• viktualia

Nu har jag gjort det igen....... del 3

... hängt på BT galet mycket!

Här kommer en tredje tråd på samma tema som den gamla som strax stängts av på grund av åldersskäl! Hoppas ni hittar hit allihop....

För mindre BT-beroende har vi ju INTE blivit.. eller??!
    Särskilt inte som tråd del 2 nästan tog sig upp i 7300 inlägg....Coolt!!!

Välkomna alla BT lister!

på er!

• Svar på tråden Nu har jag gjort det igen....... del 3
  • Oms

Hej zoz!

attans, 10.30 säger du? då har jag ff utvecklingsamtal och jag vill oxå ha lite pompomande - kan vi dela? dessutom kan jag hålla tummarna för dig!

fnissade till åt hamburgaren och åt din kommentar efteråt, kommer på mig själv att jag ff ler åt det, haha, men jag ser det framför mig när du "såååå smart" kom på det där m hamburgaren och sen insåg att det kanske inte var sååå smart iaf, haha

• Oms

MS K - ja det dr e ju så typiskt, så gör vi hela dagarna på jobbet det räckker m att ngn puffar till en vid kaffeautomaten så har man fått en "arbetskada" o då oftast en "whiplash" å so spinner vi vidare på det o fnissar för fullt... men hur kul e det för utomstående? ibland skrämmer vi varandra när vi uptäcker att vi t o m har skämt om de riktigt knepiga delarna av vårt jobb och att vi dessutom skrattar åt det...haha

men de säger ju att humor är en "icebreaker" *engelsk låneuttryck* och att man lättare kan hantera svåra saker o så.

• Zozo

Heej Omsan.. Hmmm, undrar om de tycker det är normalt att jag kommer med mina guldiga trikaer och röda pompomar till intervjun??? (För att kunna pompoma för DIG naturligtvis!) Annars far jag väl smita ut pa toaletten och göra nagra splittar och spagat...

Jag vet inte ens om jag vill HA det här jobbet.. men jag vill hemskt gärna att de ska vilja ha lilla MIG
    Dessutom kan jag ju inte ga här och sasa som nagon slags lyxhustru... Sa här i början har det ju varit smart förstas sa att vi hunnit fixa det mesta praktiska.

Nu maste jag börja köra bil igen, men det är sa länge sedan jag körde (och dessutom i en stad jag inte kan) att jag allt blir lite nervös. Hu! Na det är väl bara att ta tjuren vid hornen sas...

Läckan blev iaf lagad precis innan jag flyttade ut fran franska lägenheten och jag malade sista penseltaget vid midnatt pa söndagen innan flyttfirman kom..

De var himla snabba maste jag säga; de kom vid 8h30 och vid 13 var allt inpackat och utburet! Sista natten fick jag tillbringa med liggunderlägg och sovsäck..

Resan gick annars fint och flyttfirman kom fram med allt pa onsdagen.. sa förutom att de pajjat ytterdörren i Frankrike, att vi fick vänta in en lift för att kunna ta in grejorna i Lux-lgheten, att maken rispat förra hyrbilen vilket gick pa en sisadär 600 euro OCH att vi nu bucklat denna hyrbilen MED!! (Och vi har ALDRIG haft nagra incidenter förut - tva pa tva veckor är lite häftigt...).. ja sa är allt finfint!

• Telemarkgrrl

God morgon tjejer!

Och heeeeeeej Zozo!! Vad roligt att du hittat tillbaka hit! Jag är självklart med och pompommar både för dig och Omsan idag, det är ju mycket praktiskt att vi kan pompomma åt två personer samtidigt. Jag har alltid varit lite schizofren så det kommer att gå strålande.

Igår kväll var jag ute och åt på en tjusig restaurang med några kollegor här i hålan. Jag har samma problem som jag såg i den andra tråden att Mugglan har i Tyskland. Bara för att man bor på hotell och inte är hemma så tror folk att man måste underhållas på kvällarna. Helst hade jag
    velat gå till min hotellrum (med snedtak, synliga takbjälkar och badkar), kanske ta ett bad, läsa en bok och titta på Desperate housewives men icke, folk här har planer för en varenda kväll och det är svårt att tacka nej. Men det var trevligt och gratis champagne ÄR gott!

På tal om interna jobbuttryck, jag är rädd att jag är så nördig att jag inte ens märker när jag använder dom. :D

Nu ska jag gå och byta om. Jag är visserligen vinterblek och småpluffsig men jag kör med min magdansoutfit i knallrosa idag, det var den enda pompomutstyrseln jag fick med mig i resväskan hit.

• Telemarkgrrl

Dagens drinktips: Bellini (champagne och aprikospuré) såååååå j-a gott! Jag ska aldrig mer dricka något annat.

• MuffinsTönt

Morrn Morrn!!

Zozo
    Va spännande! Osis ang bilarna. Du får ge mig en beskrivning hur jag ska komma till Lux annars kommer jag förvirra mig nånstans i Belgien eller Holland. :o

Kan pompoma för Oms på vägen dit. Eller så tar jag mig till sthlm o pompomar för DIG på vägen dit. :? *knepigt* :D

Kanske dags att bege mig till skolan. :o:?:D

• Telemarkgrrl

Men suck vad trött man blir på dom där ;) när man inte har bett om dom. :[

• MuffinsTönt

Teliis
    Du får ha ett mellanslag efter ) annars blir det sån smiley. Se... (). () .

• viktualia

Godmorgning evryhopa!

Pirr i magen... husvisning i e.m. Diskuterar livval, ångest och annat med ett ex på msnen. Hans nuvarande och han är i samma sits som maken och jag. Deras respektive jobb, bostäder och liv är svårt att få ihop i en stad..... att livet ska vara så krångligt...

PomPom för Omsan och Zozo samtidigt - jaaa varför inte... vi kör väl shuttletrafik med helikoptern!

Svar på tråden Nu har jag gjort det igen....... del 3