6 oktober 2007 fortsättningstråd
Hejsan
Vår tråd för 6 oktober 2007 har blivit avstängd så nu tänkte jag att då fixar jag en ny till oss
Hejsan
Vår tråd för 6 oktober 2007 har blivit avstängd så nu tänkte jag att då fixar jag en ny till oss
Här är man borta ett tag och så har nån plötsligt tagit det 100:e inlägget!
Kul att det verkar funka med klänningen Malin och synd att det strular för dig Andie.
Jag ska försöka fixa en provisorisk hemsida här i helgen så man kan lägga upp bilder på klänning, slott mm. Lite kul att kunna visa.
Idag har vi varit och kollat på kläder till pojkvännen. Skulle kosta 2000 att hyra (och 7000 att köpa) inkl frockcoat, väst, pastrong, skjorta och hängslen. Inte så farligt dyrt tyckte vi efter tidigare prisuppgifter. En nackdel med att gifta sig på hösten är ju dock att kläderna redan varit uthyrda några ggr...
Har oxå startat en tråd för folk som ska gifta sig på samma ställe. Bra att höra hur de gör med övernattning, menyer mm. Där fick jag bla veta att prästen i Västerlanda kyrka håller på de svenska traditionerna (man fick inte gå in med sin pappa tex). Han verkar dock vara engagerad... hade redan träffat ett brudpar som ska gifta sig i juni 2 ggr.
Vi ska ha både marsalk och tärna. Och en tjej och en kille som toastmasters (Annie är tjejen föresten Malin...)
Tänkte försöka gå igenom med toastmastrarna vad vi tänker oss att de ska göra... typ dela ut vigselprogram och hälsa folk välkomna i kyrkan, ta upp brudskålen... Ska oxå ge lite riktlinjer till typ av bröllop... Jag tycker tex att det är himla kul med spex, sånger, överaskningar, tal, filmer... Vill ha en skojig fest där mkt händer och inte stelt och högtidligt. Sen har vi tänkt oss att vi ska göra utsidan på festprogrammen (med samma färger och sånt som vigselprogram, inbjudningar, tackkort) och skriva något kort om alla gästerna. Resten av festprogrammen tänkte vi låta våra toastmastrar göra (kul att inte veta vad de skrivit, vilka sånger de valt mm)
Hej tjejer!
Nu har jag bokat klänning till vigseln! Det blev inte Maggie Sotteron, även om den var jättefin. Mamma och min syster var uppe och shoppade med mig och jag hittade klänningen med stort K. Helt fantastisk. Är jätteglad. Nu måste jag bara träna på att gå i min korsett en hel dag (har haft den på fester och på jobbet ibland, men inte 14-15 timmar i sträck) och se till att inte gå upp i vikt. Ska nog försöka gå ner 2-3 kg till så att den känns riktigt bekväm. Väldigt skojigt att ha en brudklänning i strl 36 när man normalt har 42 i kläder.
Andie: du kan inte ha något under överdelen så att den inte blir så genomskinlig? Eller sy på ett extra fodertyg?
Kul att det går så bra för dig Saffranin!
malin&eric
Jag skulle ha kunnat haft det men nu har vi reviderat planen och kommer nog att sy en hel klänning i stället. Så nu gäller det bara att hitta bra bilder på den typ av klänning jag vill ha och sen så får jag prata med min sömmerska hur hon vill göra. Men som hon sa sist till mig.."tror du jag syr ett stygn i veckan?"
Det betyder att hon tycker att det finns gott om tid till att sy klänningen och att jag inte ska oroa mig. Och stressa upp mig... mycket kan ju faktiskt hända på vägen. Man kan gå upp och ner i vikt osv.
Tror jag blir lite stressad av att alla här på BT verkar ha sina klänningar redan och vi har inte ens börjat....
malin&eric
P.s. kul att du hittat din klänning med stort K.
Hur på ett ungefär ser den ut?
Min klänning har en marängkjol (inte för mycket dock) i taft, tubtopp med strass och ett band i midjan med en brosch i silver på. Precis vad jag har gått och drömt om
Andie: säkert ingen fara med klänningen. En duktig sömmerska kan sy upp en klänning på ett par dagar om det kniper så på några veckor är säkert inga som helst problem. Hurdan klänning vill du ha?
malin&eric
Din klänning låter mycket vacker måste jag säga.
Tja jag vill nog ha någonform av korsett/tubtop liv och sen en A formad kjol. Men den får inte vara för bred och inte för smal. Jag har bara kommit på en detalj som jag skulle vilja ha och det är en brodyr längst ner i kanten av kjolen.. svår att förklara hur den ser ut men den tillhör vårt tema.
Sen vill jag inte ha en kritvit klänning utan om den är lite champangefärgad/naturvit så är jag glad då matchar den mer min m2bs kostym.
Jag ville egentligen ha en kritvit klänning men det finns ju typ inga att få tag på i svenska affärer. Så kan det gå när man bor i ett land av majoritet mer eller mindre blonda personer Blev en ljus ivory och det funkar också. Min Disneyklänning är helt vit iallafall.
Hejsan!
Låter så härligt att ha hittat klänningen med stort K. Jag känner mer att jag nöjde mig för att den var billig och försöker att inte tänka på klänningar alls.... lite trist.
Du behöver absolut inte stressa Andie! Det är bara här på BT som det är lite hysteriskt. Och ska du sy upp den så kan den ju inte ta slut heller som väl är risken om man väntar för länge med att köpa.
Det där med hemsida var ju inte så enkelt och smidigt som jag trodde. Har knappt börjat på den... Blir mer och mer imponerad av Andies ju mer jag funderar. Vet inte riktigt vad jag ska skriva med heller. När vi väl skickat ut inbjudningarna vill jag inte berätta för mkt om detaljer för de som ska komma, men samtidigt är det ju kul att kunna visa er...
Har föresten bytt färg på inbjudningskorten från röda till vita. Blev mkt bättre och inte så mkt lekskola. Om hemsidan blir klar kan ni få se...
Funderar oxå på om det är dags att boka DJ och fotograf snart. Vad tror ni?
Måste ju oxå berätta att vi bestämt att vi ska ha mitt namn efter bröllopet! Jag är SÅ nöjd!!
Saffranin
Tja mycket möjligt att det är här på BT som folk är klänningshysteriska men jag börjar lixom känna en viss stress eftersom jag hade kommit på att jag skulle köpa billigt (billigare än ordinarie pris) tyg nu när de börjar ha sånt till studenten.
Vilken sorts hemsida hade du tänkt dig? Weddingannouncer är väldigt smidig och enkel måste jag säga, och det stora pluset är ju att det är gratis att ha den. Vilket i snåla bröllopssparande tider är bra Men om du vill ha tips och sånt så kan jag hjälpa dig tycker det är kul med hemsidor och deras utveckling.
Vi har frågat min barndoms kompis och hennes kille (båda är fotografer) om de skulle kunna fota oss på vår stora dag och det har de gått med på så det blir bara framkallningskostnaden och var sin tackgåva för besväret till dem.
Men om man ska boka en proffsfotograf ska man nog kanske börja tänka på detta redan nu eftersom de antagligen är ganska så upptagna av sig. Och desamma gäller nog för DJs/band eller annan underhållning. Har man tex ett band och vill att de ska spela vissa låtar behöver de tillfälle att kunna repa in dessa och det kan ta tid (min m2b är musiker)
Så mitt tips är väl att boka detta innan sommarens bröllopsrush.
Kul att ni ska föra ditt efternamn vidare!
Själv blir det dubbelnamn för min del.