• viktualia

Nu har jag gjort det igen....... del 3

... hängt på BT galet mycket!

Här kommer en tredje tråd på samma tema som den gamla som strax stängts av på grund av åldersskäl! Hoppas ni hittar hit allihop....

För mindre BT-beroende har vi ju INTE blivit.. eller??!
    Särskilt inte som tråd del 2 nästan tog sig upp i 7300 inlägg....Coolt!!!

Välkomna alla BT lister!

på er!

• Svar på tråden Nu har jag gjort det igen....... del 3
  • Jamsan

TELLIS- jag antar att du kommer baka före mig, snälla kan du inte skriva och berätta sen hur det gick! och vad jag ska tänka på

Omsan härligt med fest igår.. kanske inte lika skönt idag men det kanske är värt baksmällan. Kan du inte gå hem och baka biscottis du med då, för du struntade väl i att jobba idag
    Då kan vi ha biscottifest i tråden

Vickan oj vilken stress kämpa på!

• Jamsan

jag hittar inte biscottireceptet visst skrev Vickan det i denna tråd..

• Sister of the Night

Omsan

"till en bilmotor"

:D :D :D

• Sister of the Night

Syltis

Ekvatorn var det *ler brett och tillmötesgående*

• viktualia

Jamsan - jag hinner inte leta upp det igen. Men spana efter saffransbiscotti på www.tasteline.com så hittar du det igen!

nu har jag skrivt alla de där julkorten.. vaddå snygg handstil???? Ska strax storma ut mot bussen för att dra till Ua! Najs!

Det visar sig hur aktiv jag kommer vara här... lite annat än att hänga vid datorn får man väl ägna sig åt när man landar hos ma och pa.

Om jag inte hinner sen: Ha en underbart go julhelg och sköt om er!!

Och FRULLAN!!!!! Hoppas du får VILA!!!!!

Puss på er alla!

• Telemarkgrrl

Här är receptet, Majsan:

Saffransbiscotti

2 st ägg
    1,5 paket saffran
    100 g sötmandel
    100 g smör
    1 dl socker
    4 dl vetemjöl
    1 tsk bakpulver

ca 40 st

1. Hacka mandeln grovt.

2. Vispa ihop saffran och ägg, tillsätt rumsvarmt smör och socker till en porös smet.

3. Blanda ner hackad mandel, vetemjöl och bakpulver till en jämn och ganska kletig deg.

4. Fördela smeten i tre längder på en plåt med bakplåtspapper. Grädda mitt i ugnen i 200 grader i 15 minuter.

5. Låt kaklängderna svalna något och skär dem på snedden i ca 2 cm breda bitar. Sätt in dem i ugnen igen för att torka mitt i ugnen i ca 1 timme i 75 grader varm ugn.

Jag lovar att rapportera!

• nenne78

ååh jag har inte ens gjort knäck i år det känns skumt(omte) att det är julafton på lördag!

• nenne78

*ASG*
    det är ju på söndag!!!

• nenne78

vad hände - snacka om hjärnsläpp - jag tänkte ju söndag *ropar islket* TRYYCKFELSNISSEE!!

• nenne78

ilsket
    ilsket

fan det där var svårt!

Svar på tråden Nu har jag gjort det igen....... del 3