• viktualia

Nu har jag gjort det igen....... del 3

... hängt på BT galet mycket!

Här kommer en tredje tråd på samma tema som den gamla som strax stängts av på grund av åldersskäl! Hoppas ni hittar hit allihop....

För mindre BT-beroende har vi ju INTE blivit.. eller??!
    Särskilt inte som tråd del 2 nästan tog sig upp i 7300 inlägg....Coolt!!!

Välkomna alla BT lister!

på er!

• Svar på tråden Nu har jag gjort det igen....... del 3
  • mugglesfan

Börjar likna den där sketchen med Galenskaparna (var det från Cyklar?) -
    alla uttryck för att ha dött:
    - lagt tofflorna bakom hörnet
    - svingat sin sista lans

osv

• Ms K

Yo kvällspasset

Jag gillar uttrycken:

"IQ kvastskaft", "guldfisk-minne", "alzheimers-light" och "en jöns"

men sen måste jag erkänna.... jag är skyldig. jag försvengelskar ord rätt ofta Vissa ord är så bra och finns ju inte, speciellt vissa facktermer som bara inte går att översätta! Men jag tror min värsta synd är att jag ofta använder facktermer som slang i vardagen... folk ser ut som stooora frågetecken när jag säger

- poola ihop dom där vinskvättarna.
    - de här makaronerna måste komma från olika batcher för vissa är överkokta och andra hårda.
    - måste låta maten inkubera lite bara...
    eller
    - är kamomill en subklon av prästkragar?

arbetsskada eller vaddå???

• MuffinsTönt

Tja! Muffins har kommit hem. :o

Inkubera maten! HAHAHAHA!!!

Jag har svårt att uttala långa ord. Tex prenumeration eller preliminärt. Det blir typ "prenemeration" och "priniminärt". :?

• viktualia

Ms K- "de här makaronerna måste komma från olika batcher för vissa är överkokta och andra hårda."

Den var BÄST!!!!

Själv kör jag stenhårt med IQ Fiskmås..

• Ms K

hehehe - muffin: man blir sååå skadad. Idag höll vi på att skratta ihjäl oss när jag sa oxidized istället för oxygenised... stört eller vad? Kanske jag som borde ha Tönt-epitetet i detta sällskap

• viktualia

Ms K - äsch... vi är alla yrkesskadade i någon mån... och interna språk är ju nödvändiga för att förenkla kommunikationen... det blir bara så bra när makaronerna kommer från olika batcher och så.... hi hi hi

• Ms K

Hehehe vicky jepp - så går det!

• Zozo

Hello Girlsen.. Luxemburgaren är här.. (Jag var saa trött härom dagen och gick och fnissade at uttrycket luxemburgare när det slog mig - Nämen, hamburgaren... kommer den fran Hamburg da? Som TUR var sa sa jag inget högt.. Ibland undrar jag hur jag nagonsin lyckats ta mig igenom ett IQ-test.... )

Vi är i princip inflyttade, kartongerna uppackade och äntligen uppkopplade pa nätet (vi alltsa, inte kartongerna).

Jag fick dessutom ett samtal fran det där jobbet i turismbranschen som jag sag precis innan jag akte.. Jag ska pa intervju där imorgon 10.30 sa om ni vill komma hit och pompoma da vore det förträffligt betryggande!

Svar på tråden Nu har jag gjort det igen....... del 3