• viktualia

Nu har jag gjort det igen....... del 3

... hängt på BT galet mycket!

Här kommer en tredje tråd på samma tema som den gamla som strax stängts av på grund av åldersskäl! Hoppas ni hittar hit allihop....

För mindre BT-beroende har vi ju INTE blivit.. eller??!
    Särskilt inte som tråd del 2 nästan tog sig upp i 7300 inlägg....Coolt!!!

Välkomna alla BT lister!

på er!

• Svar på tråden Nu har jag gjort det igen....... del 3
  • Oms

15000...shit i helv...:D ja det skulle ju var trevligt att kunna lägga undan:)
    jag är verklgien glad för dig snartis för det e jätteskönt att slippa räkna pengar när man handlar osv.

vi är 3st som lever på mellan 19-23.000 i månaden, beroende på om maken jobbar ngt. och då har vi det ändå bättre än många andra så jag ska inte klaga - och gör det inte heller. jag tycker vi har det tiktigt bra , vi kan ju faktist unna oss saker ibland alt sparar till en resa om vi vill (är vi stenhårda så får vi råd att åka alla 3 om 1 år) så visst går det!

nu ska jag gå hem o tvätta - maken har inte hunnit hem ännu...

• viktualia

Hm... framförallt skulle åtminstone vi kunna spara väldigt mycket mer om vi bara försökte... hm.. nu går en hel del till mer eller mindre nödvändiga projekt... men man KAN ju troligen skärpa sig om det behövs

• Oms

för bara 10 år sedan så levde jag o min dotters pappa på 11.000kr (!) i månaden (netto) och det gick det med! så visst går det, vill man spara så kan man nog, det e bara en fråga om prioriteringar:)

har inte gått hem ännu - kom på att jag inte hade några nycklar hem, haha sådärja - då slapp jag tvätta denna gång med:) fast just idag hade jag kunnat tänka mig att göra det.

• viktualia

Omsan... tjaaa jag var ju student väldigt länge och har bara sommarjobbat två somrar i hela mitt liv... så jag har "god" erfarenhet av att leva på luft och koka soppa på en spik.... mycket najs att tjäna riktigt med pengar!!!

• MuffinsTönt

Jag läääängtar till den dan. Att ha "riktig jobb" och tjäna bra. *drömmer*

Nu klarar jag mig men det är på gränsen. Vet inte vad jag skulle ta mig till om jag inte bor hemma och allt annat. Jag har ju hyfsat med pengar att röra sig med varje månad. Men kan knappt spara ngt. Synd!

• viktualia

Muffins - bor du hemma?!?!? *nyfiken* hur står du ut?!? Själv flyttade jag direkt efter studenten och skulle inte palla att bo hos ma och pa... varken då eller nu.. Alla är olika, men är det inte lite trist att bo hemma?!?

Och om du tar fullt studielån borde du ju vara superrik - men det kanske du inte gör?!?

• MuffinsTönt

Haha!
    Det "råkade" bli så. Nu är det ju dumt att flytta, jag är ju snart klar. Men jag ska flytta så fort jag har fått jobb. Till ngt eget eller till grabben. Vi får se...
    Jag tar inte fulltlån. Den största anledningen till att fortfarande bor kvar hemma. Men jag erkänner... ibland så är det frestande att bara sticka. :?:D

• viktualia

Muffons - hm.. önskar ibland att det hade varit möjligt för mig.. för inte f-n är det skoj att ha 300 000 i studieskuld.. men å andra sidan hade jag hemskt skoj när jag flyttade land och rike runt...

• MuffinsTönt

Jag tror det skulle jag tyckt om då och vore "nyttigt" för mig. Men shit happens...

Inget fel att bo i GBG eller hemma. Ibland vill jag bara byta omgivning. Hade funderat på utbytesprogram. Men då var det inte aktuellt/inga platser kvar och nu vill jag gärna inte åka bort över en längre period.

hur länge pluggade du, Vickan? Du hade mkt mer poäng än vad man "behöver".

• viktualia

Jag pluggade i fem år och läste på en massa olika ställen. Har 205 högskolepoäng från högskolorna/universiteten i: Luleå, Lund, Göteborg, Örebro, Visby och Stockholm. Min examen är från Sthlm.

(och om NÅN som känner mig det minsta råkar läsa det här inlägget är jag VÄLDIGT avslöjad.. men men... det är väl ingen större risk)

Svar på tråden Nu har jag gjort det igen....... del 3