6 oktober 2007 fortsättningstråd
Hejsan
Vår tråd för 6 oktober 2007 har blivit avstängd så nu tänkte jag att då fixar jag en ny till oss
Hejsan
Vår tråd för 6 oktober 2007 har blivit avstängd så nu tänkte jag att då fixar jag en ny till oss
Halloj,
Andie: kan inte låta bli att lobba för www.fabric.com igen. Fick hem en ny låda tyg i förra veckan och det är så himla billigt och bra att jag blir alldeles kär (även när man räknar in frakt, tull och moms = + 40% så är det halva priset mot här hemma. Sweet!)
Efternamn: Vi ska antagligen ta hans. Vi har båda namn som är ganska ovanliga men hans är ovanligare (bara hans släkt som har det) och ingen av oss vill ha dubbelnamn. Så det blir nog så. Någon som vet hur lång tid det tar att byta?
Så har vi börjat göra vår inbjudningskort också, samt skissa på program och tackkort (tänkte att det är lika bra att göra allt när man ändå håller på). Grönt och guld blir det. Vi har köpt en värmepistol på gubbdagis samt några stämplar och lite embossingpulver. Det blir gravt snyggt. Vi satt och skrattade gott i går och kände oss som professionella designers. Embossing är aplätt och ser vääääääääääldigt schysst ut.
Så jag är ganska glad just nu.
malin&eric
Tackar för tipset ska genast ta och kika på den länken!
Malin&erik
Vi har oxå gjort inbjudningskorten med embossing och jag kan bara hålla med! SÅ lätt och så snyggt.
Ni ska inte ha en hemsida eller?
Andie
Ja, vi har påbörjat en sida på weddingannouncer nu... Jag har lite svårt att skriva om oss utan att det låter konstlat bara.
Såg föresten i en annan tråd att du nästan var klar med festprogrammen! Tänkte precis börja fundera på våra (men våra toastmasters ska göra delar av dem oxå så vi inte vet allt) Vad har ni i era?
Saffranin
vi har lite sånger, ett gemensamt tal som alla gästerna ska hålla tillsammans, ett litet tacktal, citat (barn och vuxna. Ska även ha fakta om oss. Var av jag ska skriva om brudgummen och han om bruden. sen har vi lite roliga ordningsregler, vi ska ha bordsplaceringen samt vad alla gäster heter. Roliga konversations tips, Nr till taxi osv
Har nog det vanligaste som finns i festprogram antar jag men vi har försökt att göra det så personligt som vi bara kan.
Vad vill ni ha med i erat festprogram?
Ja du... hade tänkt att ha bilder på alla gästerna med beskrivning av personen till. Gäller bara att få tag på bilder (som helst ska vara lite roliga) på alla gästerna.
Sen har jag oxå funderat på att vi ska beskriva varandra.
Såg oxå en sån där livslinje nån stans och det är ju en rätt kul idé.
Sen har vi tänkt att toastmastrarna ska välja några sånger och ev lägga till något annat som vi inte vet om.
Har du några exempel på roliga ordningsregler och konversationstips?
Här är början på våran hemsida: sahlholm.weddingannouncer.com (slut på anonymiteten ) En så länge är bara planeringen publicerad så ni kan gå in och kolla på klänning och inbjudan om ni vill...
Saffranin
Börjar med att säga vilken fin sida... Bra låt också
tips på ordnings regler
1.Sånger sjungs av alla gästerna den som känner sig osäker påtexten kan hålla sig ett par rader före, så att när sångens slut närmar sig blir ingen efter.
2.Klädsel rekomenderas under hela tillställningen.
3.Det är förbjudet att krama serverings personalen.
4.Alla titlar läggs under tallriken.
5.Porslins inrednings-krossning unbedes vänligen men bestämt.
6.Vill någon röka - så görs detta utomhus utan att bjuda brudgummens far.
7.Pratar bordsgrannen för mycket? Använd öronproppar, sen är det bara att nicka le.
8.För borttappad partner ansvaras ej.I förebyggande syfte skriv namn och telefonnummer på insidan av kragen.
9.Innan du sätter dig försäkra dig om att du är bjuden.
10.Intagen måltid återtages ej.
11.Dans på bordet är strängeligen förbjudet, men dansa gärna bort kalorierna efter matn.
12.Om du upphittas under något bord kan du alltid skylla på att du lekte koja med barnen.
13.Sist men inte minst, se till att du själv, övriga deltagande gäster möjligen det nyblivna makarna (efternamn) får en så trevlig afton som möjligt.
Kul konversations tips
Förslag på samtalsämnen under kvällen, avsedda att ta till i händelse av pinsam tystnad:
- Svarade hon verkligen "ja"?
- Brukar du ofta gå hit?
- Vädret!
- Hur många var det som bara mimade i kyrkan under psalmerna?
- Vädret!
- Brudens vackra håruppsättning.
- Varför uppstår det alltid pinsamma tystnader?
- Ska vi gå hem till dig eller mig?
- Hur väl känner du brudparet?
- Vad gör du på fritiden?
- Har du någon hobby?
- Tycker du om att dansa?
- Har du sytt dina kläder själv?
- Vilka tre saker skulle du ta med till en öde ö?
- Är det din hand på mitt lår?
Saker som får en att fundera?
? Varför måste man boka tid hos en synsk?
? Om superlim nu fäster på allting, varför fastnar det inte på insidan av tuben?
? Varför heter det rusningstrafik när bilarna kör som långsammast?
? Varför trycker man hårdare på fjärrkontrollen när batteriet håller på att ta slut?
? Varför kommer pizzan snabbare till kunden än ambulansen?
? Varför köper vi hotdogs i 10-pack och korvbröd i 8-pack?
? Varför målar kvinnorna sina ögon med öppen mun?
? Varför är inte ordet förkortning kortare?
? Varför trycker vi på start när vi vill stänga av datorn?
? Varför står det på hundmatsburken ?ny bättre smak?, vem har testat detta?
? Varför tvättar vi handdukarna, händerna är väl rena när de torkas?
? Varför använder Kamikaze flygarna hjälm?
? När man köpt en ny boomerang, hur blir man av med den gamla?
Detta kanske blev väldigt mycket men nåt kanske faller i smaken och du kan ha användning för det när ni utformar ert festprogram för kvällen.
Hmm, bra låt? Jag försökte lägga in en låt bara för att se om det funkade, men jag fick för mig att det inte gick. Har själv inga högtalare till datorn. Vilken låt var det?
Tack för konversationstipsen! Vissa var verkligen suveräna! Får nog skriva med några såna oxå.
Saffranin
Det kommer jag inte ihåg men den var väldigt fin måste jag säga. Så du kan vara lugn den funkade trots att du inte har högtalare till datorn
Kul att du gillade det. Ja vissa konverations tips var riktigt roliga. Just nu håller vi på att försöka få i hop rolig fakta om varandra. Kanske gör en livslinje eller kanske blir det någon annan form på det hela.
Hur långt har ni kommit på festprogrammen?
Måste bara berätta att igår köpte vi ett par nya bröllopsskor till mig som kommer passa bättre till klänningen hoppas jag!
Kul med skor, det ska jag oxå börja kolla på snart... Liksom mkt annat. Men jag jobbar i helgen och är bortrest nästa så jag vet inte när jag ska hinna allt...
Har inte gjort något på festprogrammen, bara funderat.
Hej!
Det verkar ha blivit en tråd på tre detta Skojigt är det iallafall.
Saffranin: Jättefin hemsida! Vi har inte funderat på saken, men det vore ju onekligen praktiskt. Vet inte om det blir wedding announce dock. Eric har en egen webserver som vi kanske hamnar på istället.
Jättefina inbjudningskort också. Jag är imponerad.
Vi gjorde embossingen på våra nu ikväll och drack champagne. Det var trevligt.
Just nu i planeringen:
Vi försöker välja tyg till tärnornas klänningar. Mamma, jag, min syster och de två andra tärnorna är inblandade så det är lite komplicerat. Vem visste att det fanns SÅ många nyanser av grönt? Nu har mamma och syrran kärat ner sig i en olivgrön/guldbrun taft som jag inte gillar alls. Vill hellre gå åt grön-grått isåfall. Har en blond, en brunhårig och en rödhårig tärna så det är lite småsnårigt. Men kul. Vi ska ha syhelg hemma hos min mormor i maj och fixa alla klänningarna. Det ska bli kul.