6 oktober 2007 fortsättningstråd
Hejsan
Vår tråd för 6 oktober 2007 har blivit avstängd så nu tänkte jag att då fixar jag en ny till oss
Hejsan
Vår tråd för 6 oktober 2007 har blivit avstängd så nu tänkte jag att då fixar jag en ny till oss
Saffranin
Tackar!!
Jag sa till honom innan vi hade förlovat oss att när vi väl gjorde det skulle det ta ett år innan vi skulle gifta oss men han fick några extra månader eftersom jag visste att det var hösten jag ville gifta mig i. och de månaderna har faktiskt behövdes så som vi velat med vissa grejjer med bröllopet.
Saffranin:
Man måste inte vara lång egentligen, bara man har normallånga ben i förhållande till överkroppen eftersom "kavajen" i frockcoaten är så pass lång och förlänger intrycket av överkroppen. Ungefär som att som tjej ha låga jeans - gör att överkroppen ser längre ut och benen kortare. Eric passar t.ex. inte i frockcoat eftersom han har väldigt lång överkropp och ser ut som en huvudfoting i frockcoat. Frack ger motsatt effekt eftersom midjan sitter ganska högt på jackan. Frockcoat gör även att killen ser mer bredaxlad och generellt "större" ut (på ett bra sätt). Jättesnyggt även på killar med lite mage eftersom det förlänger och balanserar proportionerna axlar-mage.
Lite klädkuriosa sådär.
Grattis till ettårsdagen Andie! Vi har en bit kvar. 26/10 är vår dag.
malin&eric
Tackar!
Tack Malin för all info om killens kläder! Vilken koll du har!
Någon av er som vet vart man kan få tag på en-färgade slipsar i rostrött typ... vi har kollat på Dressman men där fanns bara Julröda slipsar och slipsar i andra färger än vad vi vill ha. Har också sprungit runt och kollat i andra butiker utan resultat. Men vi kan ha missat nån butik. Tips tack!
hej malin&eric !
du är välpluggad=) då vet man att man ska fråga dig om kläder=)
grattis andie i efterskott =) vi har varit förlovade länge 4 år=) blir det till bröllopet
Heidi L
Tackar i efterskott
Och jag passar på att gratta er i förskott
Hej,
Jag har alltid älskat finkläder Och så gifte sig en av mina bästa kompisar i somras så jag har varit inne i karusellen en gång redan. Det finns verkligen jättemycket fint som man kan ha.
Vet tyvärr inte mycket om slipsaffärer dock.
Fick hem min klänning från USA igår, hoppade omkring en stund och provade sedan.... vet inte riktigt vad jag tycker. Den är lite för stor och jag vet inte om jag gillar hur den sitter. Känns som om jag har gått upp 10 kg när jag tar på mig den. Ska be mamma hjälpa mig att prova den med en korsett under som plattar till bysten lite och se hur det blir. Hoppas att det löser sig. Lite förvirrad just nu.
malin&eric
Hoppas verkligen att det löser sig för dig.Du kanske skulle kunna ta in den lite om den är allt för stor. Berätta hur det har går med klänningen. Men i övrigt tycker du den var fin? (alltså när du ser på den)