? Har du någon prisbild av vad det kan kosta. Känner nog också att det skulle vara skönt att veta nu när tekniken finns och om det inte är förenat med risker för fostret.

• Page

Har du tagit fram stickorna Sweetstreet? Det börjar väl bli dags snart?

Hur blir det förresten med smekmånaden och Hawaii? Har ni pratat något mer om att åka eller är det för mycket jobb?

• Page

Suck, tack och lov att jag inte är ensam här!

Drömma, jag är nog ganska många mil ifrån att bli gravid men vi jobbar på! Jag har dessutom jättedålig koll på de olika testerna men som jag förstår så är Nupp och Kub (??) tester som är ofarliga för fostret. Det rör sig om blodprov och mätning av nacken...eller något liknande.

Jag har dock ingen aning om vad det kan kosta, någon tusenlapp eller så. Hmm, undrar om inte Muggles, Cicci eller Snart så har skrivit om det.

• Drömma

Ok, googlade och hittade en länk med en privatklinik som tar 1650 kr. Så det var ju inte så farligt dyrt.

• Page

Sen beror det säkert på din egen gyn/barnmorskemottagning. Det är säkert olika för olika län och kommuner!

• Page

Nej, det är en prisbild som man kan stå ut med. Allt för att bli lite lugn!!

Svar på tråden När märker man av det?