• viktualia

Nu har jag gjort det igen....... del 3

... hängt på BT galet mycket!

Här kommer en tredje tråd på samma tema som den gamla som strax stängts av på grund av åldersskäl! Hoppas ni hittar hit allihop....

För mindre BT-beroende har vi ju INTE blivit.. eller??!
    Särskilt inte som tråd del 2 nästan tog sig upp i 7300 inlägg....Coolt!!!

Välkomna alla BT lister!

på er!

• Svar på tråden Nu har jag gjort det igen....... del 3
  • Sister of the Night

Vicks - jag är osäker på det, i och för sig. Men det kan ju vara värt att ta reda på, om man är coffeelover av rang :D

I annat fall kanske hälsokosten vet råd?
    (Allt för kaffetåren, hehe ;) :))

• MuffinsTönt

Jaså?
    Då har du inte lusläst sminktrådarna. :D:D
    Det snackas om dem jämt. :?

Självklart skulle jag fråga vinexperten Vickan. tror faktiskt jag ger upp det där med "muffin dricka LAGOM mängd alkohol".
    Får bli allt eller inget! :D;):?

• viktualia

trots idoga sökningar har jag inte hittat nån annan förklaring till att folk dricker koffeinfritt kaffe än att koffein är farligt för folk med hjärtproblem och liknande....

Muffins - jag har starkt för mig att jag läst i Råd&Rön att ID-smink inte var bra.. men varför minns jag inte.. *ska rota vidare på internetet*

• viktualia

Hm.. näee jag har ingen tur med mitt internetsurfande idag... hittar inte den där artikeln...

• MuffinsTönt

Jag har läst den artikeln. artikeln tar upp deras "endast mineraler"-snack. det finns en massa kemiska grejer som används i sminket som är "inte naturligt och mineralisk".
    Men det vet jag från början. Inget smink kan undgå kemikalier. Det är ju dem som gör att dem håler längre. Typ.

• viktualia

Så var det ja!!!

Tänk vad mycket mer eller mindre nödvändig info som trängs i hjärnan. Själv har jag en "sminkarsenal" som består av alla möjliga märken. Borde skärpa mig och leta rätt på så miljöanpassade som möjligt...

• Sister of the Night

Njae, jag är inte alldeles säker på det... Jag är ganska säker på att det finns kosmetika som endast innehåller naturliga råvaror.
    Miljövänligt - yes, good point!
    Jag undviker noga att sponsra företag som är välkända för djurtester. Fast jag tycker att det ofat verkar gå lite "hand-i-hand" detdrä; saker som är djurvänliga har en tendens att även vara miljövänliga. Jag tror att det beror på att de som ansträngt sig att ta fram dessa produkter är människor som redan triggat sitt "mervärdestänk".

Muffin, jepp, jag har sett att det finns trådar sm avhandlar ID, men jag har aldrig orkar traggla mig igenom dem, måste jag erkänna.

Justja, du ställde ju en fråga i din tatueringstråd om att hitta gnuggisar; om du inte menar de vanliga (som man kan hitta rätt gulliga i varenda leksaksaffär) så har jag ytterligare ett tips; jag har hittat en sida som hette nåt i stil med "Tattoo Johnny's", där kan man beställa en "gnuggis" av den gaddning man vill ha. De hade mängder av olika stilar och motiv, kika där får du se! :)

• Oms

Är såå irriterad! har avinstallerat Adobe Reader för ngn vecka sen då det hängde sig m uppdateringen till senare version. och idag så behöver jag programmet.

så jag har sålunda gått in på adobes hemsida för att ladda ned progrmmet igen och då e det ngt server fel som gör att man bara kommer halvvägs... suck!

man kan inte öppna PDF dokument m ngt annat va?

hur e kvällen i övrigt girls?? jag vill inte jobba imorgon - mår inte alls bra ännu men inte tillräckligt dåligt för att vara hemma, knepigt det där!

• Oms

miljövänligt smink finns. det brukar som ngn sa gå hand i hand m icke djurtestat, allergent osv osv. kommer dock inte ihåg nåra märken nu, komemr inte ens ihåg vilka märken jag använder själv just nu, haha bara tänker på acrobat reader *suck*

Svar på tråden Nu har jag gjort det igen....... del 3