• Andie

6 oktober 2007 fortsättningstråd

Hejsan
    Vår tråd för 6 oktober 2007 har blivit avstängd så nu tänkte jag att då fixar jag en ny till oss

• Svar på tråden 6 oktober 2007 fortsättningstråd
  • Heidi L

Hej Tjejer!
    Har inte varit inne på länge men hitta hit nu=) Hoppas att all planering för er går bra! För oss ligger det just nu o väntar lite, har talat om nu nästan till bådas föräldrar snart får de sista veta=) Annars har vi har blivit klara med inbjudningskort mallen, lite smycken är inköpt, cateringen är inbokad och provsmakad=)
    Tänkte höra med er när har ni tänkt skicka inbjudningskorten o när ska ni har eran osa???

• Saffranin

Hej Heidi!
    Kul att du har hittat hit...
    Vi har inte bestämt när vi ska skicka inbjudningarna, men alla vet redan vilket datum det blir så vi väntar nog ett bra tag till. Maj?

Nu har vi anmält oss till en valskurs oxå... Pratade med nån som tyckte att det räckte med en lektion, men det litar jag inte på... inte med vår koordination i a f! Kan ju faktiskt vara kul att kunna framöver oxå.

Imorgon ska jag kolla på brudklänningar igen och förhoppningsvis bestämma mig. Skulle vilja hitta ett bra ställe där de hyr ut klänningar...

• Andie

Heidi L
    om inbjudningarna: vi kommer nog att skicka våra i mitten av Juli och har osa sista augusti som det ser ut just nu. Även fast de flesta redan vet att vi ska gifta oss...

Saffranin
    Tja eftersom vi har en buget bröllop som ligger väl under BTs normer så kommer vi inte att ta danskurser... vi övar i vardagsrummet på dansen... det blir nog inte den klassiska winerwalzen för vår del faktiskt... men jag förstå att det kan var kul att göra det i förberedande syfte... Lycka till!
    Och jag hoppas du hittar nåt uthyrningsställe av klänningar och att du kommer hitta den klänningen som du önskar dig!

Önskar er båda en trevlig helg!

• malin&eric

Hej tjejer,

Nu är jag hemma från Thailand igen. Ingen solbränna för mig dock, tillhör den blekhyade typen som mest blir prickig och chockrosa av sol

Vi har varit och tittat på papper till inbjudningarna och bestämt färgtema sen sist. murgröna, pärlor och guld blir det. Tror att det blir bra, plus att murgröna blir fina bordsdekorationer som inte kostar så mycket.

På klänningsfronten går det ganska dåligt. Tillbaka på ruta -1 där jag inte vet vad jag vill ha (eller vill ha alldeles för många olika saker) och inte vet hur jag ska göra. Vill helst sy själv och få min drömklänning men samtidigt är jag inte säker på att jag är tillräckligt duktigt för något så avancerat.... suck suck...

Hur går det för er?

• Andie

malin&eric
    Välkomen tillbaka från semestern.
    Synd att du är tillbaka på ruta 1 med klänningen. Men du skrev att du funderade på att sy din egen klänning. Undrar då om du kanske har någon i din omgivning som skulle kunna hjälpa dig med det?
    Jag får nämligen hjälp med min klänning eftersom jag är kass på att sy. Det jag menar är att det inte skulle vara omöjligt för dig att sy din egen klänning om du har någon som kan hjälpa dig.

Och ert färgtema låter kanon fint! Kom på en bordsdekoration till dig när jag läste det... om du har guldiga julgranskulor så skulle du kunna ta en högvas och lägga dessa i eller varför inte strö ut dem längst bordet. Billigt och elegant.

• malin&eric

Andie:

Hmmm... kulor... ska tänka på det. Funderade annars på att lägga murgröna i mitten av bordet och göra servettringar av floristgräs med pärlor på. Eller nåt. Vi får se vad det blir.

Jag har en mamma som är jätteduktig och en mormor som är helt fantastisk på att sy. Få se om de kan tänka sig att hjälpa till. Det är ju ändå ett ganska stort projekt.

• Andie

malin&eric
    Visst är det ett stort projekt att sy en bröllopsklänning. Men det är ju ett tag kvar ännu...
    Och du kan ju alltid göra som jag... själv har jag redan köpt överdelen till min klänning så det är egentligen bara kjolen som ska sys..Och om man inte vill ha en överdådig kjol så kan det vara lite lättare...

Lycka till iaf.

Så tjejer hur långt har ni kommit i planeringen? Själva har vi fixat två fotografer vilket är helt underbart. Har frågat min bästa kompis och hennes kille (de arbetar med sånt)Billigt och bra... blir bara framkallningen som kommer kosta på den fronten. Serveringspersonalen är fixad så det är en till sak vi kan stryka av listan.

• Saffranin

Hejsan!

Idag har jag köpt en klänning! Blev en begagnad för 4000 inkl sjal. Sitter nu och funderar på om jag gjorde rätt som valde den framför klänningen jag fastnat för som kostade 8500... De är i samma stil (rak ringning utan axelband, pärlor i mönster på överdel samt ner över kjolen framtill och med släp), men den andra har lite fler detaljer.
    Fasen vad tråkigt det är att allt man vill ha är så dyrt!

• Saffranin

Annars har vi inte kommit längre i planeringen än. Har tänkt fota oss med en riktig fotograf innan vigseln och sen låta några kompisar ta kort under resten av dagen.

• Andie

Saffranin
    Jag tror du kommer se underbar ut i din klänning som du har införskaffat!
    Och om du har rätt smink och håruppsättning och smycken så kommer du att se strålande ut i vilken klänning som helst.

Svar på tråden 6 oktober 2007 fortsättningstråd