• Andie

6 oktober 2007 fortsättningstråd

Hejsan
    Vår tråd för 6 oktober 2007 har blivit avstängd så nu tänkte jag att då fixar jag en ny till oss

• Svar på tråden 6 oktober 2007 fortsättningstråd
  • Saffranin

Malin

Min klänning är också lite stor och kanske är det därför som jag inte är supernöjd. Jag har tänkt sy in den lite längre fram och hoppas att jag kommer känna annorlunda då. Det gör rätt mkt faktiskt!
    Vilken klänning var det du beställde nu igen? Den med gula blommor? Den var ju jättefin på bilden i sånafall!

• Saffranin

Började precis fundera på slöja, krona m.m. och kan inte komma på om vi diskuterat det tidigare.
    Är det nåt ni tänkt ha?

Jag hade inte tänkt det eg, men såg sen att om man köper Sandbergs ringar får man låna en krona gratis och det är en sån ring jag ska ha.
    Är inte säker att krona är min grej dock...

Får första valskurs är föresten slut nu. Min m2b som aldrig dansat innan tyckte dock att det var himla skoj så vi kollar efter en kurs till.

• Andie

Saffranin
    Kul att det gått bra på danskursen att ni beslutar att fortsätta med det. Kanske blir en ny hobby?

Vi har nog inte snackat om håruppsättningar eller kronor/tiaror.
    Själv ska jag ha en tiara som jag har gjort själv av pärlor. Vill inte ha slöja, å min m2b är inte alls förtjust i slöjor av vad han har sett på bilder i mina tidningar.

• Saffranin

Ja, det var riktigt skoj att dansa faktiskt och alltid bra att kunna... Har på känn att det blir en del bröllop framöver.

Nu har vi bokat in en planeringsträff med våra toastmasters. Vad har ni tänkt att era ska göra? Fixa festprogrammen?

Har oxå bokat en resa upp till min tärna i Stockholm. Tänkte kolla på klänning åt henne och förhoppningsvis få lite hjälp med inbjudningskorten. (svårt att inte få dem att se FÖR hemmagjorda ut...)
    Skulle ni betala er tärnas klänning? Jag tror vi kommer göra det, så får hon själv fixa smink och hår. Rimligt?

• malin&eric

Hej,

Japp, det är klänningen med gula blommor som jag har köpt. Blir mer och mer osäker på om jag gillar den. Känns lite surt.

Kul att det går bra med dansen Saffranin! Så himla kul att ha som gemensamt intresse. Vi ska gå en Lindy-hop-kurs nu i vår själva.

Klänningar: Vi ska sy tärnornas klänningar (och betala för materialet). Blir antagligen så att de betalar hår och smink.

Toastmasters: vi har tänkt att de ska ta upp anmälningar för tal och gyckel och sedan vara allmänt organiserade under middagen. Program och sånt gör vi själva.

Slöja: Japp, jag gillar slöjor.

• Andie

Saffranin
    Vår toastdam ska ta in anmälningar för tal och se över så att allt har ett bra flyt under middagen. Men festprogrammet det har vi gjort själva.

Vi ska inte ha någon tärna, kanske en näbb och i så fall betalar vi hennes klänning, har nämligen sett en men jag vet inte vilken storlek hon har, ska ta och fråga hennes mamma.Men jag tycker det är rimligt att ni betalar kläderna så får de stå för smink och hår själva.
    Ska ni ha marshalkar/bestmans?

• malin&eric

Hej hej,

Provade min klänning med korsett under och drog ihop den ordentligt och det såg mycket bättre ut. Kommer få ta bort två våder och sätta i en ny snörning. (Den är ca 15 cm för stor i midjan men ganska lagom annars, klassiskt problem för timglas-jag ) Sen så ska jag kanske lägga i lite mer tyll i kjolen också. Men nu tror jag att det kommer att bli bra. Rätt storlek gör superskillnad.

På tal om klänningar så ska jag åka och prova en begagnad Maggie Sottero idag. Ska bli kul. Sen så kommer mamma upp i helgen och vi ska gå och prova, så på söndag kommer jag förhoppningsvis ha min klänning. Hur ser din ut, Saffranin?

• Andie

malin&eric
    Va bra att det verkar lösa sig för dig och din klänning.
    Och hoppas du gillar Maggie Sottero klänningen som du provar.

Själv håller jag på att få panik... skulle se över min överdel för någon dag sedan för att se hur genomskinlig den var osv... När jag köpte den var den en storlek större än vad jag hade... men när jag provade den sa min m2b att det inte riktigt såg rätt ut... huden på ryggen såg konstig ut(veckad).Plus att den var lite väl genomskinlig. Så det har resulterat i att jag inte kan ha den och måste nu komma på en ny lösning. Kommer antagligen få sy upp hela klänninggen istället för bara kjolen.

• Heidi L

Hej!
    hoppas att du får någon ordning på din klänning det låter så håller tummarna =)malin&eric

Jag kommer att ha slöja tror jag , vill ha det, men har så tunt hår så ska ta med den till frisören sen och se om hon har några bra tips, m2b tycker att jag ska ha slöja=)

Vi kommer ha en tärna och en bestman, lägger ut till båda när det gäller deras kläder.

Står fortfarande o velar mellan två en klänning en top o kjol.

• Andie

Måste bara snuva platsen som det 100 inlägget på denna tråd

Hoppas att all planering flyter på för alla 6 oktober brudar!

Svar på tråden 6 oktober 2007 fortsättningstråd