• viktualia

Nu har jag gjort det igen....... del 3

... hängt på BT galet mycket!

Här kommer en tredje tråd på samma tema som den gamla som strax stängts av på grund av åldersskäl! Hoppas ni hittar hit allihop....

För mindre BT-beroende har vi ju INTE blivit.. eller??!
    Särskilt inte som tråd del 2 nästan tog sig upp i 7300 inlägg....Coolt!!!

Välkomna alla BT lister!

på er!

• Svar på tråden Nu har jag gjort det igen....... del 3
  • viktualia

Snartis - fniss fniss... då fortsätter lugnet att råda...

Själv har jag just kommit på att jag lovat chefen utkast på två texter som han inte hinner skriva.. uuuuuuh vad tråkiga projekt... isch..... mycket roligare att hänga här på BT...

Och dessutom ska jag jobba jättesent idag, ska iväg och vara föreningsmänniska här i jobbstaden ikväll.

• Snart så....

Själv måste jag hysteriskt försöka hitta något till modevisningen imorgon samt födelsedagspresent till min lillebror. Så måste gå in i spelbutiker och svettas

• Oms

Jo visst e det många som tänker på att det ksotar m barn - hemskt vore det ananrs - men det e tyvärr massor som inte tänker påd et alls och där barnen inte får hålal på m aktiviteter, gå på bio, få en ny vinterjacka, är bra försäkrade etc etc jag känner flera familjer där man hela tiden håller igen - en del för at tman själv har hobbies som kostar tex.

och visst 5000 i månaden e mkt pengar, det kommer jag alltid tycka oavsett hur mkt pengar vi drar in till hushållet. men det är oxå väl förvaltade pengar. det är ju mitt barns om får en bra barndom.

sen att vi vuxna inte har råd m at köpa nya kläder, smink, åka bort, äta ute etc etc e en annan sak. eller nja, vi gör det en då, men inte så ofta som om vi hade vait barnfria.

• Oms

vickan - det beror oxå på vart man bor ngnstans och hur standarden e och vilka hobbies äns barn hålller på med. Det e säkert bra mkt billigare m alla typer av aktiviteter, kalas, hobbies etc utanför sthlm. så 2500kr dvs hälften e kanske den totala kostnaden för dig sen? men 4000 i Sthlm (barnbidrag borträknat).

• Snart så....

Det beror ju oxå lite på vad man är van vid, tex vi går nästan aldrig ut och äter men kan köpa hem massor istället.

Näää vi kommer helt klart ha råd. Kan vi spara 15000 på en månad utan att behöva snåla så klarar vi nog barnkostnader :)

• Makens Pela

Usch ja barn och kostnader.

Nu bor inte bonusdottern hos oss förjämnan men nog sjutton kostar dom. Även om dom är stora. Nu är det körkort som gäller och har man då inte lagt undan till det redan tidigare så är det en ocean att ösa ner pengar i....

• viktualia

Omsan - jag tänkte mest att det var pedagogiskt att se en summa på det viset. Visst är saker billigare utanför Sthlm, men lönerna är lägre också..

• MrsO

15 papp på en månad, Snartis! Det var inte illa! Skulle vi inte klara...

• Makens Pela

15000?? Men jag trodde det var en skrivfel först! Götapetter, vilka löner...eller billig hyra/inga lån/ingen avgift för vatten/ingen elräkning/ingen mat...*s*

• Snart så....

Hahahh jodå vi har massor med räkningar men antar att vi tjänar rätt bra ihop.
    Sen spar vi just nu till bröllop och lite annat så då kan vi sätta undan mkt på en månad.
    Oftast lägger vi dock bara undan 5-10 istället så vi kan köpa obehövliga saker

Svar på tråden Nu har jag gjort det igen....... del 3