• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar vi aladåber, ägg, simmare och pluss

Här fortsätter vi. Vi kom upp i över 12000 inlägg om hur man märker av när man blivit gravid. Och hur man blir gravid. Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • Lapinette

Modet är super om man är gravid! Allt ska ju häng och vara stort från bysten och ned. Har beklagat mig för maken när vi har varit ute i affärer, "titta jag borde vara gravid i sommar"!!!

• nu är jag fruL

ahhhhh
    tillbaka från lunchen...
    Tävk vad gott det är med mat!
    Ungsbakad lax och grönsaker och potatisgratäng. Allt lagat av MIG!!!!!!!!!!!!!!
    ja det är sant!!!!
    Vi lagar faktiskt mat ibland, och då blri det bra. Hurra!

är mycket lättare att ha med mat ä'n att leta sig fram i djungeln av dålig ute mat. på något sätt lyckas de få gluten och laktos i allt....
    men nu är jag go och glad. Tänk vad lyklig man kan bli.

Igår fick jag värsta längt attacken efter färskpotatis. Finns det något godare. Svensk färskpotatis kokt med mycket dill, och en smörklick och salt till mmmmmmm
    längtar!

hoppsan vilket mat orgie det blev. men jag kom att tänka på hur mysigt det är att sitta på verandan på landet i solen och äta sill och potatis.
    jag skiter högaktningsfullt i om man ska äta sill eller inte. det kommer jag göra.
    Eller får man äta sill eller inte ?????
    jag har inte ens kollat upp förbudslistor osv.

Angående svartklubbar så vet jag faktiskt att det inte finns på samma sätt i stockholm. Iallafall inte inom den su jag tillhörde. och de vanliga ställena stänger 3... trist.
    Fast jag är ju tant så för min del bryr jag mig inte.
    är faktiskt inte intresserad av att gå ut längre. Jag vill inte slösa tid på främlingar utan umgås emd vänner hemma hos någon. Visst gå på puben ibland osv kan va kul, men hänga på krogen. näe det har jag gjort.
    gillar hemma partyn

• _koko_

fruL - Ja, det är faktiskt helt värdelöst att äta lunch ute när man inte får äta vete/gluten och mjölk/laktos! blir alltid asiatiskt eller nån sallad... :(

Jag hade också med mig lunch idag. Naturligt glutenfri spaghetti med sås på strimlade rester från en stek, svampbuljong, champinjoner och gogreen-grädde. Gott!

Ok fruLlan, låter som att du har full koll på klubbläget, jag tar tillbaka allt. ;)

Lapinette - jag hoppas innerligt att du och jag och mindre och sweet och alla andra får chansen att utnyttjat modet i vår!!!!!!

• viktualia

FruLlis - du får äta sill!!!

På livsmedelsverkets livsmedelslista för gravida står det så här om sill:

Inlagd sill betraktas som rå, men inläggningen gör miljön för sur för att skadliga bakterier ska överleva. Kommersiellt tillgänglig inlagd sill produceras av fisk från rena hav.

/Vickan
    som inte får nåt jobb gjort och istället surfar hejdlöst

• Snart så....

tjoho nu är jag tillbaka från en omgång både till BM och sös.
    Började hos BM:
    Kick´n är en vilding!!!
    BM skulle lyssna på hjärtljuden men då skulle Kick´n dra igång med sparkarna Arne så hon inte hörde bra.. Efter 4 försökt lyckades hon :D
    En vild en sa hon 150slag/min hade h*n :)
    Sen bar det av mot sös:
    Kick´n visade glatt upp sparkande ben och massa tår men envisades även denna gången att stå på huvudet ner bakom myomet.
    Efter ca 1 timmes försök, kisspauser, skakandes av mage mm så gjorde läkaren VUL istället och då såg vi bra. Läkaren gick även och hämtade en kollega för att dubbelkolla huvudmåtten. Snacka om att Kick´n ska bråka när vi ska göra UL hahahah hon var överläkare och hade problem.
    Nu har jag fått datumet 18/8 som BF så datumet har flyttats framåt denna gången.

Har just blivit inbokad på heldags möte nästa torsdag så vet inte om jag kan med och shoppa eller äta
    Tyvärr så kommer det kollegor från andra länder så kan åka på även middag på kvällen.

• mugglesfan

Du tog orden ur munnen på mig Vickan! Kanske att frullan blev besviken nu - hade hoppats få bryta några tabun eller?

Min kompis som nyligen blev gravid var nojig över vad man får och inte får äta men jag tog henne ur de nojorna ganska snabbt. JAg känner mig inte ens orolig för opastöriserad ost - jag menar vad är risken att det ska hända ngt?! Näe, jag äter det mesta, precis som Cicci.

• Snart så....

Hmmm är inte Nenne på en solstrand och dricker drinkar för tillfället?? Skulle inte hon till Thailand´?

• Snart så....

Muggles, jo vi flyttar den 5/5 om vi får godkänt av HSB i god tid. Om de slöar så kanske vi måste flytta senare

• _koko_

Ska förresten klippa mig idag, sååå skönt!! Funderar på att ljusa upp det lite såhär inför sommaren, men är samtidigt sugen på att bli ännu mörkare och med mer lila i... Hmm... Tror min frisör får bestämma. :)

Roligt är att de inte ringt och bokat om mig, vilket betyder att min frisör är tillbaka från sjukskrivningen (hon hamnade på sjukhus med dropp precise som brudsommar(?) under början av sin grav).

• _koko_

Heej, snartis!! Nej, inte missa dejten!! :(
    Tycker det låter som alldeles för tufft schema för dig heldagsmöte OCH kvällsaktivitet med jobbet! Nej, säger jag. ;)

Så var det nog, nenne lapar sol!! Åh, vad avis jag blir...

Här har vi en så kallad BF-lista:

Vänner-fan , Göteborg , 31 år , augusti 06 , Gravid 3/9 , 02-maj
    BrudSommar2006 , Stockholm , 35 år , augusti 06 , Gravid 15/9 , 28-maj
    CicciL , Stockholm , 32 år , juli 06 , Gravid 12/11 , 15-jul
    Snart så... , Stockholm , 28 år , juli 06 , Gravid 9/12 , 18-aug
    mugglesfan , Göteborg , 36 år , augusti 06 , Gravid 18/12 , 23-aug
    nu är jag fruL , Stockholm , 32 år , augusti 06 , Gravid 1/1-07 , 07-sep

Svar på tråden När märker man av det?