• Andie

6 oktober 2007 fortsättningstråd

Hejsan
    Vår tråd för 6 oktober 2007 har blivit avstängd så nu tänkte jag att då fixar jag en ny till oss

• Svar på tråden 6 oktober 2007 fortsättningstråd
  • malin&eric

Saffranin:

Har du en bild? Så kul att se olika klänningar.

Själv hittade jag min drömklänning på e-bay igår. Jag har bestämt att göra som min kompis och ha två klänningar - en på vigseln och middagen med släp och en till dansen utan. Och igår så hittade jag min "dansklänning". Den är helt perfekt och jag är helt kär, men människan som säljer den har inte svarat på mitt mejl än (om storlek, frakt och sånt) så just nu hänger det i luften och jag går lite som på nålar.

Planering: vi har fixat fotograf (en kompis) och toastmastrar sen sist. Och så har jag hår och smink på gång men det är inte heller klart än.

• Saffranin

Tack Andie! Har slutat fundera över klänningsvalet nu, känns skönt att det blev lite billigare!

Hur gick det med din klänning, Malin (antar att det är så du heter och inte Erik )?
    Har inget kort på klänningen nu, men kan ju försöka fixa...

• Andie

Saffranin
    Det kan jag förstå... vi köpte här om dagen min m2bs kostym så nu fattas bara skor och slips till honom sen är det klart. Den blev fin och följer vårt höstiga färgtema...

Och med tanke på männen hur ska era karlar vara klädda? Smoking,kostym,frack?

• malin&eric

Andie:

Frack. Vi är med i Chalmers Sångkör och där sjunger vi i frack och balklänning ett gång gånger per år så både Eric och nästan alla våra kompisar har frack hemma. Plus att frack är så himla snyggt... *dreggel*

För festen har vi satt mörk kostym/aftonklänning med möjlighet att klä sig "högre". Så det kommer nog bli en salig blandning av kostymer, frackar, smokingar och folkdräkter (Eric är från Dalarna, så det finns ett gäng i släkten). Tror att det kommer att bli jättefint.

• Andie

malin&eric
    okej vi har valt bort frack eftersom de flesta vi känner inte har det men om man tycker att frack är fint då ska man ju naturligtvis ha detta.

Vi har valt finklädd som dresscode till våra gäster. Och vi hoppas att alla förstår att man klär sig fint då... finns några som har problem med detta i släkten jag ska gifta in mig i tyvärr... synd men sant...

• Andie

Måste bara fråga har era bugetar börjat skena iväg?
    Våran är på glid och jag undrar hur man kan förhindra detta en aning...

• malin&eric

Andie,

Vi har inte räknat efter Borde nog göra det. Av saker som kostar pengar har vi hittils bara bokat middagen, och den följer budget. Får väl se hur det ligger till när vi har gjort inbjudningarna och klänningarna till mig och tärnorna.

• Andie

malin&eric
    Okej... vi ska ju laga maten själva så vi vill ha nåt som är billigt och lätt att laga.
    Kan också vara så att jag överreagerar lite eftersom det är jag som gör den mesta planeringen på den sidan av detta projekt...
    Några tips på hur man får sin m2b mer involverad?

• Saffranin

Vi kommer nog ha kostym/kavaj som dresscode. Vissa i vårt umgänge tycker att det är jobbigt om man måste klä upp sig för mkt... (lite tråkig inställning, men men...)

Har inte börjat kolla på kläder till min m2b än, men det kanske börjar bli dags? Hörde av dem vi köpte klänningen av att det brukar kosta ca 3-4000 att hyra kläderna till killen. Det lät ju fruktansvärt dyrt och kommer garanterat spräcka vår budget i såna fall (ytterliggare än gång, suck!).
    Vad betalade ni Andie och hur fick ni tag på den?

Vet faktiskt inte vad man ska göra för att inte spräcka budgeten... Trodde att man kunde lita på kostnadsförslagen här på BT, men när man börjar kolla runt så verkar allt mkt dyrare... Kan man få se er budget för att jämföra och se om man glömt nåt?
    Ska försöka klistra in våran...

I vår familj är det oxå jag som är mest för att planera och engagera mig... Gäller i o f sig allt, så jag är rätt van. Dessutom får man ju som man vill om man gör det själv Tror att killarna kommer vakna lite senare och bli mer delaktiga. Min kille brukar i a f göra allt i sista minuten!

• Andie

Saffranin
    Ja det låter faktiskt som en del av era gäster som ni tänkt bjuda har lite dålig inställning till dresscodes... men men.Vi har nog gjort lätt för oss genom att ha Finklädd....

Det lät väldigt dyrt för att hyra kläder till honom faktiskt. Vi bor i en studentstad så det finns mycket fina och high end grejjer på second hand ställena.(de kan inte prissätta heller vilket är bra ) Frackar, kostymer och liknande...
    Vi hittade hans kostym på ett sådant ställe och gav 215kr för det.... Men vi hade inte tänkt köpa nåt till honom alls från början tänkte att han skulle ha sin student kavaj som han hade för några år sedan men när han provad kom han ju inte i den. Men vi kom nog väldigt lindrigt undan...

Vår buget är i gungning just nu men jag återkommer med sånt när den har stabiliserat sig en aning... Hur mycket kommer ni lägga ut på mat & dryck? (vi har krångel på den sidan)

Min m2b är väldigt involverad just nu i planerandet eftersom vi håller på med musikvalen just nu... ska ju sätta ihop spelningslistor till festen..och vi går igenom alla skivor vi äger och har för detta ändamål och det tycker han är kul. Hur ska ni göra med musiken? skivor,dj, band?

Ops sorry att det blev så långt....

Svar på tråden 6 oktober 2007 fortsättningstråd