• Andie

6 oktober 2007 fortsättningstråd

Hejsan
    Vår tråd för 6 oktober 2007 har blivit avstängd så nu tänkte jag att då fixar jag en ny till oss

• Svar på tråden 6 oktober 2007 fortsättningstråd
  • Andie

malin&eric
    Med en sådan budget, hur många gäster har ni då räknat med?

Och betalbar tycker jag är en utmärkt idée!! För det är ju ingen supar fest man annordnar

• Saffranin

Malin&erik
    Låter ju kanon med restaurangskolan!

Men om vi fixar buss dit så måste vi ju fixa buss hem oxå antingen på kvällen eller på morgonen för de som sover över. Enklare om alla har egna fordon med sig...
    Priset jag skrev var det reducerade tyvärr...

• Andie

Sen har jag en fråga till alla och jag hoppas att ingen tar illa upp men jag undrar lite vilken ålder alla har samt vilken ålder som sin partner har.

Själv är jag 25år hinner fylla 26år innan bröllopet och min fästman är 23år och fyller 24 i oktober efter vi har gift oss.

• Saffranin

Hej Andie!

Bra idé med att ha slottet och ett billigare alternativ i närheten (om det finns nåt... ligger lite ute på landet...)

Jag är verkligen imponerad att ni har en budget på 30000! Förutom slottet så försöker vi oxå spara in, men allt är ju SÅ mkt dyrare än man tänkt sig... Hur ska du göra med håruppsättning, make-up m.m.

• Saffranin

Vi är båda 26 och fyller 27 nästa år. Tycker bara att det är kul att veta lite mer om er än hur ni planerar bröllopen...

Vad var det du sysslade med för övrigt nu igen? Skrev ju nåt om det för ett tag sen...
    Vart tog bruden i vasastan vägen föresten?

• malin&eric

Andie: Vi har beräknat 80 gäster, men det blir antagligen lite färre, typ 75.

fest 80 x 500 = 40000
    band 10000
    dekorationer och blommor: 5000
    kläder 8000
    transporter: 3500
    smik och hår (för mig, tärnorna, mamma, min svärmor): 3500
    inbjudan, foton, papper: 5000

= 75000

Vi ska då sy klänningarna själva och hyra frackar samt har kompis som fotar och vår kör som sjunger i kyrkan. Tror det kommer ordna sig ganska bra. Hoppas hoppas

• Saffranin

Eller... detta år menar jag ju! Innan bröllopet!

• malin&eric

Jag är 24 (fyller 25 ett par veckor efter bröllopet) och Eric fyller 29 i vår.

Hur länge har ni varit tillsammans (också känslig fråga men de som vill får gärna svara ) Vi träffades april 2005 så det är ganska snabbt marcherat brukar folk tycka (Själva anser vi ju såklart att det är alldeles lagom snabbt)

• Saffranin

I våran budget har vi använt vår lokalkostnad och sen tagit det dyraste exemplet enligt bröllopstorgets mall. Hoppas att vi kan spara in på en hel del, men räknade högt till att bröja med.

• Andie

Saffranin
    Det kanske kan finnas nåt bed&breakfast i närheten eller "bo på bondgård" det kan ju vara värt att kolla upp ett billigare alternativ oxå.

Tja helst skulle jag villa sänka bugeten mer men jag tror inte det går vi ska trots allt bjuda runt 100 st men vi förväntar oss inte att alla dessa kommer dyka upp.
    Ett ställe förutom transport för gäster där vi sparar är ju på min klänning eftersom den ska sys av en närstående samt att mitt hår och make-up + naglar ska fixas av en av mina bästa vänner.Blommorna hade jag oxå tänkt spara en del på och ha lite enklare sorter som man kan köpa i storpack på vanliga mat affärer.
    Skär ju oxå in på alkoholen efter som vi inte kommer ha nåt starkare än 3,5or i öl väg och det vinet som har minst procent i. Sen gör vi väldigt mycket själva tex inbjudningarna samt info bladen,vigselprogramen,festprogramen osv.

Svar på tråden 6 oktober 2007 fortsättningstråd