• viktualia

Nu har jag gjort det igen....... del 3

... hängt på BT galet mycket!

Här kommer en tredje tråd på samma tema som den gamla som strax stängts av på grund av åldersskäl! Hoppas ni hittar hit allihop....

För mindre BT-beroende har vi ju INTE blivit.. eller??!
    Särskilt inte som tråd del 2 nästan tog sig upp i 7300 inlägg....Coolt!!!

Välkomna alla BT lister!

på er!

• Svar på tråden Nu har jag gjort det igen....... del 3
  • Telemarkgrrl

Zozo, jag ska till Österrike och åka skidor. :):)

• Zozo

Telis - mysssigt! Vinka när du passerar!

Omsan - jo, det later som om det är mycket jobb med det! Se det goda i det hela - du kan säkert betydligt mer om Södermanland än de flesta!! Själv hade jag inga större problem med fokusering, sa det var säkert därför föräldraskapet inte behövde hjälpa till sa mycket. Fast pedagogisk är jag inte alls, sa det lär ju bli spännande om jag far barn nagon gang...

• viktualia

Alla - det blev inte nåt husköp. Renoveringsbehoven var ALLDELES för enorma.

Omsan - japp - jag minns att jag hade sådana mängder läxor....

Zozo - jag är nyfiken på ditt svar på Omsans lönefråga!

• Zozo

Vickan/Omsan.. Jag VET faktiskt inte! Jag har i princip bara haft sadana poster som inte passat in i de generella tablaerna.. sa jag har inte kollat upp det. Jag jämför mest med vad jag hade tidigare. Jag antar att Omsan pratar brutto? Dvs innan skatt? Lite klurigt när brutto och neto inte är samma sak i olika länder. i Frankrike är brutto lön före skatt och sociala avgifter men netto efter sociala avgifter. Man betalar sedan skatt pa denna nettolôn i efterhand. Här i Luxemburg är det dock som i Sverige, skatten drages direkt pa lönen.

• viktualia

Zozo - Omsan menar lön före skatt men efter sociala avgifter. Sociala avgifter är en pott som vi vanliga löntagare inte ser nivån av....

• Oms

nu har jag läst om Hjälmare kanal, myntverket i Uppsala, Nyköpingshus, gripsholmsslott och annat smått o gott;)

dottern har skrivit ned allt på datorn nu och kom i säng kl 21.30, då hade vi hållt på sen kl 18.00 m matpaus...

imorgon ska det redigeras,hon ska göra OH-bilder och så ska hon hålla en presentation för mig... sen e det dags för matte...

men allt har gått bra, hon var jätteduktig och jag e mkt nöjd...

nu loggar jag ut, tjingeling

• MuffinsTönt

Hej tjejer! *En mkt trött muffins loggar in*

Jag säger bara en sak!
    Jag AVSKYR spinning. :[
    Finns inget mer plågsamt som att sitta på en hård sadel och trampa arslet av sig till dålig musik. Usch! Därför ska jag köpa en månadskort och simma arslet av mig istället. :D

Oms
    Jag är lika imponerad varje gång över den energi/ambition som du lägger ner hos dotterns skola osv. Hoppas jag kan få några knep när det blir aktuellt för mig. :D:o

Zozo
    Hoppas det löser sig med jobbet och ni kommer överens om ett bra lön. Låter som du är riktig intresserad av det.

• nenne78

hinner inte läsa ifatt

zozo - håller med ovanstående talare!
    Vickan, synd med huset - men det dyker nog upp något bra ska du se. Nu har ju tanken väckts i alla fall och nu börjar snart högsäsongen för mäklarna!

muffins
    spinning ey? Låter som skavsår.

snark!! zzzzzz

• Ms K

åååh tjejer sicken dag...

hinner inte alls läsa ikapp men måste bara hoppa in och säga hej till er allihopa! Fröken matsked här har bitit en större tugga av arbetsuppgifter än hon kan svälja. Rackarns att man är för snabb att säga Ja, okej så ofta. Ska bli bättre på att bita mig i tungan har jag bestämt!

Men en ljusglimt är att jag verkligen ser fram emot luchdejten vår på fredag! Omsis ska bli supertrevligt att få se dig irl! (lång parantes, det låter faktiskt himla mysigt med läxläsning, antar att det är knagglig vardag för dig men du beskriver det ändå så varmt att jag blir glad att höra om det , jag hade nog också se där två timmarna om dagen i läxväg när jag var i den åldern, tror inte det ändrats och blivit så mycket värre men det kan nog såklart skilja väldigt mycket på såväl skolor som lärare) Och vicks jag tror vi kommer ha jättekul!

nu ska Ms K här knyta sig för kvällen. I morgon kväll ska jag på bankett i stadshuset så nu måste jag sannerligen se till att få min skönhetssömn

vi hörs i morgon sötnosar! Natti natti

• Ms K

Telis: Såååå avis att du ska till Österrike!!!! Jättejättejättejätteavis! Åk några rejäla puckelpistar åt mig snälla snälla!

Svar på tråden Nu har jag gjort det igen....... del 3