6 oktober 2007 fortsättningstråd
Hejsan
Vår tråd för 6 oktober 2007 har blivit avstängd så nu tänkte jag att då fixar jag en ny till oss
Hejsan
Vår tråd för 6 oktober 2007 har blivit avstängd så nu tänkte jag att då fixar jag en ny till oss
Saffranin:
3-4000 låter verkligen alldeles för dyrt för killens kläder. Hyra frack i Gbg brukar gå på ungefär 800-1000 spänn enligt min käre fästman (utan skor). Vad är det han ska ha? Något väldig speciellt? Något att tänka på är ju att man inte nödvändigtvis behöver hyra speciella skor. Vanlig finskor blir minst lika bra och där sparar man en 3-400.
Planering:
Eric är faktiskt nästan lika engagerad som jag. Det känns lite som en förutsättning för mig. Skulle inte vilja planera själv. Sen så hänger jag mycket mer här och på e-bay men det är ju en annan grey
Musik:
Vi har nog tänkt ha liveband. Något swingigt eftersom större delen av gästerna dansar Lindy-hop. Men vi får se. På min kompis bröllop hade de en laptop med inlagd spellista uppkopplad till ett högtalarsystem och det var jättebra. Bara superbra låtar hela kvällen och kostade ingenting.
Jag har köpt en klänning!
Hittade en jättefin på e-bay och nu är den min!!! Det kommer ta mellan 4-6 veckor att få hem den visserligen, så jag återkommer med rapport
Jag har definitivt bestämt mig för att ha två klänningar nu. Man gifter sig ju bara en gång osv.
Härligt med två klänningar!! Jag får väl rocka loss trots att jag har släp och allt och inte ska byta...
Kan du inte beskriva din klänning Malin?
Vi tänkte hyra DJ. Ca 5 vals/slow fox och sen "vanlig" musik. Hade varit kul att ha levande musik de första låtarna och sen DJ, men det blir lite onödigt dyrt.
Som sagt har vi inte börjat kolla på kläder än, så jag vet inte riktigt vad det blir. Han som vi pratade med hade frockcoat tror jag.
Saffranin,
Frock coat är vääääääääääldigt snyggt. Man behöver dock en viss typ av kropp för att det riktigt ska passa (långa ben).
Min dansklänning har ett korsettliv med ljusgula ränder efter skenorna och en tyllkjol med gula rosor på. Helt absurd Disney-känsla på den. Väldigt prinsessig Har alltid drömt om en sådan klänning.
Min klänning:
www.ebay.com
sök på item number: 290080032355
malin&eric
Din klänning låter jättecool!
Har ni gult i färgtemat på festen?
Hej malin&eric
var inne och titta på din klänning=) kul att får se hur den ser ut! Den var jätte fin!!!
Tack tack,
Det var kärlek vid första ögonkastet. Jag har alltid velat vara en Disneyprinsessa egentligen.
Vi har pärlor, champagne och murgröna som tema, men allt som matchar får gärna vara med Det ska bli kul att se vilken färg rosorna och ränderna på klänningen verkligen har, om de går mer åt champagne eller gult.
Vad har ni för färger?
malin&eric
Vi har höst tema på allt vårt, rött,gult,orange och vitt.
Vi ska ha blommorna i orange (nejlikor) och röda rosor och lite murgröna.
Måste bara berätta att idag på alla hjärtans dag har vi varit förlovad i ett år! Otroligt vad tiden går fort.
Och det är bara 233 dagar kvar till den 6 oktober!
Malin
Verkligen supersnygg klänning!
Så man måste ha långa ben för frockcoat... då är det kanske kört då för han är rätt kort. Ja ja, får se när vi börjar prova.
Vi ska oxå ha höstfärger. Gult, orange och rött.
För övrigt så tränar vi flitigt på valsen och går på kurs varje söndag. Vi har oxå bokat in planeringsmöte med våra toastmastrar och med min tärna.
Grattis till ett-årsdagen Andie! Vi firar inte ett förrän i juli.