• viktualia

Nu har jag gjort det igen....... del 3

... hängt på BT galet mycket!

Här kommer en tredje tråd på samma tema som den gamla som strax stängts av på grund av åldersskäl! Hoppas ni hittar hit allihop....

För mindre BT-beroende har vi ju INTE blivit.. eller??!
    Särskilt inte som tråd del 2 nästan tog sig upp i 7300 inlägg....Coolt!!!

Välkomna alla BT lister!

på er!

• Svar på tråden Nu har jag gjort det igen....... del 3
  • viktualia

mugglesfan - jag tror att det beror på att man skriver mycket fortare när man skriver här.. för jag märker att jag skriver många fler fel här och på msnen än vad jag gör annars....

• mugglesfan

Jo helt klart - man blir ju så engagerad också och trycker iväg inlägget innan man läst igenom. Innan jag skickar mejl läser jag alltid igenom och rättar tex oklarheter och sånt, och då plockar man ju "tyrkfel" också...

Men det är ändå irriterande!

• viktualia

visst är det störande... för jag KAN stava.. jag lovar! och jag KAN skriva väldigt snabbt och korrekt på tangentbordet.. egentligen... fniss fniss

• mugglesfan

Stavfel och syftningsfel kan jag ändå överse med men ngt jag har väldigt svårt för är isärskrivning. el jag menar isär skrivning

Jag menar, en "mörk hårig kvinna" är faktiskt inte samma sak som en "mörkhårig kvinna"...

• viktualia

fniss fniss.. särskrivningar gör mig helt GALEN.. min teori är att vi har påverkats av engelskans sätt att bygga språket - där ju ihopskrivning inte finns. Och det skulle i sådan fall följa samma tes som att folk numera säger saker som "starta upp" när det på korrekt svenska bara heter "starta". Också en släng av engelsk grammatik och språkuppbyggnad!!!

• mugglesfan

min bransch är full av svengelska uttryck. Vad sägs om "deleta"? El "kommitta"?

• viktualia

muggles - tjaa... jag får utbrott på maken då och då.. han är i databranschen och kan plötsligt kläcka ur sig sånt där... jag kan absolut inte låta bli att rätta honom.... fniss fniss

• mugglesfan

Japp då vet du precis vad jag pratar om. Jag försöker verkligen köra på svenska uttryck men ibland är det lätt hänt när allt annat är på engelska. Men det är mest killar som håller på så där faktiskt, undrar vad det beror på?

• Lady o Lufsen

How about "har inte båda paddlarna i vattnet"...när vi nu (eller kanske för ett tag sedan ) diskuterade knivar och matcher...

• viktualia

muggles.. tjaaa det känns ju som att åtminstone makens jobbvärld är väldigt mansdominerad.. och många sådana där olater har att göra med datorer och det är ju en majoritet män som jobbar med sånt... kanske?!?!

Svar på tråden Nu har jag gjort det igen....... del 3