• viktualia

Nu har jag gjort det igen....... del 3

... hängt på BT galet mycket!

Här kommer en tredje tråd på samma tema som den gamla som strax stängts av på grund av åldersskäl! Hoppas ni hittar hit allihop....

För mindre BT-beroende har vi ju INTE blivit.. eller??!
    Särskilt inte som tråd del 2 nästan tog sig upp i 7300 inlägg....Coolt!!!

Välkomna alla BT lister!

på er!

• Svar på tråden Nu har jag gjort det igen....... del 3
  • Telemarkgrrl

Zozo, som jag minns det så stod det på nätet hur stort fotot skulle vara (upplösning, filstorlek osv). Jag beställde över nätet och ladda upp fotot men gick sen och hämtade fotot/tavlan i en fotoaffär. Affären hade också spännt upp canvasen på en träram, jättefint. Det svåraste var att bestämma vilket foto jag skulle ta, jag ville ju inte gärna fråga vilket som var hans favoritfot.

• Zozo

Tack för medkänslan Telis.. Jaja.. julklappar kommer väl i nagon form.. jag har ju förvarnat om att mina kommer sent sa..

Höddu Telis, använde du digitala eller "vanliga" foton som bas? Och hur stort drog du upp det?

• Telemarkgrrl

Haha, "favoritfot"!! Jag menar förstås favoritfoto.

• Zozo

Ja de sajterna jag var inne pa stod det inte.. jo pa en stod det upplösning 5M pixel sa det kan jag ju kolla

• Zozo

Jag gjorde en fotobok till honom förra aret men det är ju inte riktigt samma sak...

Ja och sa var det det där med vilket foto man skulle välja...

• Telemarkgrrl

Jag tog en digitalbild. Började med originalbilden, beskar den lite och fipplade lite med färgerna. Sen var det klart. Men jag är ingen expert precis. Du kanske kan gå in i en fotoaffär på vägen hem och fråga dom om råd? Det är ju en hel vetenskap det där med fotobehandling.

• Telemarkgrrl

Jaa, det var riktigt svårt att välja bild. Har han nån som han har skickat in till nån tävling eller tidning eller så som han verkar vara extra stolt över?

• MuffinsTönt

Hejsan!
    Nu har jag vart o shoppat grejer till "våran" julbord imorrn. Det är många rätter som görs av olika personer. Jag ska göra sushi och budapest. :D

Såg att Nenne gjorde ett rim med mig i. Trevligt att vara så poppis här.

• Telemarkgrrl

Sushi och budapest - haha, vilken blandning!! (Är det förresten en budapeststubbe du menar?)

Svar på tråden Nu har jag gjort det igen....... del 3