• viktualia

Nu har jag gjort det igen....... del 3

... hängt på BT galet mycket!

Här kommer en tredje tråd på samma tema som den gamla som strax stängts av på grund av åldersskäl! Hoppas ni hittar hit allihop....

För mindre BT-beroende har vi ju INTE blivit.. eller??!
    Särskilt inte som tråd del 2 nästan tog sig upp i 7300 inlägg....Coolt!!!

Välkomna alla BT lister!

på er!

• Svar på tråden Nu har jag gjort det igen....... del 3
  • Makens Pela

God morgon igen flickor!

Tacks snälla Vickan. Det behövs den kramen.

Mrs O - jag har virus på balansnerven (eller den börjar krypa bort nu ) så hela jorden har gungat ett par veckor..dock så har spritkontot varit mkt billigt då det har känns som jag har varit riktigt full hela dagarna..*S*

Men här var det spritfest iallfall lite grann mellan varven såg jag. Bra!!

Vickan - inte hört något om jobb du sökt?

• MuffinsTönt

Hej tjejer!

Sista pluggdag i skolan. På lör är det mys för hela slanten. På sön får vi se om jag orkar plugga hemma... Väntar fortfarande på aha-upplevelsen.

En annan sak.
    Hittade en chili con carne kryddpåse. Tänker göra den ikväll. MEN vad ska ajg ha i? Inte bara köttfärs väl? Va brukar ni ha i /äta med? Jag vill inte ha ris. Pasta??

Matlagning är verkligen INTE min starka sida.

• viktualia

Pela - Jag får hitta på nån ny fredag framöver som vi kan luncha på! VILL ju träffa dig! Alltså! hm.. har en på lager förresten..20/4.

Muffins:
    En sån där påse med kryddmix räcker till ca 500 g köttfärs. Lagom är också att ta en konservburk med bönor - finns även på tetra. Jag skulle nog valt nån god variant av vita bönor (och inte varianten med tomatsås). Sen behöver du en förpackning med krossade tomater - finns också det i tetraförpackning.

Stek färsen, häll över kryddorna, häll ner bönorna och sist tomaterna. Låt puttra ett tag och servera med kokt ris.

• MrsO

Hello Girls!

Fy, vad irriterad jag är på min make som aldrig får ändan ur vagnen!!! Han är expert på att skjuta på saker och jag är raka motsatsen. Det är så tråkigt att vara den som tjatar och ligger på, men gör jag inte det händer _absolut_ ingenting. Blärk!

Men... nu ska jag försöka vara på bra humör iaf... det är ju fredag och jag har just fått veta att min osäkra jobbtillvaro kommer ta steget till en betydligt säkrare!

• viktualia

MrsO- skönt om jobbet blir lite säkrare.. men det var väl fortfarande inte "drömjobbet"... så vi får heja på dig ett tag till - eller?!?

• Makens Pela

Pom pom pom för all som behöver nytt jobb!

Vickan ang. 20/4 måste jag få återkomma om när jag börjat jobba igen.. Har just nu ingen koll på tillvarot och jag vet att ska läsa in utbildningen jag påbörjade innan jag blev sjuk..Pust och stön. Så kommer det gå bra att börja jobba så kommer ajg väl bli sjuk igen för att jag jobbar för mkt...

Hm, tänk om läkaren kunde skriva ett intyg på att jag INTE får jobba över, att jag minst 2 dagar i veckan MÅSTE arbeta hemifrån..*s*.

Annars grämde det mig attans så mkt där jag låg den 9:e och visste att ni satt och mös och åt och prata massa viktigheter

• MuffinsTönt

Tack Vickan! Dig kan jag lite på. :D:p

Men du... MÅSTE jag ha ris? Gillar inte ris så jag äter det inte mer än nödvändigt. Dvs övriga dagar.
    Är det inte sån färskkålssallad med annas till. ELler har jag blandat ihop allting nu. :?

• MrsO

Nä, ngt drömjobb är det inte... men det är helt ok, jag trivs bra, plus att jag får ett rejält lönelyft så jag kan nog leva med det ett tag till... Jag kommer ju hålla koll på om det dyker upp ngt annat som passar mig bättre, men nu behöver jag inte känna mig så stressad.

• MrsO

Det där lät inte alls bra, Pela. Skönt att du är på bättringsvägen! Hoppas verkligen att du har möjlighet att mjukstarta så att kroppen hänger med!

Svar på tråden Nu har jag gjort det igen....... del 3