• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar vi aladåber, ägg, simmare och pluss

Här fortsätter vi. Vi kom upp i över 12000 inlägg om hur man märker av när man blivit gravid. Och hur man blir gravid. Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • sweetstreet

Nu sticker jag till jobbet girls!!!
    Så jag kommer nog inte in här förrän senare så jag säger: ha en skön kväll!!! :)

• mugglesfan

BrudSommar: har ni råd med flyttfirma? Vi ska ha det och det kommer att kosta ca 4-5000 kr men det är det värt (särskilt eftersom jag inte kommer att kunna bära ngt).

Snartis: vilken koll du har! Blev helt impad att du visste vårt flyttdatum... oj

Vi började packa i helgen och fick ihop 15 kartonger - finporslinet och en hel bokhyllevägg - sådant som vi inte behöver de närmaste veckorna. Kändes så skönt att komma igång! Upptäckte att vi rensat duktigt för det är bara att packa ner, slipper gå igenom och fundera så mkt "behöver vi denna?" etc.

Igår fixade vi lite med båten och gick en långpromenad och fikade sedan på en solvarm klippa - gud vad härligt!!! Min rygg är mkt bättre (peppar peppar) så jag kan promenera utan problem åtminstone, jag är så glad för det. I Åre var jag lite orolig om jag skulle ha de problemen i 20 veckor till (det gjorde rätt ont då, hade bla svårt att gå på toa).

Mindre: åh, vad trist med tanten men nu får vi se vad de säger på undersökningen. Fråga dem om den där magmedicinen också tycker jag!

• mugglesfan

förresten har jag slitit duktigt på mannens förhud i helgen

• Liten med Mindre

Muggles - läkaren noterade att jag ätit medicin när jag var där. Men han visste nog inte mycket om den tror jag, förmodligen mindre än mig.

Tror att det är sköterskan som tar proverna på onsdag, sen får vi väl se hur de hanterar resultaten. Har ingen ny tid bokad.

• BrudSommar2006

Muggles, i och för sig skulle vi väl ha råd med flyttfirma, det skulle vi absolut ta till om vi nu hittade någonstans att flytta, men det känns ändå inte lockande att ge sig till och flytta nu när det är åtta veckor kvar till förlossning, man vet ju hur rörigt det blir, både att flytta ut saker från lägenheten och få den visningsklar och att försöka komma i ordning på nytt ställe som säkert behöver renoveras en del innan man kan flytta in, så är det ju alltid om man inte köper nytt. Så vi får nog vänta lite nu, minsta lilla motgång känns jättejobbig för mig nu som knappt varken orkar gå eller stå... Det får nog bli till hösten om vi hittar något då.

Har förresten också fått börja med stödstrumpor nu, usch, jag skulle aldrig ha sagt något förra veckan om hur bra det gick utan! Dessutom börjar det bli så varmt nu att det är jättejobbigt med strumpor upp till knäna, blä.

• Liten med Mindre

Kramisar till dig Brudsommar! Tänk att det är så kort tid kvar ändå - även om de känns evighetslånga när man mår kasst.

Nu hägrar vetekudden, och tyvärr tvättstugan.

Buenas noches!

• BrudSommar2006

Vetekudde låter bra Mindre, hem med dig och låt maken tvätta! Jag ska också ge mig av hemåt nu, tror det får bli en glass på vägen hem.

Det där med tvättstugan är förresten en fördel när man är höggravid och inte kan bära och lyfta och böja sig och fixa, man behöver inte gå till tvättstugan längre, maken blir tvungen att fixa allt!

• mugglesfan

Och dammsugningen slipper man också. Plus plocka i och ur diskmaskinen Och bära matkassar. Mkt positivt... Och allt är ryggens "fel"

• Lapinette

Vad gör ni höggravid för något? Vankar omkring och pekar vad maken ska göra?!

Vi hade flyttfirma (t o m två då ett lass kom från Frankrike) men trots detta så är det ju MASSOR som ska göras. Tycker det är helt rätt att ni väntar med flytten. Jag har två väninnor som flyttat när de varit höggravida. Den ena var nöjd och glad för hon kunde ju inte göra något och den andra var frustrerad. En kartong att fylla och sen vart hon tvungen att vila.

Angående balkong...stod ute på vår i helgen och kände mig så sugen att ställa ut alla stora krukor. Ska dock vänta ett tag till.

• mugglesfan

Lapinette: vi ligger i soffan och äter praliner! (räknar mig dock inte som höggravid än ) Nä, jag gör allt det jag orkar men ryggen säger ifrån lite mer nu än förr. Men har man en snäll man så... Du ska se vad deras beskyddarinstinkt kommer fram när magen börjar synas. Och jag tror de känner sig lite mer som "män" när de får vara stora och starka och bära. Jag som är värsta feministen i vanliga fall låter honom dock hållas Fast när vi var i värmlandshålan sist ville inte svärmor att jag skulle bära ngt men då sa jag att "kan jag åka skidor så kan jag väl bära" men det var innan jag fick problem med ryggen.

Svar på tråden När märker man av det?