karaten ställs in för dottern mår dåligt... säger hon.. svårt att veta, man blir ju lite misstänksam när kompisen itne sk gå... men jaja, då får vi mer tid åt läxorna ikväll, förstår ni hon har 5 läxor denna vecka - 5 st och hon går i 4:an!
42 sidor matten tills på fredag (en del ska göras i skolan o det man inte hinner ska göras hemma, jag tror det blir ca 20 sidor hemma)
20 engelska glosor tills idag
ordklasserna m exempel till på tors
30 min läsning, varav 15 min högt, per dag hemma och 30 min i skolan varje morogn i skolan - dotter gillar inte o läsa så ofta...än...
landskap: dvs södermanland ska hon rita m vägar, sjöar, städer, kyrkor etc samt läsa 5 sidor om det och då sammanfatta texten till 2 a4-sidor om sevärdheter, stora städer, industrier, natur etc och klippa ut "pratbubblor" klistra upp på papper tillsammans m bilder som hon hittat på nätet och sen på fredag ska hon föredra det för klassen...
var det verkligen så här när vi gick i skolan??
Vi sitter m läxor ca 2 timmar varje kväll, varje vecka... man har ju inget liv längre! och värre blir detr väl kan jag tänka, iaf åren i mellanstadiet då man e räd för att göra fel och vill ha allt perfekt.