Mars/April brudar!!!
Jag tänkte att eftersom vi verkar vara så få Mars o Aril brudar så kanske vi kan slå ihop en tråd o få lite mer vakenhet i våra trådar, vilket alltid är kul!
Vad säger ni brudar??
Jag tänkte att eftersom vi verkar vara så få Mars o Aril brudar så kanske vi kan slå ihop en tråd o få lite mer vakenhet i våra trådar, vilket alltid är kul!
Vad säger ni brudar??
Jag får paniiiiik!
Vi får inte tag i vår tilltänkta vigselförrättare!
:(
meili
Aj, varför inte?
Han svarar inte, sitter i möte, eller är borta! *morr*
Vi har t.o.m sagt att han ska ringa oss - och de har fått numret, men det är tre dagar sen... Jag blir ju nojig!
meili
Ja det förstår jag..
det är nog ingen fara, vi träffade inte vår präst fören 3 veckor innan, de vill nog ha det så då de viger var o varannan helg och ändå inte kan förbereda än nga veckor innan. Det ni gör då är ju diskuterar ev psalmer/sånger, sätt att gå in, vad som skall sägas. Men tänk på att de gjort detta 1000-tals ggr så de har svar på i stort sett allt och är väldigt strukturerade o klara med allt så när ni sen träffat personen är det mesta klart. Oroa dig inte, de kontaktar nog er ca 1 månad innan om inte annat.
Vi har iaf tiden bokad... Nu vill jag bara träffa honom och diskutera vad vi vill att han ska säga, och vad vi ska säga...
Någon som har bra idéer för tal/verser etc för borgerligt bröllop?... ;)
Tack för stödet - jag har lugnat mig nu. *hihi*
meili
Menar du till vigseln? Ska du stoppa in tal där? *förvirrad*
Annars finns det ju en hel del drös fina dikter man kan ha med.. profeten eller vad den heter är ju vanligt.. tipsar dig om tråden vi har för borgligt bröllop.. där hittar du MASSOR
www.brollopstorget.se/Forum-1-9/m1981244.html
meili: Vår VF tyckte det var helt onödigt att träffas "för tidigt". Han ringde en kväll i jag tror november och sa att "skriv ihop hur ni vill ha det så går vi igenom det veckan innan".
Nu ska vi nog träffas nästa vecka - vilket är veckan innan.
Nu vet jag naturligtvis inte om det är "standard", om alla VF ser det så... Vore naturligvis bra om du fick tag i honom så du kunde fråga.
_Cinderella_ - tack! Jag har kikat där - hittade inget som riktgt passade oss. Profeten är inte min favvo...
Tal... Alltså - jag vill inte bara ha den klassiska "tjofaderittan - nu är ni gifta" på två minuter - jag vill ha lite mer... Liksom. Jag uttrycker mig illa - skyller på sömnbrist.
(Hur fasen kan man sova när man planerar bröllop?! *fniss*)
NuÄrDetDags (snart Mrs. 170307) - Ah! Toppen - bra att veta! Tack! :D
meili
Vi har en tjugo minuter lång vigsel, med inledningsord, dikter, solosång etc.. det är bara o djupdyka o hitta sådant man gillar..