• Gullan79

28/7 2007

Såg visst att tråden 28/7 2007 var stängd nu..(och inte sjutton vet jag hur man länkar eller så till den gamla tråden, inget bra på sånt.)

Undrar bara var alla som skall gifta sig denna dag har tagit vägen!? Vore kul att höra hur det går för Er, och prata med varandra ända tills det är dags för våran underbara dag. :)

• Svar på tråden 28/7 2007
  • mrztigger

jag är kvar! *ler* den var mer än trwe månader gammal och jag orkade inte starta en ny. tur att det finsn andra som tar initiativ *ler*

vi har börjar med inbjudningarna, gör själva och om ca en månad skall de skicas ut. sen skall jag fortsätta tjata på kvinnan som min bygdegård. har nte fått sett den ännu.

det som inte är ´gjort ännu är klänningen! och en fråga.. när tänkte ni köpa ringar?

• Gullan79

mizztigger

Vad kul att Du är kvar!!:) Förstod att den var för gammal, men jag trodde ärligt talat att det var svårt att starta en ny tråde. Men det var det ju inte..

Vi ska också börja med våra inbjudningar snart. Viska också göra våra själva, tycker det är roligast så. Vi skickade faktiskt ut "spara datumet kort" med julkorten, så de flesta vet om denna stora händelse.
    Men vad dumt att Ni inte fått komma och titta på bygdegården. Var sjutton var det Ni skulle gifta Er nu igen??
    Kan i och för sig gå in och titta i den gamla tråden..

Har inte bestämt klänning heller, så svårt att bestämma sig!!
    Vet inte riktigt när vi skall köpa ring. Kan inte bestämma mig riktigt. Kanske ev ska få den tillverkad efter hur jag själv vill ha den. Och den butik jag pratat med här i stan vill i så fall veta hur jag vill ha den senaste i slutet av april. Ett tag kvar.. *ler*

• ciiza

här sitter jag o funderar på vårt bröllop som ockås skall gå av stapeln 28 juli.... har "tvingat" sambon att börja fundera på gästlistan men det är sååååååååå svårt att veta vem man skall bjuda och vem man inte skall bjuda..kommre ni andra att ha stort bröllop? vårt kommer att vara ganska stort ca 150 gäster......

klänning har jag bara tittat på nätet ännu....skall ha bort X antal kg innan jag börjar pröva och bestämma mig....

• Gullan79

ciiza

Vad kul med en till som skall gifta sig detta datum!!:)

Visst är det svårt med gästlistan. Håller jag med om minst sagt!
    Vi har ca 118 på våran gästlista, men det är en hel del fler som vi skulle vilja bjuda. Men lokalen kommer inte räcka till då. Kanske vi borde ha tänkt på innan. Men vi kom på en hel hög till att bjuda då vi redan bokat lokal. Så det får bli så här. Man kan inte bjuda alla, så är det bara.

Men är det nån som har nåt bra råd hur man drar en gräns på gästlistan???

Har heller inte bestämt klänning ännu. Men det börjar bli dags för det snart kanske. :)

• tici

Hejsan alla! Kul att det startat en ny tråd igen

Vi är klara med gästlistan och har köpt alla inbjudningskort men ska sitta och skriva namnen på dem. Tänkte också skicka iväg dem i fabruari nån gång, inte för tidigt va? Annars har vi de mesta färdigbokat, kyrka,bygdegård, solist, catering, band och tårta!

Har hittat en underbar klänning från La Sposa som ska beställas i slutet av januari. Sedan ska vi boka tid för att bestämma meny och tårta och ite sånt.

Vad har ni för färger? Har jättesvårt att veta hur vi ska dekorera, är dålig på sånt. Förslag i en tråkig bygdegård?

• ciiza

Vi skall ha vinrött som tema, men skulle nog gärna ha någon annan färg också men vet inte riktigt vilken.... vill ju inte att det skall bli för mycket "jul" över det hela...
    vi hade tänkt skicka ut inbjudningskorten kanske i april/maj någon gång... men då är det ganska många som redan vet om våra bröllopsplaner....Kyrkan och festlokalen har jag bokat... solist till kyrkan är på "gång". orkester till festen är bokad... Vårt nästa "bokningsobjekt" skulle vara att hitta en kock....
    och största projektet är som sagt att få bort graviditetskilon (fick barn i slutet av september...)

• mrztigger

vi skall skicka ut till alla hjärtans dag, lite gulligt och romantiskt. det är inte så många som vet att vi skall gifta oss så vi måste passsa på innan de planerar upp hela sommren.skall sätta mig och skriva ngra idag, skall försöka ta kort på dem sen och dokumentera allt *ler*

vi har ca 90 till cermonin och 50 till middagen.

vi kommer hålla till på bygdegården i vendelsö men som sagt så har jag aldrig fått sett stället! men nu skall jag ta tag i det.. nyårslöfte

klänningen min skall jag sy, lixsom näbbens samt tärnornas men jag har inte börjat ännu. skall göra det oxå... oxå ett nyårslöfte *ler*

ringarna köper vi på indo nordic. vi har kollat ut dem och provat men inte köpt dem ännu.

• satsumas

Här är en till som gifter sig 28/7 , oj vad tidigt ni skickar ut inbjudningarna, vi hade tänkt skicka dem maj/april och jag var rädd att det var för tidigt. Men det är ju perfekt då tror jag att jag skyndar på mina också! Hur långt innan har ni tänkt att de skall ge svar på om de kommer?

Vi skall ha 68 gäster. Hur mycket har ni hunnit med? Har inte gjort så mycket än, bara bokat kyrka,lokal och frissa samt skrivit gästlista och budget.

• Gullan79

Visst är det kul med en ny tråd!:) Nu måste vi hålla den vid liv fram till våran fina dag! Kul att följa varandra tycker jag.

Det är absolut lagom att skicka ut inbjudningskorten i feb/mars tror jag.
    De allra flesta vet ju som sagt redan när vi ska gifta oss. Det är ju mitt i semestertider, så man vill ju vara ute i god tid. Så att de flesta kan komma!

Men oj vad långt de flesta har hunnit i planeringarna. Vi ligger efter minst sagt!? Men bara denna vecka är över och tentorna i skolan är avklarade för ett tag så får vi sätta igång ordentligt.

Vi har bara bokat kyrka, lokal, kock och förhoppningsvis fotograf. Skrivit gästlista och designat inbjudningskorten.
    Fast inbjudningarna är inte klara så, utan bara hur de ska se ut. Vi har nämligen inte bestämt helt vilka färger vi ska ha. Det blir förmodligen rosa, grått och ev vitt.
    Min svåger ska hjälpa oss med band/musik av nåt slag, han jobbar inom den branschen.

Är också dålig på att dekorera.. Det får min kusins mamma hjälpa oss med!
    Men vi får kika runt lite så kan vi se om hittar nåt kul, så får vi tipsa varandra.

• mrztigger

vi har satt 1 mj som OSA. vi skickar ut tidigt eftersom vi inte skickade ett save the date kort men dom behöver som sagt inte osa så tidigt. cermoni gästerna behöver osa 1 juni bara, så vi vet hur måga stolar och bänkar vi skall fixa ( vi är utomhus)

frillar har vi fixat, sambons syrra är frisör och min lillebtrors flickvän är make up artist så..
    solist är klart och hon spelar gitarr, dj skall brorsan vara. alla uppgifter är utdelade och nu är det mest bara små saker kvar. vi skal laga all mat själva så inget sånt skall bokas och eftersom vi skall registrera partnerskap behöver vi inte boka en sån förren 3 mån innan.

hur har ni lagt upp själva akten? vi skall göra så att sambon och hennes tärnor är längst fram, sedan kommer näbben och mina tvä tärnor in oh sedan kommer jag och min pappa. halvvägs in lämnar min pappa över mig till min blivande styvfar som kommer föra mig till min sambo. på det sättter får bådas pappor vara med i deras döttrars bröllops.

Svar på tråden 28/7 2007