• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar vi aladåber, ägg, simmare och pluss

Här fortsätter vi. Vi kom upp i över 12000 inlägg om hur man märker av när man blivit gravid. Och hur man blir gravid. Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • Snart så....

cicci, ja vi kommer säkert oxå få massa kläder men lite vill man ju köpa själv.
    Vi ska beställa vagnen snart samt inhandla säng, skötbord mm.
    Lika bra att shoppa och möblera om hemma innan man blir jättestor :)

• mugglesfan

God morgon el snarare förmiddag på er i tråden!

Imorse var jag på läkarbesök på MVC. Gynundersökning och VUL. Allt såg normalt ut. Tydligen är min livmoder bakåtvänd (?) men det är bara normalt. Läkaren förutsatte att jag hade ont som mensvärkar och att det trycker på bakåt men jag har inte ont alls. (Jag vet sedan tidigare att jag har hög smärttröskel, det här känns som en bekräftelse på det.) Jag fick tips av läkaren att ta en bild på UL-skärmen. Kom ihåg det tjejer! Mannen var ju inte med så jag skickade ett mms till honom efteråt - coolt att ha Slick'n i mobilen!

Sedan när jag letade parkering vid jobbet (stressad för kl var nästan 9) så backade jag på en bil. Aaaarrrrghghh Först blev jag så jäkla sur (det är ju mitt fel) men sedan när jag fick lugnat mig så tänkte jag att det ju bara var plåtskada. Så länge man inte backar på en människa så...det är ju bara pengar. Dessutom så tar företaget självrisken, vilket jag inte visste först. Men inget roligt ändå...

Snartis: jag förstår dig! Det är helt normalt att vara omotiverad i din sits, finns nog ingen som skulle jobba som ett djur när man inte vet om man får vara kvar.

Cicci: kul! Vi bokar middag 21/2 då. Jag kan föreslå Sjöbaren i Haga, ett mysigt favvoställe. (Hoppas du gillar fisk och skaldjur för det är det de har , annars får vi ta ett annat ställe.) Ngn annan göteborgare som vill/kan hänga med?

Vänner-fan: jag kan tyvärr inte luncha 20-21/2 för jag har heldagsmöten då, visste inte om det för några dagar sedan. Men vi kan säkert få ihop en lunch en annan dag?

• BrudSommar2006

Det får väl bli skötbord över badkaret för vår del nu då om vi blir kvar i lägenheten till att börja med. Vi har vagn och korg som vi fått så vi ska väl komplettera med lite sängkläder. Sedan får vi väl titta på större säng. Lite kläder har vi köpt redan, det verkar inte som om vi kommer att få så mycket av andra på den fronten, de flesta har redan kommit ur spädbarnsperioden i bekantskapskretsen och har lämnat vidare vad de hade redan.

• Snart så....

Brudsommar, vi fick ganska nyligen duschväggar istället för badkar så vi måste ha skötbord+badbalja.

• BrudSommar2006

Snart så, ni kanske har fått plats med skötbord i badrummet nu då om ni hade badkar förut? Det klart, man måste ju inte ha det i badrummet alls, jag bara tycker att det känns lite mer praktiskt.

Var det inte idag ni skulle få reda på hur det blir på jobbet?

• Bröllopstokiig

Brudsommar: Man får ju massor som presenter, jag menade inte ävda kläder!!!
    Man köper ju presenter till alla som fått barn, och då får man ju alltid massa set av babykläder... så du lär nog få en hel del!

• Snart så....

Brudsommar, vi kommer köpa ett som man hänger på väggen och lätt bara kan vika upp. Det är skönt att ha lite space att röra sig på i badrummet.

Jo vi skulle få reda på men facket sa nej för allt är inte klart än...

• Snart så....

Cicci, det var så jag tolkade dig, att man kommer få NYA kläder av familj/vänner :)

• BrudSommar2006

Cicci, ja, jag hoppas att man får en del, vi har köpt så att vi klarar oss första tiden i alla fall. Fast jag hade gärna tagit en kartong ärvda saker, hade varit kul att sortera igenom redan nu.

Med de första barnen i bekantskapskretsen var det så att alla skulle dit och fika och ha presenter med sig så de fick nog en hel del men nu har det blivit så många barn och alla är mer avslappnade med att komma och hälsa på, vi också, man gör sig ingen brådska att åka över i början, så man vet inte hur mycket eller lite man kan tänkas få känns det som.

• A.M.

Instämmer i klädfrågan! HAr fått så mycket nytt och fint att det är ett sjå att hinna låta Livia använda allt innan hon växer ur det ... Kan dock tillägga att de flesta kommer med kläder i stl 62 eller 68 - nästan ingen köper 56, så det kan vara bra att grunda med de där allra första bodiesarna (jag köpte fem-pack för 99:- på ww.pippilotta.se). Bra tt ha den första månaden, sen är de för små

Så kul att höra att ni boar för fullt!

Svar på tråden När märker man av det?