• viktualia

Nu har jag gjort det igen....... del 3

... hängt på BT galet mycket!

Här kommer en tredje tråd på samma tema som den gamla som strax stängts av på grund av åldersskäl! Hoppas ni hittar hit allihop....

För mindre BT-beroende har vi ju INTE blivit.. eller??!
    Särskilt inte som tråd del 2 nästan tog sig upp i 7300 inlägg....Coolt!!!

Välkomna alla BT lister!

på er!

• Svar på tråden Nu har jag gjort det igen....... del 3
  • viktualia

Sis!

FruLlan och jag hade alkofri ölprovning hemma hos mig i början av januari. Vi kom fram till att Carlsberg var bäst. Kaliber och Jever var inte lika goda.

Följetången med min mage - har insett att jag borde lägga ner kaffedrickandet. Eländigt värre. Därför är jag på jakt efter schysst te som funkar med krånglig mage. Rött te ska vara bra och jag har hittat en med god smak! Så glad! Ska genast ta med till jobbet och sluta dricka kaffe.... *snyft*

• Sister of the Night

Tjena Muffin!! :)

Haha, har du baksmälla :D
    Nä, jag ska inte retas. Baksmälla SUGER!
    (En av anledningarna till att jag gillar alkoholfria alternativ att varva med :D ;))

Jo. Ölet heter så mycket som... *leta flaska* ..."Clausthaler"! Det står "Marke CLAUSTHALER classic" på etiketten, och det är en flaska på 33 cl. Det är bryggt i Tyskland, och vi hittade det i matvarubutiken :) bland all annan öl.

Nytt smink?

• Sister of the Night

Tja Vicks!! :)

Åhå, har de också?! Tack för tipset! *skriver upp* Jag gillar verkligen möjligheten att vegetera bland alkoholfritt.

Ja, te påstås ju vara mildare. men har du testat koffeinfritt kaffe?

Jag vet vad du menar (misstänker jag i alla fall) det ÄR något särskilt med "Nu tar vi kaffe!"-utropet på jobbet.
    Kaffe är en del av folksjälen, helt enkelt.
    Mhm! Så är det!!

• Sister of the Night

Vicks - håll med om att det är lite paradfoxalt att Systemet säler alkoholfritt? :D :D :D

Men BRA, såklart! :) :)

• Sister of the Night

*paradfoxalt

*frust!* :D :D :D

• viktualia

Sis - jaaa det heter ju oftare "kafferast" än "fikarast"

Vad gäller Systemets alkoholfria sortiment så har jag hyfsad koll. Anledningen är att mina kära tjejkompisar ploppar ungarna till höger och vänter och då måste man ju se till att de gravida/ammande/bilförarna har nåt schysst att dricka.

Alkoholfritt rött vin är bara en besvikelse! Det smakar druvjuice och rekommenderas INTE. Jag brukar bjuda på tranbärsdricka istället.

Vitt alkoholfritt är däremot riktigt gott. Det finns två varianter av "Sutter Fre Home" som båda är väldigt goda!

• MuffinsTönt

Vitt alkoholfritt vin. *glad*

Skriver upp. Jag köpte skitblää vitt vin förra vveckan. *ryser*

Jag sitter och pendlar mellan Everyday minerals eller I.D smink. :? Dem ska ju vara "samma" men skiljer sig i pris. Försöker kolla upp hur mkt som skiljer sig.

• viktualia

Muffins! Man ska inte dricka skitvin!! Det finns faktiskt gott vin som är prisvärt samtidigt! Du får fråga mat och vinpladdraren nästa gång! fniss fniss!

Sis - koffeinfritt kaffe.. näee det har jag inte testat.. är det säkert att det är koffeinet som pajar magen då?!? jag har ingen koll på sånt...

• Sister of the Night

Vicks - Kul med tips! :) :) :)

Ett rött har jag smakat som jag tycker om.

Sen är det ju något med själva kaffedoften också... *ler* Redan när jag var liten tyckte jag om doften ur mormors kaffeburkar *ler mer* :)

Muffin - Oj, de är jag inte bekant med alls!

Svar på tråden Nu har jag gjort det igen....... del 3