men shit pomems frites va barn e dyra i drift. bara tom februari i år (dvs 2 månader)så har/ska vi lagt/lägga ut
1500kr present
500 kr tjejmiddag
300 kr "släktkalas"
1500 kr karateträning
350 kr karate dress
500 kr busskort
400 kr sparande x 2 mån
240 kr månadpeng x 2
250 kr mobilpengar
500 kr kalas + bio m kompisar
1300 kr kläder
1200 fritidsavgift x 2
sen utöver det e det ju e det mat, försäkringar, mys,filmhyra, ngt mcdonalds besök ja allt det vanliga kankse 2000kr?
så totalt på 2 månader har min dotter kostat
10.540kr!!! det e ca 5000kr i månaden!!! undrar på om vi aldrig har pengar kvar!
så den som tror att barn e billiga ska nog tänka en gång till.... och den som tror att det e dyrare m bebisar ska nog oxå tänka en gång till - det är det INTE kan jag säga... de blir dyrare o dyrare för varje år!!
men nu fyllde hon år den här månaden och månadsmärket räcker i 3 månader och karaten e terminsavgift så vi kanske ska dra av 1000kr i månaden - inte mer för det tillkommer flera stora utgifter varje månad.
men säg 4000 kr imånaden kostar hon nog oss året runt iaf. och då får man barnbidrag som är på 1050 och underhåll på 1147 eller ngt sånt, men de övriga minst 2000kr får man skjuta in med själv....
bläh när alla utgifter kommer på en gång, eller det gör de ju inte - de sprids ju - det råkar bara var många utgifter:(
sorry om jag tråkar ut er ville bara bekalga mig lite om hur dyrt det e m barn, och då har jag itne räknat med alla läger ungarna vill åka på, uppvisningar, klasskassor, skolresor och allt som vi föräldrar måste betala för så ska vi vara ärlig kommer vi nog upp i 5000kr i månaden i alla fall!... Obs... vi pratar 1 barn...