• viktualia

Nu har jag gjort det igen....... del 3

... hängt på BT galet mycket!

Här kommer en tredje tråd på samma tema som den gamla som strax stängts av på grund av åldersskäl! Hoppas ni hittar hit allihop....

För mindre BT-beroende har vi ju INTE blivit.. eller??!
    Särskilt inte som tråd del 2 nästan tog sig upp i 7300 inlägg....Coolt!!!

Välkomna alla BT lister!

på er!

• Svar på tråden Nu har jag gjort det igen....... del 3
  • MuffinsTönt

Kommer på en sak. :)
    På ons ska jag och min pojkvän ska fira jul nästa ons. Har ni tips på dryck o mat som man ha. Vill inte stå o laga mat hela dan. Ska ju göra andra saker.. :D

Tips på...
    1. Go glögg eller lämpilig alkohol.
    2. Go julrätt
    3. Andra lämpliga sysselsättningar.

xie xie!

• viktualia

Hm... På onsdag är det den 27:e och då kommer i alla fall jag var döless på julmat..

Jag föreslår "halvjulmat"

Saffranspasta med kyckling och räkor

4 port
    Pasta ca 280 g
    1/2 grillad kyckling
    500 g räkor med skal (200g skalade)
    1/2 påse saffran , ca 0,25 g
    1 pressad vitlöksklyfta
    2 dl crème fraiche
    1/2 dl vitt vin
    1 msk tomatpuré
    1 tsk örtsalt
    1/2 krm cayennepeppar

Bena ur kycklingen och skär köttet i bitar. Skala räkorna. Fräs saffran och vitlök i smör i en gryta. Rör i räkor och kyckling. Tillsätt créme fraiche, vin, tomatpuré, örtsalt och cayennepeppar. Låt allt koka i ca 2 min. Blanda med nykokt pasta.

Om du inte har nån grillad kyckling kan du ta två kycklingfiléer och steka dem tills de är genomstekta - för att sen använda dem i receptet ovan.

Alkohol - jag skulle nog satsa på nåt schysst vitt då....

Men ska det vara juligt så är ju Julmulle gott - dvs julmust+ gin

• viktualia

Lämpliga sysselsättningar?!?! Förutom sprit och sex?!? ha ha...

Tjaa..inte vet jag... Själv kommer jag troligen träffa vänner, läsa böcker och ta det lugnt nästa onsdag.

• Jessie76

Du eeeee så duktig på mat Vickan!

Förlåt, jag var bara lite sur för att jag var tvungen att jobba *generad*
    Klart jag inte vill att du ska bli sjuk
    Ta en riktig bläcka ikväll så blir det nog bra
    *skickar en krya på dig bamsekram*

FruLlan - sluta jobba nu, idag ska man mysa ju!! Simmarna simmar nog fel när du är så upp och ner med ditt jobbande!
    julpuss på dig

Majsan - var ääääär du då? Miz U! Hoppas det går bra idag oxå - du kanske får ett bra förhandlingsläge med att få två napp på två dagar!?
    Klart dom tar dig - det finns ingen bättre ju!

• Zozo

Japp stämmer Vickan.. har ett smycke och en scarves till systern, fran Thailand, men ville ha ngt litet annat
    Broren har jag ocksa en liten sak fran Thailand men ville hitta ngt annat ocksa

Till maken (som inte vill ha ngt men som kommer med fin present till mig) vill jag ocksa hitta pa ngt

• Jessie76

Jag vill oxå hitta nåt till maken, men jag har inte en susning vad han kan tänkas vilja ha
    Fast egentligen tror jag han är rätt lätt att hitta nåt till..... Äh vi får se.

• viktualia

Mattalangen - erkänner att jag surfade fram ett schysst recept som lät lagom juligt! hi hi! Men man måste ju veta vad man letar efter...

Dagens framgång - jag lyckades stänga resväskan...japp! Jag satte mig på den...hi hi hi hi

Zozo - till syrran tycker jag att du ska fortsätta på "festtemat". Nån liten fin handväska kanske?!?

Jessie - till maken... tjaaa han hör väl till dem som har schyssta köksknivar... min make fick en date med mig - bio och middag ute!

• Jamsan

tjejoooooooor HEJ

Nu kom jag precis tillbaks från intervju nummer 2 pjuuuw, det gick bra kände mig kaxig efter intervjun igår, så idag kunde jag slappna av lite mer och andas. Verkar okej att jobba som konsult men tjänsten jag var på igår var verkligen grym.....
    VILL HAAA!!

Tellis- jag blir också stureplansbrutta om jag får den tjänsten

Nu måste jag sätta fart lite på jobbet tror jag... har växt stora högar på mitt bord

Fast jag kommer nog komma tillbaks strax!
    måste läsa ikapp också..

• viktualia

Pip på Majsis!

Hoppas att du får jobbet som du vill ha! Coolt om Telestubben och du kommer jobba i närheten av varandra! Då får man ju släpa sig dit och luncha med er!

• Meddelande borttaget
Svar på tråden Nu har jag gjort det igen....... del 3