• viktualia

Nu har jag gjort det igen....... del 3

... hängt på BT galet mycket!

Här kommer en tredje tråd på samma tema som den gamla som strax stängts av på grund av åldersskäl! Hoppas ni hittar hit allihop....

För mindre BT-beroende har vi ju INTE blivit.. eller??!
    Särskilt inte som tråd del 2 nästan tog sig upp i 7300 inlägg....Coolt!!!

Välkomna alla BT lister!

på er!

• Svar på tråden Nu har jag gjort det igen....... del 3
  • MuffinsTönt

Hahaha!
    Du har just förgyllt min dag,Pela. :D:D:D

Vi firar nyaår med en massa ceremonier hit o dit. En massaa mat och spel. Lyckoönskningar o ibland går vi till templet. Får se om vi gör det i år. Grabben ska va hos oss så han får se ett viet/kinesisk nyår. Så spännande!!

• Oms

men shit pomems frites va barn e dyra i drift. bara tom februari i år (dvs 2 månader)så har/ska vi lagt/lägga ut

1500kr present
    500 kr tjejmiddag
    300 kr "släktkalas"
    1500 kr karateträning
    350 kr karate dress
    500 kr busskort
    400 kr sparande x 2 mån
    240 kr månadpeng x 2
    250 kr mobilpengar
    500 kr kalas + bio m kompisar
    1300 kr kläder
    1200 fritidsavgift x 2

sen utöver det e det ju e det mat, försäkringar, mys,filmhyra, ngt mcdonalds besök ja allt det vanliga kankse 2000kr?

så totalt på 2 månader har min dotter kostat

10.540kr!!! det e ca 5000kr i månaden!!! undrar på om vi aldrig har pengar kvar!

så den som tror att barn e billiga ska nog tänka en gång till.... och den som tror att det e dyrare m bebisar ska nog oxå tänka en gång till - det är det INTE kan jag säga... de blir dyrare o dyrare för varje år!!

men nu fyllde hon år den här månaden och månadsmärket räcker i 3 månader och karaten e terminsavgift så vi kanske ska dra av 1000kr i månaden - inte mer för det tillkommer flera stora utgifter varje månad.

men säg 4000 kr imånaden kostar hon nog oss året runt iaf. och då får man barnbidrag som är på 1050 och underhåll på 1147 eller ngt sånt, men de övriga minst 2000kr får man skjuta in med själv....

bläh när alla utgifter kommer på en gång, eller det gör de ju inte - de sprids ju - det råkar bara var många utgifter:(

sorry om jag tråkar ut er ville bara bekalga mig lite om hur dyrt det e m barn, och då har jag itne räknat med alla läger ungarna vill åka på, uppvisningar, klasskassor, skolresor och allt som vi föräldrar måste betala för så ska vi vara ärlig kommer vi nog upp i 5000kr i månaden i alla fall!... Obs... vi pratar 1 barn...

• MuffinsTönt

MrsO
    Va kul med resa. Och till Sydamerika. WOOOW!!!!
    Jag blev lyrisk när jag fick åka till Frankrike och Tyskland förra sommarn. :o :D

Ta mkt foto och sola mkt. :D
    *råd från strandmuffins*

• MuffinsTönt

Oms
    FY F*N!!!
    Det är inte lätt att vara förälder. Dagens ungar ska ju ha en massa grejer bara för att ha. Min kusin på 13 år köpte nyss en Lancôme puder för 400kr. (med egna pengar) För hon ville vara fin när hon går på fest. :o

Ni som ska ha ett till. Det får planeras och det är du bra på! :D

Är det nåt som kan dras ner?

• Snart så....

Fast jag hoppas alla som skaffat barn har tänkt på såna kostnader, det har vi iallafall.
    Det är inte gratis att skaffa barn men idag lever man ju bara två och kan slösa massa pengar på onödiga saker.

• viktualia

MrsO - Maken och jag var på bröllopsresa till Mexico, kan verkligen rekommendera den änden av världen!

Omsan - det är bra att du påminner oss. Idag lägger jag en massa pengar på hemskt onödiga saker och jag HAR faktiskt med nuvarande ekonomi inga problem att lägga 2500 på något annat (dvs hälften av utgifterna du räknade upp... skönt att inse att det skulle funka..

• Snart så....

Nu har jag dubbelkollat och har kvar allas telefonnr i mobilen :)

• MuffinsTönt

Vickan, ska du också skaffa barn inom en snar framtid?
    Då blir det ju många gravida här. Va kul!

• viktualia

Muffins - näpp inga barnfabrikprojekt här på ett tag till. Men eftersom jag snart fyller 30 så kan man ju inte vänta i all evighet till.

• Snart så....

Telefonerna kommer inte fungera idag hahhaha
    Kan dock ringa ut nu men ej in

Svar på tråden Nu har jag gjort det igen....... del 3