• Andie

6 oktober 2007 fortsättningstråd

Hejsan
    Vår tråd för 6 oktober 2007 har blivit avstängd så nu tänkte jag att då fixar jag en ny till oss

• Svar på tråden 6 oktober 2007 fortsättningstråd
  • Andie

viktualia
    Tack för tipset i den gamla tråden om hur man går till väga med äktenskapsförord, vi ska ta och kolla upp detta.

Och jag hoppas att fler från den gamla tråden hittar hit och jag önskar er verkligen en god fortsättning på det nya året! I år händer det ju roliga grejjer!!!

• Saffranin

Japp, det blir ett spännande år!!

Idag har jag varit ute och kollat in brudklänningar för första gången. Hade inte ens kikat i några tidningar innan så jag kände mig ganska bortkommen. Provade i a f några stycken, men fastnade inte för någon. Verkar dock vara dags att ta tag i klänningsinköpen nu, expiditen sa att de bara får in nya klänningar en gång per år och årets har redan kommit!! (Men ni kanske redan hade koll på det?)
    Hur var det, hade ni tänkt köpa klänning allihopa? Jag funderade lite på att hyra... Vad tänkte ni lägga på en klänning?

Hittade föresten vår andra tråd oxå. Vilken ska vi använda?

• Saffranin

ok, jag är visst lite trög... Såg nu att man inte kunde skriva i den andra! Bra att du startade en ny Andie!

• malin&eric

Varför blev vår gamla tråd avstängd? Någon som vet?

Jag är i Thailand och hjärtligt less på allt vad skräddare heter. BLÄ! säger jag. Så nu sitter jag och surfar lite planlöst på 1koo.com och funderar på att köpa från Kina. Tärnaklänningarna ska jag sy själv eftersom jag inte har hittat en endaste skräddare som kan tänka sig att göra det för ett vettigt pris här. *morr* Jag hade så himla höga förväntningar på den här resan och kläderna jag skulle fixa men nu så skiter sig bara allting. Inte kul.

Saffarin, vilken typ av klänning provade du?

• Andie

Saffranin
    Tackar... det känndes som att vi hade mer att tala om därför startade jag en fortsättnings tråd

På tal om klänning. Jag har köpt överdelen och ska låta sy upp kjolen eftersom jag vill ha min klänning lite billigare. Var in på en brudbutik förra året men där var klänningarna så dyra runt 7000 kr när jag kan få hela min för ca 700 kr. Jag känner ju en person som kan sy och som har antagit sig uppdraget. Jag kan dock knappt bärga mig vill börja med det redan idag...

malin&eric
    Japh vår gamla tråd har blivit avstängd och jag hoppas att alla hittar till den här tråden så att vi alla kan fortsätta skriva här istället.

Jobbigt att du inte har hittat någon bra skräddare.Hoppas dock att du hittar en klänning från Kina i så fall.Vilken typ av klänning är du ute efter?

• Saffranin

Malin&erik
    Trist att det inte blir som du tänkt med klänningarna i Thailand! Hoppas du njuter av resan än då och inte ägnar all tid åt att förbanna skräddarna

Jag tror att alla trådar stängs efter 3 månader. Kan det stämma?

Jag provade några klänningar utan märke (på Remonas) som kostade 8-10000. Klart mer än vi tänkt och det var ju likadant med lokalen... var ska detta sluta?
    Funderar på om man kan hitta sin drömklänning och sen få tag på den begagnad här på köp&sälj. Tråkigt om det inte lyckas och man fastnat för en 17000 kronors bara...
    Tänker mig en klänning med kjol som går ut i midjan och helst har släp. Vill gärna ha halterneck, men de flesta klänningar verkar ha bara axlar. Gärna mkt pärlor. Hur har du tänkt dig din?

Andie
    Ja just det, nån skulle ju sy din kjol. Hur är det tänkt att den ska se ut och hur ser överdelen ut?

Nu ska jag ut i affärer och fortsätta letandet!

• malin&eric

Saffranin:

Jag vill ha Maggie Sotteros "En Vogue" fast helt i vitt och med rak halterneck (dvs en tubtopp och halterneck som går utifrån sidorna och upp typ). Den är jättefin. Kolla www.maggiesottero.com

• Cahe

malin&erik Vilken fin klänning!!

Är oxå en blivande oktoberbrud, nyligen påkommet så vi har inte kommit så långt än. Men kollat klänningar på nätet har jag ju hunnit med i alla fall

• Andie

Saffranin
    Har en bild på överdelen på vår hemsida andieandricky.weddingannouncer.com Och kjolen har jag ett mönster på men jag måste prata med sömmerskan innan och höra hur hon vill göra... tror vi skulle börja med projektet i februari typ... men jag håller er uppdaterade..
    Vilken typ av klänning är du ute efter då?

• Saffranin

Malin&erik
    Verkligen superfin klänning!!!
    Hade gärna haft nåt liknande själv, men Maggie Sotero är rätt dyra va? Inte värt att börja kolla för mkt på dem om man inte har råd ändå...

Var på Remanns igår och hittade MYCKET finare klänningar än på Remonas. Fastnade för NIXA 7108 (8500 kr, www.nixa.se, under brudklänningar med släp, första sidan) och Romantica Grenoble (7500 kr). Tror det blir nåt liknande och i den prisklassen.

Cahe
    Vilka klänningar har du funderat på då?

Svar på tråden 6 oktober 2007 fortsättningstråd