• viktualia

Nu har jag gjort det igen....... del 3

... hängt på BT galet mycket!

Här kommer en tredje tråd på samma tema som den gamla som strax stängts av på grund av åldersskäl! Hoppas ni hittar hit allihop....

För mindre BT-beroende har vi ju INTE blivit.. eller??!
    Särskilt inte som tråd del 2 nästan tog sig upp i 7300 inlägg....Coolt!!!

Välkomna alla BT lister!

på er!

• Svar på tråden Nu har jag gjort det igen....... del 3
  • Jamsan

aaaaaaaaahhhh vad god smeten var, panikåt fast jag inte fick det ska ju räcka till tre burkar.... kommer aldrig gå. Jag ska göra en till sats nu på en gång. Dock med 1 påse saffran bara men det lät väl inte göra nån skillnad.

Gott med tacos

• Jamsan

tellis du har säkert gått och tagit hand om maken och staken nu men ännu en fråga..
    om du ser detta

Dom här burkarna.. Varför är gummiringen lös? Det går ju inte och trä på den på locket? eller ska den vara lös

OBS det är Janne som är i farten nu iiiiinte jag, jag är smart och klockren i köket

• Telemarkgrrl

Hej Janne , den ska ligga lös mellan locket och själva burken. Det är en extra tätning som gör burken lufttät.

• Jamsan

OK tack Tellis

Första laddningen blev jättebra tror jag , den andra sådär, var tvungen att ta grahamsmjöl och mycket mindre saffran.. men mandelbitarna var fina och stora iallafall

hoppas jag får till torkningen nu också..

• Telemarkgrrl

Man kan ju göra biscottisarna helt utan saffran också så dom blir säkert jättebra, Majsan.

• viktualia

Vickis Pickis här!

Vad ni är sköööööna!!!! Som pratar kakrecept.. och det är mitt fel dessutom... *garvar*

Nu är jag i Ua. Pappsen kacklar oavbrutet och jag skjuter in "jaaaa" på diverse ställe... allt medan jag försöker få vara i fred vid datorn.

Hann allt stressjox innan jag drog minsann!

*puss på er*

• Telemarkgrrl

Majsan, sorry jag hade fel! Nu har jag kollat närmare på burkarna och den där gummiringen går att sätta fast på locket. Fast det krävdes lite våld.

• viktualia

1. Ni behöver inte gummiringarna när ni lägger KAKOR i burkarna!!!!

2. För att få dit gummiringen när man verkligen behöver det, så blöter man den liten och sen drar på den och japp! man använder våld!

• Telemarkgrrl

Jo, jag var faktiskt tvungen att sätta dit den, den var så liten och halkade bara omkring när jag skulle sätta på locket.

• viktualia

öööö alltså man måste inte ha den menar jag.... hm

... säger Vickan och återvänder till julstök av typen "hänga belysning i granen och sånt"

julkram till alla!

och lite PITT också!

Svar på tråden Nu har jag gjort det igen....... del 3