• viktualia

Nu har jag gjort det igen....... del 3

... hängt på BT galet mycket!

Här kommer en tredje tråd på samma tema som den gamla som strax stängts av på grund av åldersskäl! Hoppas ni hittar hit allihop....

För mindre BT-beroende har vi ju INTE blivit.. eller??!
    Särskilt inte som tråd del 2 nästan tog sig upp i 7300 inlägg....Coolt!!!

Välkomna alla BT lister!

på er!

• Svar på tråden Nu har jag gjort det igen....... del 3
  • Sister of the Night

MrsO

Mooooooooohhhhhh..... :o *dreglar vilt i TV-soffan*

Jag gillar inte heller whiskey något vidare. Men i en kaka kan det liksom bara inte bli fel.... :D

• Oms

tjenis! har precis loggat in men det lär bli lite hit o dit - dottern e vaken och håller på o övar sig på att läsa ngt nytt-sammanfatta det hon läst- och hålla föredrag om det. Ett stort förbättringsområde som kom fram på utvecklingssamtalet igår - dvs att dottern INTE vill presentera ngt för klassen om det inte e bus o skoj - hon har mkt stor prestationsångest....

suck... det hade jag med, det var så jobbigt! jag har ju jobbat bort det och hoppas att våra övningar här ska få henne att känna sig säkrare på sig själv hon med

• Oms

Vidare så är hon så känslig att om ngn kommer m en dum kommentar eller säger ngt dumt så tar hon åt sig direkt och så ligger hon lågt. jag förstår inte riktigt vad det har kommit från - hon som har varit mkt lovande o tävlat i friidrott, alltid haft massor av vänner och varit lite clown samtidigt som har legat väldigt bra till i skolämnena..

det känns som om hon e lika självkritisk o känslig som en annan... me hon e j ingen jugfru ju hon e ju en flyktig o egensinnig vattuman...hmmm

• Sister of the Night

Godkväll Oms! :)

Men du, det sägs ju att "clownen" många gånger är den som har störst prestationsångest och rädsla att inte duga... Vilket döljs skickligt under en glättig och festlig yta.

Det postitiva i detta är att ni får nys om detta redan nu - goda chanser att innan de känsliga tonåren hinna ge rätt stöttning med andra ord! :D

• Oms

nja clown o clown, men liksom en glad tjej m massor av humor -vi skämtar om allt här hemma- hon har liksom inte varit balla allan eller så.

förstår vad du säger, för så e det men i det här fallet har hon inte varit clown i det avseendet liksom...hmm, knepigt och oerhört frustrerande för en annan, jag menar hon har haft en dj-vla tävingsinstinkt men den e borta...

anyway vi diskuterade precis vad hon var nöjd med på sin kropp nu och hon svarade -HELA kroppen! håret och ögonbrynen fick minst poäng men det ju triviala saker som man kan åtgärda m åren. skönt dock att hon e så nöjd m hur hon ser ut!

• Sister of the Night

Det låter ju som att hon har en schysst grundsyn på sig själv i alla fall :) (tänk om FLER unga flickor svarade så på den frågan...! *om det vore en perfekt värld så*)

"Om någon säger något taskigt", skrev du... finns möjligheten att någon faktiskt börjat trycka ned henne systematiskt...?

• Oms

tjenis SiS *glömde hälsa*

kvällens inspiration var AMAZING jag har lyssnat på otroliga föredragare och har en länk till en sida som ni ALLA bara MÅSTE kika på. handlar om globaliseringen, världsekonomin och hälsotillståndet i världen - allt e STATISTIK och baserat på FN, UN, AN etc etc mkt intressant hur utvecklingen har gått framåt de senaste 40 åren. det som tog Sverige 100 år har tagit vissa andra länder 40 år at uppnå och fortare o fortare går det... visste ni förresten att varje kvinna i Indien föder ca 2,5 barn *och inte 7 som man har trott typ*

anyway, här kommer sidan www.gapminder.org

• Oms

Det e strul i ett gammalt kompis gäng som har splittrats och nu e det 2 läger... dottern går mellan båda lägren då hon e en medlare och alla gillar henne... vi försöker alla få dottern att sluta m det( fröken inkl) men det e jättesvårt, hon gillar alla o vill att alla ska kunna vara m varandra. vidare så var hon bästis m en av tjejerna som nu e anledning till strulet, och det har varit en hel del hårda ord här...

• Sister of the Night

Thänk for da länk :)

Låter onekligen rätt intressant (förutom ordet "statistik" då) :D

• viktualia

Omsan - tjaa det är ju inte något lätt uppdrag att vara förälder...

Själv är jag STÖRTNÖJD efter mitt besök hos ekofrissan, även om det tog en evig tid.. håhåjaja..

Har kacklat i telefon med en polare ett bra tag och vi ska ses framöver. Superskoj!!!

Svar på tråden Nu har jag gjort det igen....... del 3