• viktualia

Nu har jag gjort det igen....... del 3

... hängt på BT galet mycket!

Här kommer en tredje tråd på samma tema som den gamla som strax stängts av på grund av åldersskäl! Hoppas ni hittar hit allihop....

För mindre BT-beroende har vi ju INTE blivit.. eller??!
    Särskilt inte som tråd del 2 nästan tog sig upp i 7300 inlägg....Coolt!!!

Välkomna alla BT lister!

på er!

• Svar på tråden Nu har jag gjort det igen....... del 3
  • Sister of the Night

Det där är ju en fin sida hos henne. Men -som jag förmodar att du och hennes fröken m.fl. reagerar mot- det kan ju också bli så att hon tar ut sig själv i eviga försök att ena andra.

• Sister of the Night

Tja Vicks! :) *vink vink*

Ny friss? Berätta? :)

• Oms

så här var det

dottern och en annan tjej (C) kom nya samtidigt till samma klass i 2:an. De fanns snabbt varandra och det fanns redan befintliga kompisgrupper klassen som alla lekte tillsammans.

i paralellklassen var det en del strul m tjejerna som var väldigt ojämnlika. de två starkaste var bästisar sen många år och de fann snabbt min dotter och kompisen C. så helt plötsligt var de en grupp på 4 mkt starka och "häftiga" tjejer. många ville vara m i gruppen men de 2 bästisarna sa ofta nej och det gillades inte av min dotter som tog strid för "de svaga" hon fick med sig C och en av bästisarna ibland vilket filk till följd att den tjej som blev utanför *den som bestämde mest* blev arg på min dotter då hennes ledarroll blev prövad.

min dotter fick det mkt jobbigt och man bestämde att hon inte skulle var m det här gänget. den ena bästisen och C pendlade mellan min dotter o den starka tjejen. det resulterade i att den ena bästisen och C idag e bästisar och den starka tjejen e helt utanför och min dotter e nu mest m sina egna klasskompisar. det är inte helt smärtfritt och det e mkt känslig om vem som leker m vem o varför...

barn....

• viktualia

Sis - näe helt ny är den inte.. men nu har jag slingor i två färger och prydligt uppklippt - vilket är samma som innan.

Dock fixat på en ekologisk hårsalong med bara vettiga preparat. Ska bli spännande att se hur det här blir. Köpte schampo och sånt där, det fanns t.o.m. smink där! ujuj! Miljövännen joddlar!

• Sister of the Night

Vicks - låter ju schysst! :)

Och pluspoäng för eko-inriktningen!

• MuffinsTönt

Hej tjejer!!
    Har haft en mysig kväll. :P
    fick en konstig känsla/tanke nyss. Jag tänkte att jag har nog inte nåt emot att vakna upp här varje morrn. Då låg vi på sängen o snackade. Har aldrig hänt innan. Betyder det att jag spontant börjat fundera på flytta ihop? :o

Hmm... Är det bra?

• viktualia

ska sova så snart som möjligt.. men... hörrni... jag måste få gnälla lite...

jag fattar inte hur jag beter mig, men jag lyckas fläcka ner mina tröjor/överdelar på löpande band. är världens DRÄLLMAJA och storkonsument av "tabort" fläckborttagning.

Tröjan jag har på mig just nu borde inte fått följa med till jobbet... den har fläckar som gör att den är diskvalifierad.. *pinsamt*

...och tröttsamt med alla fläckeländen som inte går bort.... bläääääääää

• Sister of the Night

Oms - låter urjobbigt och jag tycker din lilla tjej är både starkt föredömlig OCH stark som pallar med trycket för att hon vågat göra det hon tror på!
    Inte ens vuxna människor skulle alldeles självklart tycka att det där var en enkel situatuion, och att då en lite tös ror skutan är verkligen bra jobbat.
    Men som sagt, det är för mycket för ett barn...
    Jag hoppas att hon kan ta sig ut på andra sidan situationen utan alltför många skrubbsår i själen.
    Och jag hoppas att hon växer upp till en individ som behåller de här starka övertygelserna att man även ser dem som är mindre starka eller "inne".

Extra coolt att hon faktiskt är sån när hon själv redan befann sig i "toppsitsen". Att ha omsorg om dem som står "under" på den sociala stegen (i plugget till exempel) i det läget är ett MYCKET gott tecken på själslig finhet, tycker jag. Respekt!!

• MuffinsTönt

Ojoj! Här snackas om ny frissa, tjejproblem o så kommer jag. *Ego*

Oms
    Det är bra att du är uppmärksam på henne. Och ger råd o stöttar. Nu i efterhand skulle jag vilja att nån av min familj eller nära varit lite mer uppmärksam på mig när jag var mindre. Barn behöver mkt mer uppmärksamhet o stöd o uppmuntran än man man tror. Speciellt mer än vad dem själv tror.

Vickan
    Snyggt med slingor o allt. Miljövänligt - +++++

Sis
    Tjena Syrran!!!

Svar på tråden Nu har jag gjort det igen....... del 3